افزایش ۳۷ درصدی مزارع کشت خشخاش در افغانستان


رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا همچنین به افزایش تعداد مزارع خشخاش در افغانستان اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس اعلام دفتر مبارزه با مواد مخدر و جنایت سازمان ملل متحد (UNODC) ، سالانه بیش از 224 هزار هکتار مزارع در افغانستان در سال 2020 در مرحله کشت خشخاش است که در مقایسه …

افزایش ۳۷ درصدی مزارع کشت خشخاش در افغانستان https://majale-rooz.ir/2021/09/افزایش-۳۷-درصدی-مزارع-کشت-خشخاش-در-افغا/ Tue, 14 Sep 2021 12:39:46 0000 جامعه و خانواده https://majale-rooz.ir/2021/09/افزایش-۳۷-درصدی-مزارع-کشت-خشخاش-در-افغا/ رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا همچنین به افزایش تعداد مزارع خشخاش در افغانستان اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس اعلام دفتر مبارزه با مواد مخدر و جنایت سازمان ملل متحد (UNODC) ، سالانه بیش از 224 هزار هکتار مزارع در افغانستان در سال 2020 در مرحله کشت خشخاش است که در مقایسه …

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا همچنین به افزایش تعداد مزارع خشخاش در افغانستان اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس اعلام دفتر مبارزه با مواد مخدر و جنایت سازمان ملل متحد (UNODC) ، سالانه بیش از 224 هزار هکتار مزارع در افغانستان در سال 2020 در مرحله کشت خشخاش است که در مقایسه با سال گذشته ، شاهد افزایش 37 درصدی کشت خشخاش در این کشور هستیم.

به گزارش مجله روز ، سردار مجید کریمی در دیدار تعاملی با رئیس جمهور و نمایندگان کمیسیون اجتماعی مجلس ، ضمن ابراز خرسندی از این فرصت ، اقدامات و دستاوردهای نیروی انتظامی در زمینه مبارزه با مواد مخدر را تشریح کرد و گفت: همکاری. از بین بردن چالش ها و شکاف های موجود در مبارزه با قاچاق و قاچاق مواد مخدر.

وی با اشاره به حجم بالای تولید مواد مخدر در افغانستان خاطرنشان کرد: پس از 19 سال حضور نیروهای نظامی غربی در افغانستان به بهانه مبارزه با قاچاق مواد مخدر ، متأسفانه امروز تنها شاهد کاهش تولید و مبارزه با این آفت نیستیم. آنها در کنار او نبوده اند. در مقابل ، کشف بیش از 20 تن مت آمفتامین (شیشه) دباغی شده از افغانستان در قلمرو جمهوری اسلامی ایران در سال 1399 نشان دهنده چند برابر شدن تولید داروهای صنعتی و سنتی در آن کشور است.

وی افزود: از آنجا که یکی از خواسته های مقام معظم رهبری دستیابی به مبانی مالی شبکه های قاچاق مواد مخدر و مواد مخدر است ، این نگرانی همیشه در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر بوده است ؛ سال گذشته ، پلیس رفت تا بتواند عامل مهمی را ایجاد کند. آسیب به پایگاه های اقتصادی و مالی قاچاقچیان مرده ، که در نوع خود بی سابقه است.

سردار کریمی در جای دیگر سخنان خود به تمرکز اقدامات مبارزه با مواد مخدر توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در مرزهای شرقی کشور اشاره کرد و اظهار داشت: عمق کشور ، کشف بیش از 76 درصد مواد مخدر در شرق و جنوب شرق مرزهای خود را نشان می دهد موفقیت اجرای قانون در این زمینه است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا همچنین با اشاره به چالش ها و شکاف های مبارزه با مواد مخدر در کشور تصریح کرد: عدم اجرای دقیق و کامل سیاست های کلی مبارزه با مواد مخدر که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است. مجرمان ، عدم تطابق جنایت و مجازات ، وجود خلأهای قانونی در مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر و غیره. برخی از چالش هایی است که با هم افزایی و دید مثبت اعضای کمیسیون اجتماعی پارلمان انتظار می رود و روند را تسریع می بخشد. قانون جدید مبارزه با مواد مخدر

سردار کریمی همچنین به لزوم توانمندسازی معتادان متجاهر پس از خروج اشاره کرد و افزود: توانمندسازی و حمایت از معتادان متجاهر که در مراکز ترکیه باقی می مانند همیشه یکی از دغدغه های پلیس است و امیدواریم نقش سازمان های مسئول را ایفا کند. برای حفظ و توانمندسازی معتادان افزایش یابد.

ولی اسکندری ، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ، ضمن قدردانی از این فرصت ، از نقش و جایگاه پلیس مبارزه با مواد مخدر در مبارزه بی امان با قاچاقچیان مواد مخدر صحبت کرد و افزود: من با تمام وجود خود و مواد مخدر را احساس می کنم. امیدوارم موانع موجود تا حد امکان با هم افزایی برطرف شود.

وی افزود: با توجه به لزوم انسداد مرزها برای جلوگیری از ورود مواد مخدر به کشور ، جلساتی در این زمینه برگزار شد و موضوعاتی در مجلس مطرح شد و قرار است با استفاده از قدرت ، مرزهای کشور در سالهای آینده مسدود شود. ظرفیت اقدام انضباطی انجام دهید.

وی همچنین بر لزوم ایفای نقش سایر سازمان ها و نهادهای مسئول در مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد و افزود: موضوع مواد مخدر در جلسات کمیسیون اجتماعی همیشه یکی از اصلی ترین آسیب های اجتماعی است. پارلمانی و ما انتظار همکاری بیشتر را داریم. “و با در نظر گرفتن نقاط قوت و ضعف سایر دستگاه ها ، در کنترل این آسیب اجتماعی روند مطلوب تری را شاهد خواهیم بود.

اسکندری در خاتمه به اولویت رفع خلأهای قانونی در بحث بازداشت و آزادی متهمان مواد مخدر اشاره کرد و افزود: کمیته اجتماعی مجلس در مواردی مانند بازنگری و به روز رسانی قوانین ، رفع خلأهای قانونی ، افزایش خطوط آمادگی کامل را دارد. از اعتبار مبارزه با مواد مخدر ، برگزاری جلسات منظم با حضور مقامات سایر سازمانها و نهادهای مرتبط و غیره را اعلام می کند.

انتهای پیام


[ بازدید : 29 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ چهارشنبه 24 شهريور 1400 ] [ 21:03 ] [ lonely boy ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]