۲ تله خطرناک در کمین زوج‌ها


برنامه های زندگی یا تله ها اعتقاداتی عمیق و هیجان زده در مورد خود ، دیگران و جهان هستند که در سال های اولیه زندگی بوجود می آیند و همیشه نیز وجود خواهند داشت. به گزارش مجله ایرانی ، روزنامه “خراسان” در ادامه نوشت: “دام زندگی تکرار مداوم درد ، رنج ، افکار و احساسات …

۲ تله خطرناک در کمین زوج‌ها https://majalehirani.ir/2021/۲-تله-خطرناک-در-کمین-زوج‌ها/ مجله ایرانی Sun, 13 Jun 2021 17:58:22 0000 عمومی https://majalehirani.ir/2021/۲-تله-خطرناک-در-کمین-زوج‌ها/ برنامه های زندگی یا تله ها اعتقاداتی عمیق و هیجان زده در مورد خود ، دیگران و جهان هستند که در سال های اولیه زندگی بوجود می آیند و همیشه نیز وجود خواهند داشت. به گزارش مجله ایرانی ، روزنامه “خراسان” در ادامه نوشت: “دام زندگی تکرار مداوم درد ، رنج ، افکار و احساسات …

برنامه های زندگی یا تله ها اعتقاداتی عمیق و هیجان زده در مورد خود ، دیگران و جهان هستند که در سال های اولیه زندگی بوجود می آیند و همیشه نیز وجود خواهند داشت.

به گزارش مجله ایرانی ، روزنامه “خراسان” در ادامه نوشت: “دام زندگی تکرار مداوم درد ، رنج ، افکار و احساسات ما در دوران کودکی است ، یعنی ما ناخودآگاه همان الگوهایی را که در کودکی در طول زندگی خود تجربه کرده ایم تکرار می کنیم ، به خصوص زندگی مشترک. ” ما انجام می دهیم به عنوان مثال ، اگر والدین ما را دوست ندارند و قبول ندارند ، ما ناخودآگاه با دیگران رفتار می كنیم كه ما را دوست ندارند و ما را طرد می كنند ، یا عاشق چنین افرادی می شویم. دوباره و به این نتیجه برسید که “من ناز نیستم”!

روانشناسان تاکنون هجده نوع برنامه را شناسایی کرده اند ، داستان این هفته و تجزیه و تحلیل روانشناختی دو مورد از این موانع مشترک زندگی زناشویی امروز.

زنی تشنه عشق و شوهر بی عاطفه

این زن آنچه را که در جلسه مشاوره از زنان دیگر شنیدم گفت: شوهر من اصلاً مرا دوست ندارد! من پرسیدم: “چرا فکر می کنی او تو را دوست ندارد؟” پشت کرد و گفت: “او هیچوقت به من علاقه نشان نمی دهد. یادم هست چهار کلمه عشق گفتم و … حتی بدتر ، وقتی او را دوست نداری و بدون هیچ حرفی او را آزار می دهی. هاو”. چیزی که او را آزار می داد ، او دو روز تمام عصبانی است! “من همیشه آرزو داشتم با مردی ازدواج کنم که مرا در عشق و علاقه غوطه ور کند ، اما هیچ یک از آرزوهایم را با این مرد بی عاطفه برآورده نکردم!” من نزد شوهرش رفتم و پرسیدم: “در مورد صحبت های همسرت چه نظری داری؟” مرد سرش را پایین انداخت و گفت: “همسرم اشتباه می کند ، من او را دوست دارم …”. گفتم: پس چرا طبق گفته همسرت ، هرگز این علاقه را نشان ندادی؟ بعد از چند ثانیه سکوت ، او گفت ، “ابراز علاقه به این معنا نیست که من از صبح تا شب کار می کنم تا خانواده ام بتوانند. با آرامش زندگی کنیم ، یخچال ما. هرگز خالی نبوده است ، این علایق است؟” ؟ “” فقط باید زبان را تكان داد و چهار كلمه گفت تا دیگران باور كنند كه در قلب او عشق و علاقه وجود دارد؟ “من پاسخ دادم ،” بله. برای شما دشوار است که در مورد احساسات خود صحبت کنید. برای شما نه تنها ابراز عشق و علاقه ، بلکه ابراز ناراحتی ، کینه و عصبانیت نیز دشوار است. وقتی از همسرتان ناراحت هستید ، چرا در این مورد صحبت نمی کنید؟ “چرا انتخاب کردی که عصبانی باشی و نه اینکه در مورد آزار و اذیت صحبت کنی؟” مرد با صدایی آهسته و اعتراف آمیز گفت: “بله … برای من سخت است که در مورد احساساتم صحبت کنم … اما نمی دانم چرا … دست من نیست …” من به آن مرد نگاه کردم و در سکوت او پسری شکننده را دیدم که از ابراز احساساتش می ترسید ، شاید به دلیل سرد و احساسی والدینش ، شاید به این دلیل که او در خانواده ای بزرگ شد که هرگونه ابراز آن ممنوع و سرکوب شده بود. … در اتاق مشاوره من پسر زخمی را دیدم که نیاز به ترمیم زخم هایش داشت و در کنار او یک دختر کوچک غمگین که علاوه بر احساس “ناخوشایند” ، از خلأهای عاطفی بی شماری رنج می برد.

نظر کارشناس / با 2 تله خطرناک زندگی آشنا باشید

اگر بخواهیم در مورد داستان به زبان خاص تری صحبت کنیم ، مرد از طرح “مهار عاطفی” رنج می برد ، در حالی که زن از طرح “محرومیت عاطفی” رنج می برد. در ادامه با این 2 تله بیشتر آشنا خواهید شد.

دام محرومیت عاطفی

وقتی والدین (به خصوص مادر) کودک را به اندازه کافی دوست ندارد ، نیازهای کودک را درک نمی کند و با او همدردی نمی کند ، وقتی کودک احساس می کند پدر یا مادر “حمایت” ندارند ، Inside او یک طرح محرومیت عاطفی . فردی با چنین طرحی ممکن است از یافتن عشق “ناراضی” شود. هر چقدر هم که او را دوست داشته باشند و به او حقارت نگاه کنند ، باز هم راضی نیست و تشنه عشق است. آنها در مسائل عاطفی انتظار زیادی دارند و گاهی مجبور می شوند که به عزیزانشان توجه و محبت کنند. برخی از آنها همچنین برای جلب محبت و توجه افراد اطراف خود از درد و مشکلات جسمی رنج می برند. آنها هرگز در مورد نیاز خود به عشق و علاقه صحبت نمی کنند و وقتی نیازهای عاطفی آنها برآورده نمی شود ، غمگین و افسرده می شوند و از طرف مقابل کنار می روند.

دام مانع احساسی

اگر والدین ، ​​دیگری یا فرهنگ به او القا می کند که نباید احساسات خود را ابراز کند ، اگر والدین نسبت به نیازهای عاطفی کودک خود بی تفاوت هستند و به او اجازه ابراز وجود نمی دهند ، در این صورت آنها به او اجازه نمی دهند “کودکانه” باشد. به دلیل موقعیت و عقاید اجتماعی. دیگران بیشتر اهمیت می دهند ، کودک به این نتیجه می رسد که احساسات و عواطف من مهم نیستند و من مجبورم آنها را سرکوب کنم تا در عوض ، توسط دیگران آماده و تأیید شوم. چنین شخصی همیشه احساسات خود را سرکوب می کند ، اعم از مثبت یا منفی. او در ابراز عشق ، خوشبختی ، خشم و غم مشکل دارد. زندگی آنها همزمان بی روح و فاقد اشتیاق به نظر می رسد و اغلب بی حال هستند. گاهی این افراد ناخودآگاه عاشق افراد “هیجان زده” می شوند و چنین افرادی را برای ازدواج انتخاب می کنند.

با طرحواره ما چه کنیم؟

اولین و مهمترین گام این است که “بینش” پیدا کنید که با چه برنامه ای روبرو هستیم و اینکه چگونه بر زندگی ، ادراکات و روابط ما در زندگی مشترک ما تأثیر گذاشته است. به دست آوردن بینشی در مورد اینکه آیا این مشکل از درون ما ناشی می شود و نحوه مشاهده آن اغلب می تواند گیج کننده باشد ، اما اگر به شدت منتظر طرحواره ای در درون خود یا یکی از اعضای خانواده باشید ، قربانی می شوید. به یک روانشناس بالینی مراجعه کنید که درمان اختلالات را با استفاده از روش طرحواره درمانی ترجیح می دهد.

انتهای پیام


[ بازدید : 211 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ چهارشنبه 26 خرداد 1400 ] [ 18:05 ] [ lonely boy ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]