خطر زباله های الکترونیکی برای سلامت میلیون ها کودک در جهان


سازمان بهداشت جهانی (WHO) هشدار داده است که افزایش زباله های الکترونیکی در جهان بر سلامتی میلیون ها کودک تأثیر می گذارد. به گزارش مجله روز ، سازمان بهداشت جهانی اولین گزارش خود را در مورد زباله های الکترونیکی و سلامت کودکان منتشر و خواستار اقدامات موثر و سازگار برای محافظت از کودکان در برابر …

خطر زباله های الکترونیکی برای سلامت میلیون ها کودک در جهان https://majale-rooz.ir/2021/06/خطر-زباله-های-الکترونیکی-برای-سلامت-می/ مجله روز Wed, 16 Jun 2021 07:26:15 0000 جامعه و خانواده https://majale-rooz.ir/2021/06/خطر-زباله-های-الکترونیکی-برای-سلامت-می/ سازمان بهداشت جهانی (WHO) هشدار داده است که افزایش زباله های الکترونیکی در جهان بر سلامتی میلیون ها کودک تأثیر می گذارد. به گزارش مجله روز ، سازمان بهداشت جهانی اولین گزارش خود را در مورد زباله های الکترونیکی و سلامت کودکان منتشر و خواستار اقدامات موثر و سازگار برای محافظت از کودکان در برابر …

سازمان بهداشت جهانی (WHO) هشدار داده است که افزایش زباله های الکترونیکی در جهان بر سلامتی میلیون ها کودک تأثیر می گذارد.

به گزارش مجله روز ، سازمان بهداشت جهانی اولین گزارش خود را در مورد زباله های الکترونیکی و سلامت کودکان منتشر و خواستار اقدامات موثر و سازگار برای محافظت از کودکان در برابر این تهدید رو به رشد است.

وی می گوید: “اقدام مectiveثر و سازگار برای محافظت از سلامت میلیون ها کودک ، نوجوان و مادر باردار در سراسر جهان ضروری است ، زیرا سلامت آنها با تجزیه و بازیافت نادرست تجهیزات الکترونیکی به طور جدی به خطر می افتد.”

وی گفت: “با افزایش تولید و دفع زباله های الکترونیکی ، جهان با آنچه اخیراً” سونامی زباله الکترونیکی “توصیف شده است که زندگی و سلامتی مردم را به خطر می اندازد مواجه است.” دبیرکل جهان سازمان بهداشت ، تادروس آدنوم.

وی گفت: “همانطور که جهان برای محافظت از دریاها و اکوسیستم ها در برابر آلودگی های پلاستیکی و میکرو پلاستیکی متحد می شود ، ما باید متحد شویم تا از ارزشمندترین منبع خود ، سلامت کودکان خود ، در برابر تهدید فزاینده زباله های الکترونیکی محافظت کنیم”.

حدود 12.9 میلیون زن در مراکز غیررسمی جمع آوری زباله کار می کنند ، به طور بالقوه آنها را در معرض زباله های الکترونیکی سمی قرار می دهند و سلامت خود و فرزندان خود را به خطر می اندازند.

بیش از 18 میلیون کودک و نوجوان ، برخی زیر 5 سال نیز در بخش غیررسمی صنعتی کار می کنند که بازیافت زباله یکی از شرکت های تابعه آن است. کودکان اغلب درگیر بازیافت زباله های الکترونیکی توسط والدین خود هستند زیرا دستان کوچک آنها مهارت و چابکی بیشتری نسبت به بزرگسالان دارد. علاوه بر این ، سایر کودکان در نزدیکی مراکز بازیافت زباله های الکترونیکی زندگی می کنند ، به مدرسه می روند و بازی می کنند ، در آنجا مقادیر زیادی مواد شیمیایی سمی ، عمدتا سرب و جیوه وجود دارد که می تواند توانایی های ذهنی آنها را مختل کند.

انتهای پیام


[ بازدید : 241 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ جمعه 28 خرداد 1400 ] [ 6:31 ] [ lonely boy ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]