جایگاه مجهول فرانسه‌ی ناتوان در بلوک‌بندی‌های جدید قدرت!


“استراتژی جدید ایالات متحده یک اروپای متحد قوی را نمی پذیرد ، بنابراین فرانسه ، که برخلاف خواسته کاخ سفید ، هنوز در آرزوی اتحادیه اروپا تحت رهبری خود است ، در کنار لندن موقعیت موثری نخواهد داشت. و واشنگتن به سمت جدید محاصره قدرت در سیستم بین المللی به گزارش مجله روز ، نورنیوز …

جایگاه مجهول فرانسه‌ی ناتوان در بلوک‌بندی‌های جدید قدرت! https://majale-rooz.ir/2021/09/جایگاه-مجهول-فرانسه‌ی-ناتوان-در-بلوک/ Wed, 22 Sep 2021 02:04:07 0000 عمومی https://majale-rooz.ir/2021/09/جایگاه-مجهول-فرانسه‌ی-ناتوان-در-بلوک/ “استراتژی جدید ایالات متحده یک اروپای متحد قوی را نمی پذیرد ، بنابراین فرانسه ، که برخلاف خواسته کاخ سفید ، هنوز در آرزوی اتحادیه اروپا تحت رهبری خود است ، در کنار لندن موقعیت موثری نخواهد داشت. و واشنگتن به سمت جدید محاصره قدرت در سیستم بین المللی به گزارش مجله روز ، نورنیوز …

“استراتژی جدید ایالات متحده یک اروپای متحد قوی را نمی پذیرد ، بنابراین فرانسه ، که برخلاف خواسته کاخ سفید ، هنوز در آرزوی اتحادیه اروپا تحت رهبری خود است ، در کنار لندن موقعیت موثری نخواهد داشت. و واشنگتن به سمت جدید محاصره قدرت در سیستم بین المللی

به گزارش مجله روز ، نورنیوز در مقاله ای تحت عنوان “موقعیت ناشناخته فرانسویان ناتوان در محاصره جدید قدرت!” نوشت:

رهبران ایالات متحده ، بریتانیا و استرالیا پنجشنبه گذشته توافقنامه همکاری دیپلماتیک ، امنیتی و نظامی در منطقه هند و اقیانوس آرام ، معروف به Ocous را امضا کردند که در واقع فرانسه را از توازن قدرت منطقه حذف کرد.

این توافق سه جانبه ، صرف نظر از پیامدهای سیاسی و استراتژیک سیستم نوین ساخت انرژی در سیستم بین المللی ، که مشخصاً هدف آن مهار چین است ، ضربه اقتصادی شدیدی به پیکر شکننده اقتصاد فرانسه وارد کرده است. “” به خاطر آورد

بر اساس این توافق نامه ، چندین زیردریایی ساخت هسته ای ایالات متحده در استرالیا فروخته می شود که منجر به لغو قرارداد قبلی ساخت و فروش زیردریایی از پاریس به کانبرا می شود.

در سال 2016 ، فرانسه قراردادی به ارزش تقریبی 56 میلیارد یورو با استرالیا برای طراحی و ساخت 12 زیردریایی بزرگ دیزلی در این کشور در چند سال منعقد کرد.

نکته مهم و نگران کننده این توافق برای کشورهایی مانند چین و روسیه مخفیگاه کامل زیردریایی های هسته ای در مقایسه با زیردریایی های دیزلی است که حتی برای ماه ها ، بدون نیاز به سوخت گیری مکرر ، عمیقاً در هوا حرکت می کند. دستمزد خارج

علاوه بر واکنش شدید فرانسه که باعث شد پاریس سفیران خود را از کانبرا و واشنگتن فراخواند و مذاکرات دفاعی با بریتانیا را لغو کند ، توافق OCUS واکنش چین ، روسیه و اتحادیه اروپا را برانگیخت.

سفارت چین در ایالات متحده اعلام کرد که چنین اقداماتی نباید “منافع کشورهای ثالث را هدف قرار داده و به آنها آسیب برساند”.

نماینده روسیه در سازمان های بین المللی نیز فروش زیردریایی های هسته ای آمریکا در استرالیا را “نمونه بسیار بد” برای کشورهای غیر هسته ای عنوان کرد.

اورسولا وان در لاین ، کمیسر اتحادیه اروپا ، روز دوشنبه در مصاحبه با سیانور ، رفتار فرانسه را “غیرقابل قبول” خواند و گفت: “با یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا رفتار غیرقابل قبولی شده است.” بفهمید چه اتفاقی افتاده و چرا. “

از سوی دیگر؛ جو بایدن ، رئیس جمهور آمریکا ، پاریس را “متحد کلیدی” خواند که ایالات متحده می خواهد “مستقیماً” در این منطقه همکاری کند. نخست وزیر استرالیا همچنین اظهار داشت که دلیل اقدام کشورش “تغییر نظر” نیست بلکه “تغییر ضرورت” است.

با توجه به آنچه گفته شد ؛ در حالی که برخی تحلیلگران پیمان OCUS را یادآور دوران جنگ سرد و پیمان اطلاعات امنیتی پنج چشم به نام Oxa می دانند که 75 سال پیش بین ایالات متحده ، بریتانیا ، کانادا ، استرالیا و نیوزلند ، علاوه بر ضد چینی بودن ، امضا شد. ، اما به نظر می رسد داستان گسترده تر از اطلاعات منتشر شده تا کنون باشد.

با این حال ، مساله ای که پیش می آید نشان می دهد که فرانسه در دوره اخیر و به ویژه پس از افول قدرت شخصی “آنگلا مرکل” و آلمانی ها در قاره سبز ، سعی می کند پرچم استقلال سیاسی اروپا باشد و مرزها را دقیق حفظ کند. و کامل با ایالات متحده. او همچنین از ایالات متحده در اختلاف بین واشنگتن و پکن حمایت نکرد.

برای توصیف دقیق ؛ اگر مدتهاست تصور می شد که حمایت کامل ترامپ از انتخابات این است که استراتژی ایالات متحده در قبال اروپا از شریک استراتژیک قوی در رویکرد چندجانبه گرایانه به یک بازیگر ضعیف تکه تکه در رویکرد یک جانبه تبدیل شده است ، امروز فرانسه به دستور کاخ سفید عمل نخواهد کرد. رویای اروپای متحد تحت رهبری او همچنان در بلوک جدید قدرت در سیستم بین المللی در کنار لندن و واشنگتن شکوفا می شود.

در حقیقت ، ضعف شدید اروپا در طول این سالها نسبت به ایالات متحده ، که عملاً اراده خودش را نداشت ، عملاً به جایی رسیده است که امروز کاخ سفید ، به نفع اروپا ، اعضای همفکر خود را به خدمت می گیرد. از نظم جدید بین المللی

با اعتصاب 56 میلیارد دلاری اخیر فرانسه در مورد زیردریایی ها ، ایالات متحده عزم خود را برای اجرای استراتژی جدید خود نشان داده است ، همانطور که قبلاً با فروش 5.5 میلیون دلار F -35A Lightning -2 از ایالات متحده انجام داد. لاکهید مارتین در سوئیس توافق بین برن و پاریس را برای فروش محصولات شرکت فرانسوی Dassault به آن کشور مسدود کرده بود.

تصرفات در اروپا در طول این سالها نمونه بارزی از سرنوشت شورای امنیت سازمان ملل متحد و سایر معاهدات بین المللی و همچنین اخراج تحقیرآمیز آن از منطقه غرب آسیا به دنبال تصمیم آمریکا بوده است.

در همین حال ، فرانسه سعی کرده است به نحوی موقعیت خود را باز یابد و موقعیت خود را به عنوان دارایی در امور بین المللی به دست آورد ، اما اگر ناتوانی امانوئل مکرون را در پروژه لبنان نشان دهد ، بعید است که بتواند این کار را انجام دهد. حضور مکرون در نشست اخیر در بغداد به دعوت مصطفی الکاظمی ، نخست وزیر عراق ، از این طریق ارزیابی می شود.

نکته این است که ؛ فرانسوی ها ، که حتی در کنار ایالات متحده ، دیگر از ظرفیت لازم برای ایفای نقش م effectiveثر در امور خارجی ، به ویژه در غرب آسیا برخوردار نبودند ، طبیعتاً از قدرت کافی برای ایفای این نقش به تنهایی برخوردار نیستند و مانند بسیاری از سیاستمداران و مکرراً هشدار داد کارشناسان انتقادی ماکرون ، که بیشتر نگران حل مشکلات داخلی اقتصادی و اجتماعی هستند.

مطابق با؛ “به کشورهای منطقه باید هشدار داده شود که وعده های پاریس بیشتر برای مکرون تبلیغات و حفظ آنهاست تا عملیاتی و عملی ، بنابراین آنها نباید به ابزار کشورهای دارای معلولیت مانند فرانسه تبدیل شوند.”

انتهای پیام


[ بازدید : 37 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ چهارشنبه 31 شهريور 1400 ] [ 6:57 ] [ lonely boy ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]