چرا باید قلعه الموت را ببینیم؟ + عکس


به گزارش مجله ایرانی ؛ قلعه الموت به عنوان یکی از آثار تاریخی عربی جغرافیا ، تاریخ ، معماری و یک اطلاعات خاص وجود دارد که باید قبل از سفر به این منطقه بدانید. آشنایی با قلعه الموت قزوین قلعه الموت که به لانه عقاب یا قلعه حسن صباح نیز معروف است ، دژ محکمی …

چرا باید قلعه الموت را ببینیم؟ عکس https://majalehirani.ir/2021/چرا-باید-قلعه-الموت-را-ببینیم؟-عکس/ Mon, 13 Sep 2021 21:27:19 0000 اجتماع https://majalehirani.ir/2021/چرا-باید-قلعه-الموت-را-ببینیم؟-عکس/ به گزارش مجله ایرانی ؛ قلعه الموت به عنوان یکی از آثار تاریخی عربی جغرافیا ، تاریخ ، معماری و یک اطلاعات خاص وجود دارد که باید قبل از سفر به این منطقه بدانید. آشنایی با قلعه الموت قزوین قلعه الموت که به لانه عقاب یا قلعه حسن صباح نیز معروف است ، دژ محکمی …

به گزارش مجله ایرانی ؛ قلعه الموت به عنوان یکی از آثار تاریخی عربی جغرافیا ، تاریخ ، معماری و یک اطلاعات خاص وجود دارد که باید قبل از سفر به این منطقه بدانید.

مرگ

آشنایی با قلعه الموت قزوین

قلعه الموت که به لانه عقاب یا قلعه حسن صباح نیز معروف است ، دژ محکمی برای دفاع از حسن صباح است. خانواده و ارتش او بوده است. با توجه به موقعیت کاخ ها ، اهمیت عملکرد آنها قابل درک است. قلعه هایی که بلند می شوند کوه آنها در مکان های صعب العبور ساخته شده بودند و اغلب با اهداف نظامی و حفظ تمامیت ارضی مرتبط بودند.
قلعه الموت در قزوین نیز یکی از بناهای تاریخی است که بر روی صخره ها ساخته شده و یکی از کوه های قزوین بوده و کارکرد نظامی داشته است. جدا از به رسمیت شناختن مورخان ، در متون تاریخی باقی مانده از آن دوره نیز دیده می شود. توضیحات تکمیلی در مورد معماری و تاریخچه قلعه الموت قزوین در موضوعات زیر ارائه خواهد شد.

موقعیت جغرافیایی قلعه الموت

قلعه الموت در شمال شرقی روستای قازرخان قزوین به عنوان یکی از مشهورترین و تاریخی ترین مکان های ایران قرار دارد. گفته می شود این کاخ با ارتفاع 2363 متر از سطح دریا و 200 متر بالاتر از دامنه های کوهپایه ای ، به دلیل ساخته شدن در کنار دره های بسیار عمیق و غیرقابل نفوذ ، شکست ناپذیرترین کاخ تاریخی ایران است.
قلعه دارای گودالهای بسیار عمیق در اطراف آن است و تنها راه ورود به کاخ از طریق یک مسیر دشوار به سمت شمال شرقی است. منطقه الموت قزوین یکی از زیباترین مناطق گردشگری ایران است منطقه سبز مناسب و معروف به سنگ های قرمز. این صخره های قرمز رنگ را می توان در اطراف قصر مشاهده کرد.

تاریخچه قلعه الموت قبل از حمله مغول

قلعه الموت در چهارصد سال اول خود با فراز و نشیب های زیادی روبرو شد. بر اساس کتاب نزه al الکولب حمدالله مستوفی ، قلعه الموت در سال 246 هجری قمری ساخته شده است ، بدین معنا که ساخت قلعه الموت را می توان همزمان با آغاز خلافت متوکل عباسی دانست. در این کتاب فردی به نام حسن بن زید به عنوان سازنده اصلی این بنا معرفی شده است. این قلعه در ابتدا بر اساس اهداف حفاظتی نظامی بود و به همین دلیل در سال 483 هجری توسط حسن صبا خریداری شد.
قلعه الموت توانست از سال 483 تا 654 هجری قمری در برابر همه تهاجمات مقاومت کند و تا سال 654 هجری قمری به عنوان یک قلعه شکست ناپذیر پیش بینی شد ، این ساختمان منحصر به فرد در برابر مغولان محافظت نشده و توسط هلاکو تخریب شد. مغول خان به آتش کشیده شد.


تاریخچه قلعه الموت پس از حمله مغول تا کنون

کشته شدن چند سرباز از خاندان اسماعیلیه و همچنین سوزاندن هزاران کتاب در کتابخانه قلعه ، غم انگیزترین رویدادی بود که از حمله مغول به قلعه الموت رخ داد. ساختار و بدنه اصلی قلعه الموت تا سال 1006 هجری قمری دست نخورده باقی ماند.
حفاری های انجام شده در دوره قاجار با هدف به دست آوردن گنجینه های ناشناخته در این منطقه بخشی از کاخ را تخریب کرد. با این حال ، قلعه الموت هنوز ظاهر شگفت انگیز خود را حفظ کرده و به عنوان یکی از قوی ترین بناهای ایران شناخته می شود. برج ساختمانهای کاخ در قسمتهای شمالی ، جنوبی و شرقی هنوز سالم هستند و نمایی کلی از کاخ را در اختیار گردشگران منطقه قرار می دهند.

NS

معماری قلعه الموت

اگر بخواهیم ساختمان کاخ و معماری آن را به زبان ساده بیان کنیم ، باید بگوییم که کاخ الموت از دو قسمت شرقی و غربی به نام های جورکالا و پیکالا تشکیل شده است. اتاقهای نگهبانی نیز در داخل صخره ها و از کنده کاری های بسیار سخت استفاده شده است. در داخل یکی از این اتاق ها ، یک سوراخ آبیاری وجود دارد که پس از تخلیه ، بدون دخالت انسان دوباره پر می شود. همچنین یک درخت bael در جنوب غربی کاخ وجود دارد که پس از قرن ها هنوز سبز و سبز است.
ضلع شرقی کاخ به منظور اسکان سربازان و خانواده های آنها ساخته شده است. مربعی در وسط کاخ وجود دارد که منطقه کاخ را از غرب و شرق به دو قسمت تقسیم می کند. تنها ورودی قلعه الموت از یک تونل داخل یک تخته سنگ عبور می کند و 2 متر ارتفاع و 6 متر عرض دارد. قرن ها پس از ساخت قلعه الموت ، آب انبارهایی که در وسط صخره ها قرار گرفته اند و توسط ساکنان قلعه برای تأمین آب مورد نیاز مورد استفاده قرار می گرفته اند ، هنوز دیده می شوند.

قزوین. اطلاعات در مورد بازدید از قلعه الموت در

برای رسیدن به قلعه الموت قزوین باید بلیط ورودی تهیه کنید. قلعه الموت از ساعت 9 صبح تا 6 بعد از ظهر پذیرای مهمانان است گردشگران داخلی و خارجی است. در تابستان و بهار تور یک ساعت بعد به پایان می رسد و می توانید تا ساعت 7 بعد از ظهر در آن منطقه تفریح ​​و گشت و گذار کنید.
بهترین زمان برای بازدید از این منطقه در بهار و سپس در تابستان است. در فصل سرد و به دلیل شرایط آب و هوایی ، بازدید از کاخ ممکن است به طور موقت غیرممکن باشد. در برخی تعطیلات هر سال مانند عاشورا ، تاسوعا ، رحلت امام خمینی ، 21 رمضان و رحلت پیامبر اسلام ، این قلعه بسته است و امکان بازدید از آن وجود ندارد.
آدرس قلعه الموت: استان قزوین ، 30 کیلومتری شهر معلم کلیه ، 8 کیلومتری میدان آتان ، روستای قزرخان قزوین

مرگ

با سفر از قلعه الموت دیدن کنید طبیعت گرد قزوین

طبیعت گردی قزوین بهترین گزینه برای بازدید از منطقه و قلعه الموت است. این تور به شما امکان می دهد از منطقه الموت قزوین لذت ببرید و از آن دیدن کنید.
سفر با گشت و گذار ، چه تور داخلی و چه سفر خارجی ، هزینه ها و دلایل سفر شما را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد نجات یافتن در هزینه گردشگری گردشگری با آشنایی با نقاط مختلف ایران و حتی دیگر کشورهای جهان به راحتی شرایط و امکانات رفاهی لازم را در یک سفر فراهم می کند و رضایت شما را از سفر به سایر نقاط جلب می کند.


[ بازدید : 36 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ پنجشنبه 25 شهريور 1400 ] [ 6:13 ] [ lonely boy ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]