واکنش سریع خارجی‌ها به ثبت جهانی راه‌آهن ایران


یکی از مجریان تورهای راه آهن گفت: ثبت راه آهن ملی ایران در فهرست میراث جهانی یونسکو با واکنش سریع برخی از گردشگران و آژانس های خارجی مواجه شد ؛ پیام هایی مبنی بر علاقه به سفر در مسیر جهانی شده ارسال شده است. به گزارش مجله ایرانی ، راه آهن شمال-جنوب ایران که بندر …

واکنش سریع خارجی‌ها به ثبت جهانی راه‌آهن ایران https://majalehirani.ir/2021/واکنش-سریع-خارجی‌ها-به-ثبت-جهانی-راه‌/ مجله ایرانی Fri, 30 Jul 2021 06:28:40 0000 اقتصاد https://majalehirani.ir/2021/واکنش-سریع-خارجی‌ها-به-ثبت-جهانی-راه‌/ یکی از مجریان تورهای راه آهن گفت: ثبت راه آهن ملی ایران در فهرست میراث جهانی یونسکو با واکنش سریع برخی از گردشگران و آژانس های خارجی مواجه شد ؛ پیام هایی مبنی بر علاقه به سفر در مسیر جهانی شده ارسال شده است. به گزارش مجله ایرانی ، راه آهن شمال-جنوب ایران که بندر …

یکی از مجریان تورهای راه آهن گفت: ثبت راه آهن ملی ایران در فهرست میراث جهانی یونسکو با واکنش سریع برخی از گردشگران و آژانس های خارجی مواجه شد ؛ پیام هایی مبنی بر علاقه به سفر در مسیر جهانی شده ارسال شده است.

به گزارش مجله ایرانی ، راه آهن شمال-جنوب ایران که بندر ترکمن در شمال را به بندر امام خمینی (ره) در جنوب متصل می کند ، در چهل و چهارمین کمیته میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. در حالی که طول مسیر ثبت شده تقریباً 1400 کیلومتر است ، 89 ایستگاه منتخب به دلیل ارزشهای تاریخی و عملکردی ، اسناد و پله های مهم ، ویژگیهای تاریخی و لوکوموتیوها ثبت شده است.

محمد محسنیان – محقق راه آهن ، مخترع و مجری گردشگری راه آهن وی در مورد تاثیر این ثبت بر گردشگری گفت: “به طور معمول ، یکی از عوامل انگیزه و کنجکاوی برای انتخاب مقصد سفر ، فهرست میراث ثبت شده در یونسکو است ، تا حدی که راه آهن یک کشور در یونسکو ثبت شده است. لیست “. باید علاقه و کنجکاوی را برانگیزد.

اما وی به مشکلی در سفر ریلی اشاره کرد و گفت: “اکنون که راه آهن ایران به مقصد عمومی تری تبدیل شده است ، اگر گردشگران خارجی و حتی داخلی بخواهند در این مسیر تردد کنند ، مسیر بد خواهد بود. وضعیت و زیرساخت ها و تأسیسات راه آهن که می بینند تبلیغات متقابل خواهند شد. “

وی ادامه داد: به نظر من راه آهن سراسری ، در همان منطقه ای که به ثبت جهانی رسیده است ، دو مسیر بسیار جذاب برای سفر دارد ؛ از گرمسار به شیرگاه و از درود به اندیمشک ، در حالی که ضعیف ترین این مسیرها اصلی است . سازه ای وجود دارد که بسیار مایه تاسف است. در خط راه آهن شمال ، حداقل یک جاده در نزدیکی راه آهن وجود دارد و از طریق آن می توانید زیبایی راه آهن را مشاهده کنید ، اما در مسیر جنوبی ما امکانات زیادی نداریم و چیزی که باید از دست داد چیزی غم انگیز فرصت در گردشگری است.

در سال 1996 ، هنگامی که اولین قطار گردشگری را معرفی کردیم ، هر قطار (واحد شمارش) را به مبلغ 900000 تومان اجاره کردیم ، اما راه آهن ناگهان تصمیم گرفت که چرا به این سفرها یارانه می دهد و هزینه هر کرایه آن 16 میلیون تومان است.وی در مصاحبه ای مجازی درباره مشکل شاخص گردشگری ریلی گفت: “محدوده مسئولیت ها در این بخش تعریف نشده است.” قطار توریستی قطاری اختصاصی با امکانات خاص است که در یک مسیر ریلی به منظور خاص حرکت می کند و در مکان های خاص با قطار متوقف می شود ، اما آیا چنین امکاناتی را می بینید؟

محسینیان درباره کارآیی اقتصادی گردشگری ریلی نیز گفت: “من به عنوان مثال از این موضوع صحبت می کنم. در سال 1996 ، هنگامی که اولین قطار گردشگری را معرفی کردیم ، هر قطار (واحد شمارش) را 900000 تومان تعیین کردیم.” اما راه آهن ناگهان به نتیجه گیری چرا این سفرها. ” یارانه و افزایش قیمت 16 میلیون تومان برای اجاره هر رام ، تا کنون قیمت آن را ذکر نمی کنم ، چقدر افزایش یافته است. از سوی دیگر ، محدودیت های بیشتری برای کرونا وجود دارد و نمی توان قیمت را در بالا تعیین کرد. فکر نمی کنم اکنون بتوان یک سفر قطار یک روزه با قیمت 350 هزار تومان ترتیب داد.

وی گفت: “البته این هزینه در سفرهای زمینی نیز متحمل شده است ، اما نمی توان آن سفر را با سفر قطار مقایسه کرد ، زیرا شما تجربه توقف در مکان هایی با راه آهن را دارید که چنین امکان و فرصتی در هر شرایطی وجود دارد. به هر نحوی و تحت هر شرایطی. ” در دسترس نیست. با این حال ، هزینه های سفر آنقدر گران شده است که سفر از طبقه متوسط ​​خارج شده است.

محسینیان درباره اولویت راه آهن با توجه به ثبت جهانی نیز گفت: اولویت راه آهن سفرهای برنامه ریزی شده است. در ابتدا ، توجیه اینکه مقصد مقصد قطار گردشگری نیست ، بلکه مسیر است ، برای مقامات بسیار دشوار بود. از طرف دیگر ، حمل و نقل برای محل راه آهن مقرون به صرفه تر است. درست است که قطار مسافری ترجیح داده می شود ، اما در واقع یک لطف است. راه آهن ریال از قطار توریستی بهره نمی برد ، اما از نظر تبلیغات و علامت تجاری مقرون به صرفه است.

انتهای پیام


[ بازدید : 53 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ يکشنبه 10 مرداد 1400 ] [ 22:02 ] [ lonely boy ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]