شرایط برگزاری راهپیمایی اربعین/ لغو ممنوعیت تردد شبانه در صورت واکسیناسیون شبانه‌روزی کرونا


سخنگوی ستاد ملی کرونا با اشاره به وضعیت بیماری کرونا و روند واردات واکسن به کشور ، گفت: با گسترش واکسیناسیون کرونا و سه موتیف مراکز تزریق واکسن ، ترافیک ایجاد می شود. محدودیت ها در شب. لغو می شود ” به گزارش مجله ایرانی ، دکتر علیرضا رئیسی گفت: با توجه به روند خوب …

شرایط برگزاری راهپیمایی اربعین/ لغو ممنوعیت تردد شبانه در صورت واکسیناسیون شبانه‌روزی کرونا https://majalehirani.ir/2021/شرایط-برگزاری-راهپیمایی-اربعین-لغو-مم/ Sat, 11 Sep 2021 21:19:14 0000 اجتماع https://majalehirani.ir/2021/شرایط-برگزاری-راهپیمایی-اربعین-لغو-مم/ سخنگوی ستاد ملی کرونا با اشاره به وضعیت بیماری کرونا و روند واردات واکسن به کشور ، گفت: با گسترش واکسیناسیون کرونا و سه موتیف مراکز تزریق واکسن ، ترافیک ایجاد می شود. محدودیت ها در شب. لغو می شود ” به گزارش مجله ایرانی ، دکتر علیرضا رئیسی گفت: با توجه به روند خوب …

سخنگوی ستاد ملی کرونا با اشاره به وضعیت بیماری کرونا و روند واردات واکسن به کشور ، گفت: با گسترش واکسیناسیون کرونا و سه موتیف مراکز تزریق واکسن ، ترافیک ایجاد می شود. محدودیت ها در شب. لغو می شود ”

به گزارش مجله ایرانی ، دکتر علیرضا رئیسی گفت: با توجه به روند خوب واردات واکسن ، باید تعداد مراکز را افزایش دهیم. در حال حاضر میزان واکسیناسیون افزایش یافته است و حتی امروز حدود یک میلیون 160 هزار دوز واکسن تزریق شده است و ما باید به تزریق دو میلیون دوز واکسن در روز برسیم. در مورد دریافت واکسن دو چیز مهم است: اول ، واکسن کافی است ، و دوم ، فرایند واردات پایدار است. اگر مطمئن باشیم که واکسن در دوزهای اول و دوم از نظر فراوانی برابر است ، محموله برای دوزهای یک و دو اختصاص داده نمی شود و همه واکسن های کامل داده می شود.

وی گفت: ما جلسات مفصلی برگزار کردیم و آقای وزیر نیز بر گسترش واکسیناسیون تاکید کرد و همه سازمان ها و ارگان ها به کمک ما آمدند. ما اکنون 1008 مرکز یکپارچه در کشور داریم که استان تهران حدود 127 مرکز را شامل می شود. ما برنامه هایی برای دو برابر شدن این مراکز داریم و از سوی دیگر ، همه مراکز باید دوبار جابجا شوند. این واقعیت که مدارس شبانه روزی وجود دارد ، مسئولیت رئیس دانشگاهها ، که دارای مراکز شیفت شب یکپارچه هستند ؛ ما هنوز در برخی استانها مراکز شبانه روزی داریم. اگر در هر شهری مدرسه شبانه روزی ایجاد شود ، محدودیت های تردد شبانه را برمی داریم.

رئیسی تأکید کرد: اکنون بیماری در کشور شروع به فروکش می کند ، اما با توجه به ارتفاع این قله ، اینطور نیست که ما دیگر شهر قرمز نداریم یا خیلی راحت هستیم ، اما طبق روندی که مشاهده می کنیم روند نزولی در 28 استان وجود دارد. ” همچنین انتظار داریم در آذربایجان غربی ، کرمانشاه ، کردستان و زنجان روند نزولی آغاز شود. ما انتظار داریم که تعداد کشته ها در 3 هفته آینده به میزان قابل توجهی کاهش یابد. البته هنوز برای نرخ مرگ و میر دو رقمی زود است و نباید از آن غافل شویم.

وی در مورد ممنوعیت تردد شبانه گفت: این محدودیت ها در شهرهایی که شب ها واکسیناسیون انجام می شود برداشته می شود. ما می خواهیم همه محدودیت ها برداشته شود ، اما دلیل این ممنوعیت توقف مهمانی های شبانه بود.

رئیسی ادامه داد: امروز در صحبت های آقای رئیس جمهور استراتژی های مختلفی پیشنهاد شد که عمده ترین آنها حداکثر واردات واکسن بود. واردات واکسن یک کار گروهی است و در حال حاضر شامل بانک مرکزی ، هلال احمر و … و مهمتر از همه معاون اول رئیس جمهور ، همه دست به دست هم داده اند تا در جلسات قاطع و باکیفیت تصمیم گیری کرده و واکسن را وارد کنند.

وی گفت: “ما با رفتار ویروس آشنا هستیم و کسانی که هنوز محافظت نشده اند و ماسک نمی زنند در معرض خطر خواهند بود. به خاطر داشته باشید که ماسک باید با تزریق واکسن نیز استفاده شود. فرد کسی که واکسینه شده ایمن است ، اما ممکن است حامل بدون علامت باشد. واکسن باعث ورود ویروس به بدن نمی شود زیرا واکسن ها از اجزای ویروس ساخته شده اند که سیستم ایمنی بدن را تحریک می کند و آنتی بادی تولید می کند ، اما فردی که واکسینه شده است ممکن است همچنین بیمار می شوند اما ممکن است بدون علامت باشند.

معاون وزیر بهداشت گفت: “ویروس مانند ابر حرکت می کند و گاهی منطقه یا محله ای که مراسم یا گردهمایی در آن برگزار شد داغ می شود و بنابراین می تواند به استان یا حتی شهرهای کشورهای همسایه سرایت کند. ممکن است شرایط متفاوت باشد. “

وی گفت: “قارچ سیاه عمدتاً زمانی که سیستم ایمنی بدن ضعیف است بر بدن مسلط می شود.” عروق بیماری کرونا و دوزهای بالای کورتیکواستروئیدها سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کند. قارچ سیاه در بیمارانی که به مدت طولانی در بیمارستان بستری هستند یا دارای سیستم ایمنی ضعیف هستند اما داروهای آنها در دسترس است ، ایجاد می شود. با خالی بودن تخت ها ، روند بستری شدن بیماران بستری در بیمارستان موقت به پایان رسیده است و به همین دلیل است که نمودار بیماری به سرعت کاهش نمی یابد. ما کمبود دارویی برای کرونا نداریم ، اما نکته مهم این است که در غیر این صورت ما در رکود بیماری هستیم ، اما طبق پیش بینی ها ، ممکن است در ماه نوامبر اوج جدیدی را تجربه کنیم و اگر بتوانیم واکسیناسیون را تسریع کنیم در این فرصت طلایی تا نوامبر ، ما می توانیم با خیال راحت با آن روبرو شویم. با آن پیک برویم. ما باید به 70 تا 80 درصد واکسیناسیون برسیم تا مرگ و میر بیماری کرونا را تا حد زیادی کاهش دهیم.

وی افزود: با توجه به واردات واکسن و 30 هزار و 200 هزار دوز واکسن که امروز دریافت کرده ایم ، تاکنون حدود 49 میلیون و 200 هزار واکسن دریافت کرده ایم که 5 میلیون آن داخلی بوده است. پنج شنبه دیگر 5 میلیون دیگر دریافت می کنیم و انتظار داریم 10 تا 15 میلیون دوز واکسن تا پایان ماه سپتامبر دریافت کنیم. گروه هدف یک دوز واحد واکسن بیش از 18 میلیون نفر بالای 18 سال است. در ماه اکتبر ، ما 32 میلیون واکسن دریافت می کنیم ، و همچنین حدود 30 میلیون واکسن ، به احتمال زیاد ما آنلاین را به جای ماه نوامبر دریافت می کنیم.

رئیسی تاکید کرد: طبق دستور وزیر ، افراد بالای 18 سال را در روستاها واکسینه می کنیم. افراد بالای 18 سال در مناطق روستایی که هنوز واکسینه نشده اند ، حدود 6 میلیون نفر هستند که 12 میلیون دوز برای 2 دوز می خواهند. این روزها واکسن ها به طور مرتب به دانشگاه ها ارسال می شوند. ما 31 استان داریم که هر کدام ظرفیت اداره 100000 دوز روزانه را دارند و اگر به 60،000 دوز کاهش دهیم و حتی واکسینه کنیم ، 1.8 میلیون در سراسر کشور داریم. ظرفیت روزانه دوز مصرفی خواهد بود.

وی در مورد ادامه واردات واکسن اسپوتنیک گفت: هفته آینده محموله ای از دوز دوم این واکسن دریافت می کنیم و جای نگرانی نیست. همچنین اعلام کرده ایم افرادی که بیش از 3 ماه از دوز اول اسپوتنیک استفاده کرده اند ، می توانند برای دوز دوم از واکسن AstraZanica استفاده کنند.

وی اعلام کرد که مطالعات زیادی برای واکسیناسیون بین 12 تا 18 سال و کمتر در جهان انجام شده است که نشان می دهد افراد زیر سه سال به هیچ وجه به واکسیناسیون بیماری کرونا نیاز ندارند. موفقیت بزرگی در کوبا حاصل شده است. خبر خوب این است که ما حدود 2 میلیون دوز واکسن پستوواک داریم. از سوی دیگر ، مطالعات روی واکسن سینوفورم نشان می دهد که این واکسن برای کودکان استفاده شده است و نتایج خوبی به همراه داشته است. آزمایش بالینی واکسن برکت نیز در کشور در حال انجام است و من فکر می کنم اگر Sinoform کار کند ، می توان از آن استفاده کرد زیرا بستر Barkat یکسان است.

ریسی گفت: “موضوع بازگشایی مدارس فقط مربوط به واکسیناسیون کودکان نیست.” معلمان و کارکنان مدرسه واکسینه شده اند. ما همچنین قصد داریم واکسیناسیون والدین دانش آموزان را انجام دهیم ، که تخمین زده می شود 20 میلیون دوز واکسن داشته باشد. البته شانس بازگشایی جداگانه مدارس از اول اکتبر بسیار اندک است ، اما می توان از پایان پاییز این کار را انجام داد. یعنی در صورت احراز شرایط می توان این کار را انجام داد. اگر از اول اکتبر برای دانش آموزان واکسن دریافت کنیم ، حداقل دو ماه به واکسیناسیون نیاز داریم. تا زمانی که از سلامت خود اطمینان حاصل نکنیم ، به بازگشایی مدارس ادامه می دهیم. با این حال ، تعطیلی مدارس پیامدهای آموزشی و تربیتی زیادی دارد که به نظر من جبران ناپذیر است. ما کار روی دانشگاه ها را نیز آغاز کرده ایم و از دانشجویان می خواهیم در سیستم ثبت نام کنند. ما 13 میلیون دانش آموز داریم که باید در دو ضرب شوند ، یعنی 26 میلیون دوز واکسن.

وی با اشاره به تبلیغات ضد واکسن گفت: “88 درصد از افراد بالای 70 سال واکسینه می شوند ، 12 درصد واکسینه نمی شوند و 74 درصد بالای 70 سال دارای 12 درصد مرگ و میر بیماری کرونا هستند.” ما 480 هزار نفر از معلولین را در منزل واکسینه کرده ایم و با کمک بسیج و طرح شهید سلیمانی آمادگی خود را برای واکسیناسیون سالمندان در منزل اعلام کردیم اما دلیل اصلی آن ناتوانی در مراجعه به مراکز است و برخی از افراد از ترس به واکسیناسیون و این عزیزان باید برای واکسیناسیون تشویق شوند.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: وقتی مقدار قابل توجهی از واکسیناسیون را انجام داده ایم ، برای بازگشایی مشاغل اقدام می کنیم. به عنوان مثال ، اگر فردی با دو دوز واکسینه شده است ، باید به رستوران ها ، سینما و غیره برود.

وی در مورد واکسن های کرونا ایران گفت: اولین واکسن داخلی که در سبد واکسیناسیون عمومی گنجانده شد ، واکسن برکت بود. تاکنون بین 5 میلیون تا 200 هزار دوز توزیع شده و حدود 9 میلیون دوز دیگر نیز آماده است. سایر واکسن های خانگی نیز در سبد واکسیناسیون گنجانده شده است. خوشبختانه بسترهای مختلف واکسن در کشور تولید می شود و دولت آماده است تا واکسن ها را از قبل تهیه کند. نکته کلیدی این است که معاون اول رئیس جمهور تأکید می کند که اولین استراتژی واردات واکسن باید با قدرت انجام شود ، در واقع نگرانی اصلی تامین واکسن است.

سخنگوی ستاد ملی کرونا ادامه داد: سومین دوز هنوز توسط سازمان بهداشت جهانی توصیه نشده است ، اما برای متخصصان مراقبت های بهداشتی و افرادی که بیماری های زمینه ای دارند ، ممکن است دوز سوم بلافاصله پس از دوز دوم تزریق شود. اما اولین هدف واکسیناسیون افرادی است که هنوز واکسینه نشده اند.

وی در مورد ایمن سازی سربازان گفت: واکسیناسیون سربازان از این هفته آغاز می شود و سربازان نیز در برنامه واکسیناسیون هستند و تا 31 اکتبر حدود 500000 دوز واکسن برای سربازان اختصاص داده می شود.
وی با اشاره به اینکه تقاضا برای واکسن برکت زیاد است ، گفت: “ما تلاش می کنیم توزیع این واکسن را افزایش دهیم.”

رئیسی که در یک برنامه تلویزیونی در مورد راهپیمایی اربین صحبت کرد ، گفت: “مهمترین نکته تصمیم عراق است که اعلام کرده است که حجاج با پرواز از کوتا می آیند و ما بر این اساس برنامه ریزی می کنیم.” اولویت با افرادی است که واکسینه شده اند ، اما خود عراق الزام منفی PCR را تعیین کرده است.

انتهای پیام


[ بازدید : 56 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ يکشنبه 21 شهريور 1400 ] [ 15:45 ] [ lonely boy ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]