بهشت گمشده در دل جنگل های سر به فلک کشیده گیلان


به گزارش مجله ایرانی ؛ دهکده استخری بسیار زیبا در دامنه کوه درفک و در دل جنگل آسمان خراش ها واقع شده اند. روستاهای اطراف استخر عبارتند از: دیفرج ، پلنگ دره ، دشتویل ، راجون ، پشتهان ، چره ، چلکاسر ، گنباغ ، راشی و دشت. بر اساس سرشماری سال 1990 ، 46 …

بهشت گمشده در دل جنگل های سر به فلک کشیده گیلان https://majalehirani.ir/2021/بهشت-گمشده-در-دل-جنگل-های-سر-به-فلک-کشید/ Sun, 19 Sep 2021 21:56:24 0000 اجتماع https://majalehirani.ir/2021/بهشت-گمشده-در-دل-جنگل-های-سر-به-فلک-کشید/ به گزارش مجله ایرانی ؛ دهکده استخری بسیار زیبا در دامنه کوه درفک و در دل جنگل آسمان خراش ها واقع شده اند. روستاهای اطراف استخر عبارتند از: دیفرج ، پلنگ دره ، دشتویل ، راجون ، پشتهان ، چره ، چلکاسر ، گنباغ ، راشی و دشت. بر اساس سرشماری سال 1990 ، 46 …

به گزارش مجله ایرانی ؛ دهکده استخری بسیار زیبا در دامنه کوه درفک و در دل جنگل آسمان خراش ها واقع شده اند. روستاهای اطراف استخر عبارتند از: دیفرج ، پلنگ دره ، دشتویل ، راجون ، پشتهان ، چره ، چلکاسر ، گنباغ ، راشی و دشت. بر اساس سرشماری سال 1990 ، 46 خانواده و 176 نفر در این روستا زندگی می کنند و اکثر مردم این روستا دارای مشاغل هستند. کشاورزی و دامداری

به دلیل وجود دو حوض در این روستا ، یکی به سمت شرق و دیگری به سمت غرب روستا ، این استخر به این نام نامیده می شود. روستای استخر دیفراز در ضلع شرقی روستا ذخیره آب زمین های کشاورزی است.

جاذبه های دیدنی این روستا

خانه روستایی تاریخی تقریباً 100 ساله و با معماری سنتی آن در مرکز روستا است جاذبه های گردشگری است. حوضچه ای در حیاط این خانه زیبایی گفته می شود که نام این روستا از این استخر گرفته شده است. کوه میرزا در قسمت بالای این استخر واقع شده است که مکانی مناسب برای کوهنوردی است.

آبشار زیبای استخر که از دامنه کوه درفک سرچشمه می گیرد در وسط جنگل های باستانی روستا واقع شده است. کوه درفک واقع در قسمت شرقی این روستا بر زیبایی این روستا افزوده است. همچنین این روستا یکی از مسیرهای اصلی کوهنوردان برای صعود به کوه درفک است.

دهکده استخر

دهکده استخر

همچنین می توانید آبشار زیبا و کوچک استخر را مشاهده کنید. برای رسیدن به آبشار کمی نیاز دارید سرگردان از یک شیب کوچک پایین بروید. یک کیف کوچک با خود ببرید کفش و لباس مناسب به همراه داشته باشید. مسیر آبشار واضح و کامل است و با پایین آمدن از دامنه ها و رسیدن به رودخانه ، به بالا و سمت چپ رودخانه راه بروید تا به آبشار برسید.

اگر جاده بارانی است ، باید با دقت قدم بردارید ، زیرا جاده بسیار لغزنده و خطرناک می شود. مکان های زیادی برای نشستن در کنار آبشار و لذت بردن از زیبایی های آبشار وجود دارد و می توانید نیم روز را صرف تماشای آن کنید.

دهکده استخر

مردم این روستا دارای زبان ساده و روان و از نظر غذا ، لهجه دلیامی شامل غذاهای ارگانیک محلی هستند. شیر نر و از غذاهای خاصی مانند پنیر ، تخم مرغ ، تره فرنگی و میرزاقاسمی ، فسنجان ، قیمه ، تکه های سبزیجات ، سبزیجات نارگیلی ، شام رودباری و خورش لوبیا نام برد.

دسترسی به استخر

تهران – شهر رودبار – رستم آباد – تتکابن – دفراز – استخرگاه


[ بازدید : 33 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ چهارشنبه 31 شهريور 1400 ] [ 4:15 ] [ lonely boy ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]