سازمان ملل را برای پاسخ به نیاز‌های امروز بازسازی کنیم


“من اینجا هستم تا زنگ خطر را به صدا درآورم ؛ جهان ما هرگز بیشتر مورد تهدید یا تکه تکه قرار نگرفته است. وی ادامه داد: ما با بزرگترین آبشار بحرانی زندگی خود روبرو هستیم. همه گیری کووید -19 نابرابری های حیرت انگیز را تشدید کرده ، بحران آب و هوایی کره زمین را به …

سازمان ملل را برای پاسخ به نیاز‌های امروز بازسازی کنیم https://majale-rooz.ir/2021/09/سازمان-ملل-را-برای-پاسخ-به-نیاز‌های-ام/ Tue, 21 Sep 2021 14:02:55 0000 عمومی https://www.majale-rooz.ir/2021/09/سازمان-ملل-را-برای-پاسخ-به-نیاز‌های-ام/ “من اینجا هستم تا زنگ خطر را به صدا درآورم ؛ جهان ما هرگز بیشتر مورد تهدید یا تکه تکه قرار نگرفته است. وی ادامه داد: ما با بزرگترین آبشار بحرانی زندگی خود روبرو هستیم. همه گیری کووید -19 نابرابری های حیرت انگیز را تشدید کرده ، بحران آب و هوایی کره زمین را به …

“من اینجا هستم تا زنگ خطر را به صدا درآورم ؛ جهان ما هرگز بیشتر مورد تهدید یا تکه تکه قرار نگرفته است.

وی ادامه داد: ما با بزرگترین آبشار بحرانی زندگی خود روبرو هستیم. همه گیری کووید -19 نابرابری های حیرت انگیز را تشدید کرده ، بحران آب و هوایی کره زمین را به شدت تحت تأثیر قرار داده و تحولات از افغانستان و اتیوپی تا یمن و فراتر از آن را تغییر داده است.

دبیرکل سازمان ملل متحد افزود: “موجی از بی اعتمادی و اطلاعات نادرست مردم و جوامع فلج را قطبی کرده است. حقوق بشر مورد حمله قرار گرفته است. علم مورد حمله قرار گرفته و مسیرهای اقتصادی ، در صورت وقوع ، برای آسیب پذیرترین موارد بسیار کند و دیر است. همبستگی از بین می رود ، درست زمانی که ما به آن بیشتر نیاز داریم.

هیچ تراژدی اراده سیاسی در واکسیناسیون وجود نداشت
گوتیرز گفت: “شاید تصویری از آنچه در حال رخ دادن است ، تصویری که در برخی از نقاط جهان از واکسن های کووید -19 در سطل زباله دیده ایم.” منقضی شده و استفاده نشده. از یک سو ، ما شاهد تولید واکسن ها در زمان بی سابقه ای هستیم ، که پیروزی علم و نبوغ بشری است و از سوی دیگر ، می بینیم که این پیروزی با تراژدی اراده سیاسی ، خودخواهی و بی اعتمادی به پایان نمی رسد. به به

وی گفت: “در برخی کشورها ، قفسه های خالی در کشورهای دیگر وجود دارد ، اکثر کشورهای ثروتمند جهان واکسینه شده اند ، اما بیش از 90 درصد آفریقایی ها هنوز منتظر اولین دوز واکسن خود هستند.” این یک اتهام اخلاقی برای وضعیت و زشتی جهان ما است. ما در امتحان علوم قبول شدیم ، اما در اخلاق شکست خوردیم.

فاصله سالهای نوری تا اهداف اقلیمی
وی گفت: “گزارش اخیر هیئت بین دولتی در مورد تغییرات آب و هوا سیگنال قرمز برای بشریت بود.” ما علائم هشدار دهنده را در همه قاره ها و مناطق می بینیم. سوزاندن درجه حرارت ، از دست دادن تنوع زیستی ، هوای آلوده ، آب و فضاهای طبیعی و بلایای مرتبط با آب و هوا در همه زمان ها.

گوتیرز گفت: “حتی این شهر (نیویورک) به عنوان پایتخت اقتصادی جهان ایمن نیست.” نزدیک.

وی ادامه داد: ما به کاهش 45 درصدی انتشار گازهای گلخانه ای تا سال 2030 نیاز داریم. با این حال ، گزارش اخیر سازمان ملل نشان می دهد که با تعهدات فعلی ملی آب و هوا ، میزان انتشار گازهای گلخانه ای تا سال 2030 تا 16 درصد افزایش می یابد. این ما را با جهش جهنمی با حداقل 2.7 درجه افزایش بالاتر از سطوح قبل از صنعتی شدن محکوم می کند. دبیرکل سازمان ملل متحد همچنین با استناد به گزارش سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) از شکاف 20 میلیارد دلاری منابع ضروری به کشورهای در حال توسعه انتقاد کرد.

گوتیرز افزود: فاصله تا کنفرانس اقلیمی سازمان ملل در گلاسکو چند هفته است ، اما به نظر می رسد سال های نوری تا رسیدن به اهداف ما فاصله زیادی دارد. ما باید آن را جدی بگیریم و سریع عمل کنیم.

او گفت: “همه گیری کووید -19 و بحران آب و هوا شکنندگی عمیقی را به عنوان جوامع و به عنوان یک سیاره نشان داده است.” با این حال ، ما به جای فروتن بودن در برابر این چالش های بزرگ تهاجمی ، ما افتخار می کنیم. به جای همبستگی ، در بن بست هستیم.

بیماری ناشی از بی اعتمادی
دبیرکل تأکید کرد: “همزمان ، امروز بیماری دیگری در جهان در حال گسترش است ؛ بیماری بی اعتمادی. وقتی مردم می بینند که واقعیت های خشن زندگی روزمره آنها وعده های پیشرفت را نفی کرده است.

وقتی می بینند که حقوق و آزادی های اساسی آنها محدود است ، وقتی می بینند که یک فساد بزرگ و کوچک در اطراف آنها وجود دارد ، وقتی می بینند که میلیاردرها به فضا می روند و میلیون ها نفر در زمین گرسنه می مانند ، وقتی والدینشان آینده ای غم انگیز دارند. برای فرزندانشان امروز خودشان می بینند.

گوترش گفت: “و وقتی جوانان آینده ای نمی بینند ، افرادی که به آنها خدمت می کنیم و نماینده آنها هستیم می توانند نه تنها به دولتها و نهادهای ما بلکه به ارزشهایی که بیش از 75 سال است که سازمان ملل متحد را وادار کرده است باور کنند.” به

وی صلح ، حقوق بشر ، عزت برای همه ، برابری ، عدالت و همبستگی را در هسته ارزش هایی که شکست اعتماد منجر به شکست آن می شود ، دانست.

وی گفت: “مردم اگر در زندگی روزمره خود نتیجه ای نبینند ، بی ارزش هستند.” عدم اختصاص فضا به افراد انگیزه های بشریت را از بین می برد. این اکسیژن را برای تسهیل تصحیح ، راه حل های غلط و نظریه های توطئه فراهم می کند.

تأکید بر چندجانبه گرایی
گوترش در دیگر سخنان خود به چالش های موجود جهانی اشاره کرد و اظهار داشت: “سیستم چندجانبه کنونی در مقایسه با آنچه برای مدیریت موثر کالاهای عمومی جهانی مورد نیاز است ، از نظر ابزار و قابلیت های بسیار محدود است.” ما باید حکومت جهانی را تقویت کنیم ، بر آینده تمرکز کنیم ، قرارداد اجتماعی را تمدید کنیم و اطمینان حاصل کنیم که سازمان ملل متحد برای دوران جدید مناسب است.

وی گفت: “دستور کار مشترک ما بر اساس منشور ملل متحد ، اعلامیه جهانی حقوق بشر ، دستور کار 2030 برای توسعه پایدار و توافق آب و هوایی پاریس است.”

چالش های امنیتی جهانی
وی گفت: “برای بسیاری از مردم در سراسر جهان ، صلح و ثبات به عنوان یک رویای دوردست باقی می ماند.” در افغانستان ، جایی که ما نیاز به تقویت کمک های بشردوستانه و دفاع از حقوق بشر ، به ویژه برای زنان و دختران داریم.

گوترش گفت: “در اتیوپی ، جایی که ما از همه طرف ها می خواهیم که بلافاصله خصومت ها را متوقف کنند ، دسترسی بشردوستانه را تضمین کرده و شرایط را برای آغاز گفتگوی سیاسی به رهبری اتیوپی ایجاد کنند.” در میانمار ، جایی که ما حمایت بی دریغ مردم از دموکراسی ، صلح ، حقوق بشر و حاکمیت قانون را برجسته می کنیم.

وی افزود: “ساحل عاج ، جایی که ما متعهد به بسیج کمک های بین المللی برای امنیت ، توسعه و حکومت در منطقه هستیم.” در مناطقی مانند یمن ، لیبی و سوریه ، جایی که ما باید از بن بست عبور کنیم و برای صلح تلاش کنیم.

وی گفت: در اسرائیل و فلسطین ، جایی که ما از رهبران می خواهیم گفتگوی معناداری را از سر بگیرند ، راه حل دو کشور را به عنوان تنها راه صلح عادلانه و همه جانبه به رسمیت بشناسند. اقامت در هائیتی و بسیاری از مناطق دیگر ، جایی که ما در تمام مراحل بحران همبستگی هستیم.

بازگشت ضربات و تصرف قدرت با زور
گوترش همچنین از انفجار تصرف قدرت با زور صحبت کرد و افزود: کودتای نظامی برمی گردد. عدم اتحاد بین جامعه بین المللی کمکی نمی کند. تقسیمات ژئوپلیتیکی همکاری بین المللی را تضعیف کرده و توانایی شورای امنیت در تصمیم گیری های لازم را محدود می کند.

وی گفت: “در عین حال ، رسیدگی به چالش های اقتصادی و توسعه معنادار در حالی که دو اقتصاد بزرگ جهان در تضاد هستند ، غیرممکن خواهد بود.”

نگرانی از تفاوت بین قدرت های جهانی
با این حال ، من می ترسم که جهان ما در حال ورود به دو مجموعه متفاوت از قوانین اقتصادی ، تجاری ، مالی و تکنولوژیکی ، دو رویکرد متفاوت برای توسعه هوش مصنوعی و در نهایت دو استراتژی نظامی و ژئوپلیتیک متفاوت باشد. “

گوترش گفت: “این دستورالعمل مشکل سازتر و قابل پیش بینی تر از جنگ سرد است.” ما باید برای بازگرداندن اعتماد و القای امید با هم همکاری کنیم. ما نیاز به گفتگو داریم ، ما نیاز به گفتگو داریم و برای جلوگیری ، حفظ و ایجاد صلح سرمایه گذاری می کنیم.

وی گفت: “ما باید در خلع سلاح هسته ای و در تلاش های مشترک خود برای مبارزه با تروریسم پیشرفت کنیم.” ما برای مقابله با خشونت جنسیتی در همه کشورها به یک برنامه اضطراری نیاز داریم. برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار و ایجاد جهان بهتر ، ما می توانیم و باید شکاف جنسیتی را پر کنیم.

تهدیدات سایبری و سوء استفاده از داده ها
دبیرکل سازمان ملل متحد چالش جهانی را یکی دیگر از مسائل دیجیتالی عنوان کرد: “بازگرداندن اعتماد به نفس و الهام بخشیدن به امید به معنای رفع شکاف دیجیتالی است.” نیمی از بشریت به اینترنت دسترسی ندارند و ما باید همه آنها را تا سال 2030 متصل کنیم.

گوترش گفت: “این چشم انداز نقشه راه من برای همکاری دیجیتال برای تحقق وعده فناوری دیجیتال و در عین حال محافظت از مردم در برابر خطرات آن است.” یکی از بزرگترین خطراتی که ما با آن روبرو هستیم افزایش روزافزون بسترهای دیجیتالی و استفاده و سوء استفاده از داده ها است.

وی افزود: “کتابخانه گسترده ای از اطلاعات در مورد هر یک از ما گردآوری شده است ، اما ما کلید این کتابخانه را نداریم.” ما نمی دانیم این اطلاعات چگونه ، توسط چه کسی یا به چه منظور جمع آوری شده است ، اما می دانیم که داده های ما به صورت تجاری برای افزایش سود شرکت ها استفاده می شود.

وی گفت: “آنها الگوهای رفتاری ما هستند ، مانند قراردادهای آتی ، کالا و فروش.” داده های ما همچنین برای تأثیر بر ادراک و نظرات ما استفاده می شود. دولتها و دیگران می توانند از آن برای کنترل یا دستکاری رفتار مردم ، نقض حقوق بشر افراد یا گروهها و تضعیف دموکراسی استفاده کنند. این یک داستان علمی تخیلی نیست ؛ این یک حقیقت علمی است.

گوتیرز حمله سایبری را آغاز یک جنگ احتمالی در آینده خواند و گفت: “من مطمئن هستم که هرگونه رویارویی بزرگ آینده (خدای نکرده) با یک حمله سایبری بزرگ آغاز خواهد شد. چارچوب قانونی برای مقابله با این مشکل کجاست؟ سلاح های خود اشتغالی مردم می توانند اهداف را انتخاب کرده و افراد را بدون دخالت انسان بکشند. آنها باید ممنوع شوند.

تعیین نماینده ویژه
وی با انتقاد از اینکه در مورد نحوه تنظیم این فناوری ها اجماع وجود ندارد ، نسل جوان را کانون تحولات آینده دانست و افزود: “ما به استعدادها ، ایده ها و انرژی نسل جدید نیاز داریم.” من یک فرستاده ویژه برای نسل های آینده تعیین می کنم و دفتر جوانان سازمان ملل متحد را ایجاد می کنم.

دبیرکل وابستگی متقابل را منطق قرن 21 دانست و گفت: “در این وابستگی متقابل ، سازمان ملل متحد ستاره اصلی است.” این لحظه ماست. زمان تغییر ، زمان احیای چندجانبه گرایی و امکانات. ما اعتماد را باز می گردانیم ؛ بیایید امید ایجاد کنیم و همین حالا شروع کنیم.


[ بازدید : 35 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ سه شنبه 30 شهريور 1400 ] [ 23:19 ] [ lonely boy ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]