چگونه اقتصاد ایران رشد کرد؟


در حالی که رشد اقتصادی در سال گذشته مثبت بوده و به 3.6 درصد رسیده است ، بیشترین سهم از این رشد فعالیت های نفت ، صنعت ، برق ، گاز و آب ، ساخت و ساز ، کشاورزی و غیره بوده است. به گزارش مجله ایرانی ، براساس اعلام بانک مرکزی ، تولید ناخالص …

چگونه اقتصاد ایران رشد کرد؟ https://majalehirani.ir/2021/چگونه-اقتصاد-ایران-رشد-کرد؟/ مجله ایرانی Wed, 16 Jun 2021 03:46:04 0000 اقتصاد https://majalehirani.ir/2021/چگونه-اقتصاد-ایران-رشد-کرد؟/ در حالی که رشد اقتصادی در سال گذشته مثبت بوده و به 3.6 درصد رسیده است ، بیشترین سهم از این رشد فعالیت های نفت ، صنعت ، برق ، گاز و آب ، ساخت و ساز ، کشاورزی و غیره بوده است. به گزارش مجله ایرانی ، براساس اعلام بانک مرکزی ، تولید ناخالص …

در حالی که رشد اقتصادی در سال گذشته مثبت بوده و به 3.6 درصد رسیده است ، بیشترین سهم از این رشد فعالیت های نفت ، صنعت ، برق ، گاز و آب ، ساخت و ساز ، کشاورزی و غیره بوده است.

به گزارش مجله ایرانی ، براساس اعلام بانک مرکزی ، تولید ناخالص داخلی این کشور در سال گذشته به 635 هزار و 800 میلیارد تومان رسید که 3.6 درصد بیشتر از سال گذشته است.

همچنین ، در سه ماهه دوم سال گذشته ، رشد اقتصادی کشور 5.4 درصد مثبت بوده و پس از ثبت رقم 3.8 درصدی در سه ماهه سوم سال گذشته ، در سه ماهه چهارم سال جاری به 7.7 درصد رسیده است.

رشد تولید ناخالص داخلی غیرنفتی که در بهار سال گذشته -0.2٪ بود. در تابستان ، پاییز و زمستان 1399 این میزان به ترتیب به 3.5 ، 3.0 و 3.6 درصد افزایش یافت ، در حالی که پیش بینی می شد رشد اقتصادی این کشور در سال گذشته بدون نفت 2.5 درصد باشد.

اما بررسی رشد اقتصادی 3.6 درصدی سال گذشته با توجه به سهم فعالیتها از تولید ناخالص داخلی نشان می دهد که سهم بخش کشاورزی از 0.6 به 0.4 درصد کاهش یافته و نرخ رشد این بخش به 4.5 درصد رسیده است.

سهم نفت در تولید ناخالص داخلی از منفی 7.4 به 1.4 درصد افزایش یافت و نرخ رشد این بخش به 11.2 درصد رسید.

علاوه بر این ، سهم بخش خدمات از رشد اقتصادی از منفی 0.1 به صفر افزایش یافته است که از نرخ رشد صفر درصد برخوردار است.

از سوی دیگر ، سهم صنایع و معادن از رشد اقتصادی سال گذشته 1.9 درصد بوده است که رشد را متحمل شده و نرخ رشد آن به 7.1 درصد رسیده است.

سرانجام ، در این دوره ، سهم بخش ساخت و ساز 0.4 درصد نسبت به سال قبل رشد کرد ، اما در 7.7 درصد مثبت باقی ماند.

بنابراین ، دلیل اصلی افزایش نرخ رشد تولید ناخالص داخلی (رشد اقتصادی) باید افزایش ارزش افزوده نفت ، صنعت ، برق ، گاز و آب ، ساخت و ساز ، کشاورزی ، حمل و نقل ، ذخیره سازی و ارتباطات به عنوان بخشی از هر یک باشد. تولید ناخالص داخلی سال گذشته به ترتیب 1.4 ، 1 ، 0.5 و 0.4 ، 0.4 و 0.4 درصد بود.

انتهای پیام


[ بازدید : 204 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ چهارشنبه 26 خرداد 1400 ] [ 11:42 ] [ lonely boy ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]