قانون کپی رایت در انتخابات ریاست جمهوری هم رعایت نمی‌شود؟


حق چاپ و قانون فرهنگی مربوط به حق چاپ برای بسیاری از مردم ایران شوخی است. در حالی که در دنیا ، اگر این قانون نقض شود ، مطمئناً منجر به جرایم سنگین می شود ، اما عدم رعایت این قانون در ایران تا حدی پیشرفت کرده است که نامزدهای ریاست جمهوری ، که اتفاقاً …

قانون کپی رایت در انتخابات ریاست جمهوری هم رعایت نمی‌شود؟ https://majale-rooz.ir/2021/06/قانون-کپی-رایت-در-انتخابات-ریاست-جمهور/ مجله روز Sun, 06 Jun 2021 13:04:54 0000 فرهنگ و هنر https://majale-rooz.ir/2021/06/قانون-کپی-رایت-در-انتخابات-ریاست-جمهور/ حق چاپ و قانون فرهنگی مربوط به حق چاپ برای بسیاری از مردم ایران شوخی است. در حالی که در دنیا ، اگر این قانون نقض شود ، مطمئناً منجر به جرایم سنگین می شود ، اما عدم رعایت این قانون در ایران تا حدی پیشرفت کرده است که نامزدهای ریاست جمهوری ، که اتفاقاً …

حق چاپ و قانون فرهنگی مربوط به حق چاپ برای بسیاری از مردم ایران شوخی است. در حالی که در دنیا ، اگر این قانون نقض شود ، مطمئناً منجر به جرایم سنگین می شود ، اما عدم رعایت این قانون در ایران تا حدی پیشرفت کرده است که نامزدهای ریاست جمهوری ، که اتفاقاً در یکی از مواضع کشور هستند ، ، به نظر می رسد آنها از آن استفاده می کنند. برای آنها آشنا نیست.

به گزارش مجله روز ، اخیراً برنامه های مناظره انتخابات ریاست جمهوری 1400 در تلویزیون آغاز شده است. پیش از این ، در یک قسمت از این نمایش ، بخشی از “ایران من” همایون شجریان و سهراب پورناظری پخش شد ؛ قطعه ای که شجریان و ناظری قبلاً اعلام کرده بودند ، توسط صدا و سیما برای پخش و یا هرگونه استفاده تبلیغاتی از این آهنگ مجاز نبود.

به همین دلیل پوریا سوری ، شاعر و آهنگساز ، در توییتر خود در مورد استفاده از این اثر در برنامه مناظره نامزدهای ریاست جمهوری نوشت و نوشت: “امشب بر خلاف نظر صریح همایون شجریان و سهراب پورناظری مبنی بر پخش صدا سیما استفاده تبلیغاتی ندارد. از آهنگ “ایران من” ، بخشی از این آهنگ (نه همه با تمام معانی آن) در مناظره انتخاباتی سال 1400 پخش شد. “من به عنوان یک شاعر با صدور این قطعه مخالفم.”

البته شجریان و پورناظری هنوز واکنشی به این اقدام نشان نداده اند.

وقتی در ایران نیستید از کارهای قابل اعتماد استفاده کنید

البته ، این استفاده غیرقانونی از آثار هنرمندان موسیقی در کارزار ریاست جمهوری فقط به کار “ایران من” ختم نمی شود. زیرا مدتی پیش یک مستند تبلیغاتی درباره رئیسی (کاندیدای ریاست جمهوری) پخش شد که در پایان آن از کار “جان ایران” ساخته محمد معتمدی استفاده شد. اقدامی که تهیه کننده اثر بر اساس آن اعلام کرده بود هیچ یک از عوامل این قطعه اجازه استفاده از آن را ندارند.

محمد معتمدی هنوز واکنشی به این حادثه نشان نداده است و طبق پستی که امروز در حساب رسمی اینستاگرام خود منتشر کرده ، به نظر می رسد در کنار کوئینتت باکلت Quintex در حال آماده سازی و ضبط پروژه های جدید در آمستردام هلند است.

موسیقی متن کاندیدایی که ناراحت شد

اخیراً یک فیلم تبلیغاتی از یک کاندیدای انتخابات به نمایش درآمد که در آن از موسیقی مجموعه “شوق پرواز” استفاده شده بود که ظاهراً از صاحبان نمایش اجازه نگرفته بود.

بنابراین ، محمدرضا علیقلی در واکنش به این اقدام به مجله روز گفت: “من كاملاً ناباورانه پخش فیلم تبلیغاتی یكی از نامزدهای ریاست جمهوری را در تلویزیون ، در صحنه های پایانی فیلم فیلم ، بدون رعایت كپی رایت صاحب اثر مشاهده كردم. و کسب اجازه من. از موسیقی مجموعه “شوق پرواز” استفاده شده است. من بدون احترام به حقوق معنوی تأکید می کنم ، زیرا احترام به حقوق مادی در این شرایط یک شوخی است. “من نمی دانم چرا سیاستمدارانی که قرار است مدیریت کنند و کار خود را به درستی توسعه دهند و صادقانه باید از حقوق یک هنرمند و حقوق مردم چشم پوشی کنند؟ “

محمدرضا علیگولی ابراز امیدواری کرد “آقای قاضی زاده هاشمی ، نامزد انتخابات ریاست جمهوری ، از این موضوع بی اطلاع باشد و فیلمساز این رفتار غیرحرفه ای را انجام داده است ، زیرا صادق بودن نامزد ریاست جمهوری برای جلب اعتماد مردم خوب نیست.”

آیا استفاده از آثار هنرمندان بدون اجازه آنها جای سوال دارد ، به ویژه هنگامی که نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری کمترین نگرانی را در مورد فرهنگ و هنر دارند؟ زیرا اگر این افراد به عنوان مثال به عنوان رئیس جمهور با اوضاع موسیقی کشور روبرو شوند ، یکی از اصلی ترین نکاتی که باید به آن بپردازند ، مسئله احترام به کپی رایت آثار فرهنگی و هنری است.

البته ، حواشی سو of استفاده از هنرمندان موسیقی به اینجا ختم نمی شود. زیرا چندی پیش شایعه شد که چندین نامزد در مجلس سیزدهم خود را به خوانندگان مشهور و مشهور پیشنهاد می دهند که در آنها نام خوانندگان مشهوری مانند محسن چاوشی ، سالار عقیلی و مصطفی راغب دیده می شود ، هر سه که این همکاری را انکار کرد.

.

انتهای پیام


[ بازدید : 80 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ دوشنبه 17 خرداد 1400 ] [ 1:15 ] [ lonely boy ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]