وزارت «صمغ» و مشکل مایحتاج مردم


در 40 سال گذشته ، سیستم دولتی ما نسبتاً متمرکز بوده است ، اما در سازماندهی کشور ، ما سیستم های اقتصاد آزاد را پیاده کرده ایم. در آغاز انقلاب ، وزارتخانه های صنایع سنگین ، صنایع ، معادن و تجارت به عنوان 4 وزارتخانه وجود داشت و در رأس آنها گاهی مقامات برجسته ای …

وزارت «صمغ» و مشکل مایحتاج مردم https://majalehirani.ir/2021/وزارت-صمغ-و-مشکل-مایحتاج-مردم/ مجله ایرانی Sat, 31 Jul 2021 20:01:29 0000 عمومی https://majalehirani.ir/2021/وزارت-صمغ-و-مشکل-مایحتاج-مردم/ در 40 سال گذشته ، سیستم دولتی ما نسبتاً متمرکز بوده است ، اما در سازماندهی کشور ، ما سیستم های اقتصاد آزاد را پیاده کرده ایم. در آغاز انقلاب ، وزارتخانه های صنایع سنگین ، صنایع ، معادن و تجارت به عنوان 4 وزارتخانه وجود داشت و در رأس آنها گاهی مقامات برجسته ای …

در 40 سال گذشته ، سیستم دولتی ما نسبتاً متمرکز بوده است ، اما در سازماندهی کشور ، ما سیستم های اقتصاد آزاد را پیاده کرده ایم. در آغاز انقلاب ، وزارتخانه های صنایع سنگین ، صنایع ، معادن و تجارت به عنوان 4 وزارتخانه وجود داشت و در رأس آنها گاهی مقامات برجسته ای قرار داشتند. ده ها سکه به او اهدا شد که او همه آنها را بدون هزینه ای برای ساخت مدرسه در منطقه 2 تهران اهدا کرد.
در وزارت صنعت وزیری بود که این صنعت را می شناخت و به صاحبان کارخانه ها اشاره می کرد ، هرچند گاهی اوقات سختگیری های او با زیردستان درست نبود و او خوش شانس بود که پتروشیمی و امکانات برای خانواده اش در اختیار داشت. ….
در همان زمان وزیر قدرتمندی در وزارت معادن و فلزات بود که کار بدی داشت ، هرچند برای درک طعم غذا مجبور بود در سفر آشپزی را همراهی کند!
آنها آمدند و سه وزارتخانه صنعتی را در یک پروسه زمانبر ادغام کردند. من می گویم “صمغ” یک وزارتخانه دارد زیرا هر وزارتخانه ای که باشد ، به آن وابسته شد و به وزارت صنعت تبدیل شد.
خوب ، اگر بپرسیم چرا وزارتخانه های خود را تخصصی نکرده اید و ادغام کرده اید ، پاسخ واضح این است که بسیاری از کشورها این کار را انجام داده اند و ما قصد داریم نیروی انسانی خود را کاهش دهیم ، دولت را کاهش دهیم و بهره وری را افزایش دهیم.

اکنون لازم است بررسی شود که تفاوت بین نیروی انسانی فعلی وزارتخانه خاموش و کل نیروی انسانی وزارتخانه های قبلی چیست؟ چقدر کاهش یافته است؟ و وضعیت عملیاتی فعلی این وزارتخانه چگونه است؟ آیا تحت حفاظت و نظارت قرار می گیرند؟
در واقع ، در 30 سال گذشته بسیاری از صنایع سنگین جدید بوجود آمده اند و وضعیت صنایع متوسط ​​و کوچک چگونه است؟ خودروسازان ما تا چه اندازه از عملکرد انحصاری برخوردار بوده اند؟ آیا اخیراً مقررات بوروکراتیک و عدم تمرکز در بوروکراسی وجود داشته است؟

تا اینجا ، کار را می توان با قدرت و ظرافت توجیه کرد ، اما انحلال وزارت بازرگانی (نام آن فارسی برای تجارت است و سابقه طولانی در کشور دارد) و ادغام آن با وزارت صنعت و معدن سابق . نتیجه خوبی نداشت. در اصل ، وظایف وزارت بازرگانی با وظایف وزارت صنعت کاملاً مطابقت ندارد.

عدم انجام وظایف وزارت بازرگانی ، که زمانی وزیران موفقی داشته است ، بر نیازهای مردم تأثیر مستقیم دارد و در درازمدت ، با کاهش سطح رفاه مردم ، زمینه را برای آنها فراهم می کند. نارضایتی. وزارت بازرگانی باید تمام تلاش خود را برای تهیه و یافتن نقاط مطلوب برای واردات کالاهای مردم و کالاهای مصرفی به کار گیرد.
به یاد دارم یک معلم در یک دانشکده فنی به دانش آموزان گفت که شما بی بی ، بی سواد و بدون هنر هستید و البته بدون وزارت خاموش صنعت و تجارت چنین سرنوشتی را متحمل خواهید شد …..
به یاد داشته باشید که مدتهاست ما وزیر قوی را به عنوان سرپرست این وزارتخانه ندیده ایم که در مجموع 4 وزارتخانه است.
در هر صورت ، مجلس فعلی که علاقه زیادی به پیشنهاد و تصویب برنامه های خود دارد ، باید در عدم تصویب لایحه راه اندازی وزارت بازرگانی قساوت گذشته را جبران کرده و جبران کند ، و برنامه نصب باید ارائه و تصویب شد وزارت بازرگانی بلافاصله قبل از ارائه به کابینه به نظر نویسنده ، این امر حتی مهمتر و اولویت بالاتری نسبت به جدایی وزارت حمل و نقل از مسکن و شهرسازی دارد.


[ بازدید : 52 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ دوشنبه 11 مرداد 1400 ] [ 14:17 ] [ lonely boy ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]