عکس هایی از زنان افغانستان به دور از کلیشه‌ها


فاطمه حسینی ، هنرمند عکاسی که مجموعه اش در حال حاضر در نمایشگاه “زیبایی جنگ” در خانه هنرمندان ایران به نمایش درآمده است ، می گوید او سعی کرده زیبایی زنان افغان را که در اثر جنگ به حاشیه رانده شده اند ، برجسته کند. به گزارش مجله روز ، فاطمه حسینی ، هنرمند حاضر …

عکس هایی از زنان افغانستان به دور از کلیشه‌ها https://majale-rooz.ir/2021/06/عکس-هایی-از-زنان-افغانستان-به-دور-از-کلی/ مجله روز Mon, 14 Jun 2021 13:39:08 0000 فرهنگ و هنر https://majale-rooz.ir/2021/06/عکس-هایی-از-زنان-افغانستان-به-دور-از-کلی/ فاطمه حسینی ، هنرمند عکاسی که مجموعه اش در حال حاضر در نمایشگاه “زیبایی جنگ” در خانه هنرمندان ایران به نمایش درآمده است ، می گوید او سعی کرده زیبایی زنان افغان را که در اثر جنگ به حاشیه رانده شده اند ، برجسته کند. به گزارش مجله روز ، فاطمه حسینی ، هنرمند حاضر …

فاطمه حسینی ، هنرمند عکاسی که مجموعه اش در حال حاضر در نمایشگاه “زیبایی جنگ” در خانه هنرمندان ایران به نمایش درآمده است ، می گوید او سعی کرده زیبایی زنان افغان را که در اثر جنگ به حاشیه رانده شده اند ، برجسته کند.

به گزارش مجله روز ، فاطمه حسینی ، هنرمند حاضر در نمایشگاه “زیبایی در جنگ” خانه هنرمندان ایران در تشریح ویژگی ها و محتوای آثار این رویداد اظهار داشت: نمایشگاه “زیبایی در جنگ” شامل 23 عکس و یک فیلم است هنر و در مجموع 24 اثر که تجربه های زیسته ای هستند. من بعد از 27 سال اهل افغانستان هستم. این نمایشگاه شامل تصاویری از زنان افغان در طول جنگ است و از کلیشه ها در مورد زنان گذشته مانند دیدن پوشیده شدن برقع یا سایر ویژگی ها جلوگیری می کند.

وی افزود: من در ایران متولد شدم ، اما از نژاد افغانی هستم و وقتی چهار سال در افغانستان زندگی کردم ، بیشتر و بیشتر زیبایی ها را مشاهده کردم که هیچ رسانه ای زنان منطقه را به تصویر نمی کشد و با تصاویر جنگ و حاشیه به حاشیه می رود. جرم “. زنان در نمایشگاه “زیبایی در جنگ” افرادی پر از زندگی پر داستان هستند که از سال 2018 به مدت سه سال و نیم به تدریج جلوی دوربین به تصویر کشیده شده اند.

این هنرمند گفت: فعالیت اصلی من در عکاسی از زنان در اواسط جنگ به عکاسی در کابل برمی گردد ؛ زیرا در شهرهای دیگر فضای محافظه کارانه تری وجود داشت و ممنوعیت عکاسی بود و حساسیت های زیادی وجود داشت. حتی حتی زندگی من چندین بار در معرض خطر بود. در برخی مناطق و شهرهای افغانستان مانند قندهار و ننگرهار ، دوربین نمی توانست کاری انجام دهد.

حسینی با اشاره به اینکه جنگ در طول عکسهای خود از زوایای دیگری روایت می شود ، توضیح داد: “به هیچ وجه قصد نداشت بدبختی جنگ را در عکسهای نمایشگاه” زیبایی در جنگ “پنهان کند. به یاد دارم که از یک زن در در مرکز کابل ، و تعداد زیادی از زنان و مردان با تعجب به من نگاه می کردند ، و این ترتیب و این عکس برای آنها عجیب به نظر می رسید ، یا در خیابان هایی که ما برای عکاسی طراحی کرده ایم ، گاهی اوقات مدل های من مشکل داشتند و به ناچار از من خواستند که حذف کنم عکس های آنها – شاید اگر من جنگ را مستند می کردم آسان تر بود ، اما از آنجا که مجبور به طراحی و سازماندهی آن شدم ، تندروها بارها و بارها مرا انتقاد یا مسدود کردند.

وی با انتقاد از وضعیت مهاجران افغان در ایران و بحران هویت ملی آنها گفت: من در ایران و تهران به دنیا آمدم و در واقع خودم را مهاجر نمی دانم اما پدر و پدربزرگم مهاجر بودند و نباید مورد توجه قرار گیرند یک مهاجر “. وقتی بعد از سالها در افغانستان سفر کردم و زندگی کردم ، بیشتر و بیشتر از چگونگی ایرانی بودنم آگاهی پیدا کردم ، اما از ایرانی شدن با گذرنامه افغانستان احساس خوبی ندارم. متأسفانه ، من و نسل من چیزهای زیادی در مورد بحران هویت افغان ها در ایران می فهمیم و امیدوارم که حل شود.

نمایشگاه آثار فاطمه حسینی تا 30 خرداد در گالری استاد ممیز خانه هنرمندان ایران دایر است.

انتهای پیام


[ بازدید : 213 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ چهارشنبه 26 خرداد 1400 ] [ 7:54 ] [ lonely boy ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]