احیای بیماران دچار ایست قلبی در ۱۰ دقیقه طلایی با دستگاه الکتروشوک ایرانی


محققان در یک شرکت فناوری یک دستگاه الکتروشکلی رقابتی با مزیت رقابتی تولید کرده اند که به گفته آنها توانایی تشخیص دقیق آریتمی های قلبی و شوک با دقت بسیار بالای ژول است که دستگاه را از مدل های خارجی متمایز می کند. به گزارش مجله ایرانی ، طبق گفته وزارت بهداشت ، درمان و …

احیای بیماران دچار ایست قلبی در ۱۰ دقیقه طلایی با دستگاه الکتروشوک ایرانی https://majalehirani.ir/2021/احیای-بیماران-دچار-ایست-قلبی-در-۱۰-دقیق/ مجله ایرانی Thu, 17 Jun 2021 22:58:38 0000 دانش و سلامت https://majalehirani.ir/2021/احیای-بیماران-دچار-ایست-قلبی-در-۱۰-دقیق/ محققان در یک شرکت فناوری یک دستگاه الکتروشکلی رقابتی با مزیت رقابتی تولید کرده اند که به گفته آنها توانایی تشخیص دقیق آریتمی های قلبی و شوک با دقت بسیار بالای ژول است که دستگاه را از مدل های خارجی متمایز می کند. به گزارش مجله ایرانی ، طبق گفته وزارت بهداشت ، درمان و …

محققان در یک شرکت فناوری یک دستگاه الکتروشکلی رقابتی با مزیت رقابتی تولید کرده اند که به گفته آنها توانایی تشخیص دقیق آریتمی های قلبی و شوک با دقت بسیار بالای ژول است که دستگاه را از مدل های خارجی متمایز می کند.

به گزارش مجله ایرانی ، طبق گفته وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، سکته های قلبی بیشترین 19 درصد مرگ ها را به خود اختصاص می دهد ، در حالی که 80 درصد بیماری های قلبی عروقی را می توان با حذف عوامل خطر پیشگیری کرد.

در صورت ایست قلبی ، تنها راه نجات بیمار استفاده از دستگاه شوک قلبی در کمتر از 5 دقیقه پس از ایست قلبی است. در شهرهای بزرگ یا مراکز دورافتاده نمی توان بیمار را در این شرایط سریع به مراکز درمانی رساند و اهمیت استفاده از این دستگاه خود را نشان می دهد. بنابراین ، محققان یکی از شرکت های فناوری ، دستگاه خودکار شوک قلبی را طراحی و تولید کردند. این دستگاه یک شوک الکتریکی از طریق قفسه سینه به قلب می فرستد ، که می تواند ریتم غیر طبیعی قلب را متوقف کند و به قلب اجازه دهد تا در هنگام ایست ناگهانی قلب ، یک ریتم طبیعی را از سر بگیرد.

محمد آهانیان ، مدیرعامل شرکت فناوری در مصاحبه با مجله ایرانی ، وی گفت: “در بررسی ها ، ما توانستیم یک دستگاه خودکار حمله قلبی تولید کنیم.” “این دستگاه توسط وزارت بهداشت تأیید شده است و ما در حال حاضر تنها شرکتی هستیم که توانسته ایم موافقت وزارت بهداشت را بدست آوریم. دستگاه الکتروشوک قلب.”

وی گفت: “این دستگاه می تواند با توجه به آخرین فن آوری های روز دنیا با مدل های مشابه رقابت کند.” “برای افرادی که از ایست قلبی رنج می برند ، تنها راه نجات آنها استفاده از شوک قلبی است.” عملیات CPR ، از جمله ماساژ و تنفس مصنوعی ، می تواند بقا را افزایش دهد ، اما بدون شوک فرد زنده نمی ماند.

آهانیان تأکید می کند که هر دقیقه پس از سکته مغزی ، احتمال زنده ماندن 10٪ کاهش می یابد و 10 دقیقه پس از سکته ، تقریباً فرد می میرد. بنابراین لازم است در عرض 10 دقیقه بیمار را شوکه کرد ، در غیر این صورت احتمال زنده ماندن کاهش می یابد.

دانشبانیان ، مدیرعامل این شرکت تأکید می کند که اگر بیمار در همان دقایق اولیه پس از حمله قلبی دچار سکته مغزی شود ، در این صورت احتمال بهبودی بیمار 90٪ است ، در غیر این صورت احتمال زنده ماندن وی کاهش می یابد. بنابراین اهمیت دسترسی به این دستگاه با توجه به شرایط زندگی کنونی و وجود ترافیک و ازدحام در شهرها یا مناطقی که دسترسی به بیمارستان ها یا مراکز درمانی وجود ندارد ، تعیین می شود.

این محقق با تأکید بر اینکه اگر فردی از ایست قلبی رنج می برد ، باید بیمار را در نزدیکترین نقطه دچار شوک الکتریکی کرد ، ادامه داد: بنابراین در کشورهای پیشرفته این دستگاه در مکان های عمومی و در اینجا حتی انجمن قلب آمریکا نصب می شود. ایالات متحده تصویب کرده است که هر ساختمانی که بیش از 200 نفر در روز تردد دارند باید به دستگاه الکتروشوک مجهز باشند.

به گفته وی ، این دستگاه در برخی از مدارس بسیاری از کشورها که دانش آموزان آنها در سن کم است نصب شده است.

آهانیان با اشاره به نارسایی قلبی “کریستین اریکسون” بازیکن تیم ملی فوتبال دانمارک در بازی های جام اروپا گفت: “اگر این دستگاه در دسترس پزشکان داخل زمین نبود مطمئناً زنده می ماند. از آن ” این اتفاق در سال های گذشته برای فوتبالیست های ایرانی برای هادی نوروزیان در دهه 1980 رخ داده بود و از آن زمان فدراسیون های ورزشی موظف به تهیه دستگاه های شوک قلبی به باشگاه ها بودند ، اما کمبود این دستگاه به شدت در کشور احساس می شود.

وی گفت ، “طبق اطلاعات وزارت بهداشت ، 19 درصد از مرگ و میر در کشور به دلیل ایست قلبی است که با وجود این دستگاه می توان آن را کاهش داد.”

آهانیان به مزایای رقابتی دستگاه اشاره کرد و گفت: “ما دستگاه را به آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو تحویل دادیم تا آزمایشات لازم را انجام دهد ، دستگاه را با مارک های برتر جهان مقایسه کنیم و اعلام شد که دستگاه مورد آزمایش ما بالاتر است سطح دقت انرژی نسبت به سایر نمونه های فضای باز ؛ توان این دستگاه 360 ژول است.

وی ادامه داد: از مهمترین مزایای این دستگاه توانایی تشخیص بسیار دقیق آریتمی و شوک های قلبی با دقت ژول بسیار بالا است که آن را از نمونه های خارجی متمایز می کند.

مدیر عامل این شرکت خدمات پس از فروش را از دیگر مزیت های رقابتی این دستگاه برشمرد و گفت: با توجه به اینکه خرید این دستگاه در کشور برای کشور در شرایط تحریم دشوار است ، این دستگاه برای نیازهای پزشکی مراکز درمانی مناسب است می تواند برآورده کند . آهسته ، در حالی که این دستگاه قابل حمل و سبک است.

وی از ارائه این دستگاه در 3 بیمارستان برای آزمایش بالینی خبر داد و گفت: این دستگاه در بیمارستان های “امام رضا” مشهد ، “شهید رجایی قلب” و “مرکز قلب” تهران و بالینی در هر کدام تحت آزمایش قرار خواهد گرفت. در این بیمارستان ها دستگاه باید روی 20 نفر مورد آزمایش قرار گیرد که باعث کندی گسترش بیماری عروق کرونا ویروس قلب و کاهش تعداد آزمایشات بالینی می شود.

آهانیان با بیان اینکه پس از انجام آزمایشات بالینی و دریافت تأییدیه ، دستگاه تولید می شود گفت: برای فروش دستگاه نیاز به مجوز داریم.

انتهای پیام


[ بازدید : 245 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ جمعه 28 خرداد 1400 ] [ 7:43 ] [ lonely boy ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]