عقب‌گرد عمر مفید ساختمانها از ۳۲ به ۲۶ سال


به گفته رئیس آزمایشگاه فنی و مکانیکی ، عمر مفید ساختمان ها از حدود 32 سال به 26 سال کاهش یافته است که این امر به دلایل مختلفی از جمله مصالح غیراستاندارد ، روش های اجرای نادرست ، طراحی نادرست و عدم وجود آن صورت گرفته است. نظارت به گزارش مجله روز ، عمر مفید …

عقب‌گرد عمر مفید ساختمانها از ۳۲ به ۲۶ سال https://majale-rooz.ir/2021/06/عقب‌گرد-عمر-مفید-ساختمانها-از-۳۲-به-۲۶/ مجله روز Sat, 19 Jun 2021 18:46:06 0000 حوادث https://majale-rooz.ir/2021/06/عقب‌گرد-عمر-مفید-ساختمانها-از-۳۲-به-۲۶/ به گفته رئیس آزمایشگاه فنی و مکانیکی ، عمر مفید ساختمان ها از حدود 32 سال به 26 سال کاهش یافته است که این امر به دلایل مختلفی از جمله مصالح غیراستاندارد ، روش های اجرای نادرست ، طراحی نادرست و عدم وجود آن صورت گرفته است. نظارت به گزارش مجله روز ، عمر مفید …

به گفته رئیس آزمایشگاه فنی و مکانیکی ، عمر مفید ساختمان ها از حدود 32 سال به 26 سال کاهش یافته است که این امر به دلایل مختلفی از جمله مصالح غیراستاندارد ، روش های اجرای نادرست ، طراحی نادرست و عدم وجود آن صورت گرفته است. نظارت

به گزارش مجله روز ، عمر مفید ساختمان ها در ایران عقب مانده است. احمد خرم ، رئیس سازمان مهندسی سیستم های ساختمانی ، همیشه خاطرنشان می کند که حدود 50 سال پیش ، عمر مفید ساختمان ها در ایران 30 سال بوده است که در ایالات متحده در این زمینه همان بوده است. اکنون آمریکایی ها این تعداد را به بیش از 100 سال رسانده اند.

اما در ایران و همانطور که رئیس هیئت مدیره شرکت آزمایشگاه های فنی و مکانیک خاک می گوید ، عمر مفید یک ساختمان که حدود 32 سال بود ، در سالهای گذشته به حدود 26 سال رسیده است.

اگرچه دانش مهندسان ایرانی پیشرفت کرده و گاهی از فناوری مدرن استفاده می شود ، اما کارشناسان دلایل مختلفی را برای کاهش مقاومت و امنیت ساختمان ها در ایران ذکر می کنند که از جمله آنها می توان به کمبود مدیران با کفایت ، روند ساخت سنتی و درگیری کاربران اشاره کرد. وی به سطح پایین مصالح ساختمانی ، طراحی ناکافی و پدیده فاجعه بار فروش امضا در روش ساخت اشاره کرد.

برای حل این مشکلات ، کارشناسان بارها و بارها راه حل هایی ارائه داده اند. به نظر می رسد سازمان نظام مهندسی ، که در سال 1995 برای بهبود کیفیت سازه ها تأسیس شد ، در هدف اصلی خود شکست خورده است. برگزاری سمینارها و کنفرانس های مختلف نمی تواند منجر به ساماندهی وضعیت موجود شود.

اوایل آوریل سال جاری ، احمد خرم ، رئیس سازمان مهندسی ساختمان به مجله روز گفت: در صورت وقوع زمین لرزه ای به بزرگی 6.5 ریشتر یا بیشتر در تهران 500000 واحد مسکونی 100٪ تخریب خواهد شد و بیش از 1.5 میلیون تلفات خواهیم داشت. بنابراین ، باید مسئله کیفیت سازه ها را جدی بگیریم و اطمینان حاصل کنیم که از یک مجری ذی صلاح استفاده می کنیم.

در هر صورت ، امروز یک تفاهم نامه همکاری بین شرکت آزمایشگاه های فنی و مکانیک خاک و سازمان نظام مهندسی امضا شده است. مهمترین هدفی که در این تفاهم نامه دنبال می شود ممکن است افزایش عمر مفید ساختمانها تا 50 سال باشد که مجید کیانپور رئیس هیئت آزمایشهای فنی و مکانیکی خاک ابراز امیدواری کرده است که به این هدف دست یابد.

وی خاطرنشان کرد: “ظرفیت ساخت و ساز خوبی در کشور وجود دارد ، بنابراین در سالهایی که بازار مسکن رونق داشت ، بخش خصوصی حدود 750،000 واحد مسکونی ساخت و اکنون با سقوط این بازار ، میزان ساخت مسکن توسط بخش خصوصی اکنون به 400000 پروانه ساخت رسیده است.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آزمایشگاه های فنی و مکانیک خاک ادامه داد: با توجه به اهمیت بخش ساخت و ساز در رونق اقتصادی کشور و با توجه به اینکه بخش ساخت و ساز 30٪ اقتصاد کشور را نشان می دهد ، تلاش باید برای استاندارد سازی و بهبود اقدامات کیفی انجام شود. “این کار را به طور موثرتری انجام دهید.

وی از تمایل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیکی خاک برای صدور مجوز و به روزرسانی پروانه و کنترل در حین اجرا خبر داد.

کیانپور توضیح داد: امسال آزمایشگاه مکانیک فنی و خاک آموزش 42000 ساعت مهندس را برای مهندسین سراسر کشور در نظر گرفته است و این آماده سازی در همه استانها موجود است. علاوه بر این ، با توسعه فضای مجازی و برگزاری وبینارهای مختلف ، تمایل به آموزش مهندسان برای ارتقاgrade پایگاه و ورود به پایگاه آزمایش وجود دارد.

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیکی خاک ادامه داد: آزمایشگاه فنی و مکانیکی خاک بیش از 100 دستورالعمل در زمینه های مختلف ژئوتکنیک ، قیر ، آسفالت ، بتن و راه سازی تولید کرده یا محتوا تولید کرده یا در تهیه آن همکاری مستقیم داشته است.

انتهای پیام


[ بازدید : 116 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ دوشنبه 31 خرداد 1400 ] [ 20:42 ] [ lonely boy ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]