بازخوانی واقعه یازده سپتامبر – مجله ایرانی


یک هواپیما نیز در راه به دلایل نامعلوم قبل از برخورد با هدف سقوط کرد. بر اساس آخرین آمار ، در مجموع بیش از 5000 نفر در این عملیات کشته و زخمی شدند. بلافاصله در سراسر ایالات متحده وضعیت فوق العاده اعلام شد. شهر نیویورک و واشنگتن بسته باقی ماندند. سفر رهبران سیاسی و اقتصادی …

بازخوانی واقعه یازده سپتامبر – مجله ایرانی https://majalehirani.ir/2021/بازخوانی-واقعه-یازده-سپتامبر-مجله-ایر/ Sat, 11 Sep 2021 21:21:56 0000 عمومی https://majalehirani.ir/2021/بازخوانی-واقعه-یازده-سپتامبر-مجله-ایر/ یک هواپیما نیز در راه به دلایل نامعلوم قبل از برخورد با هدف سقوط کرد. بر اساس آخرین آمار ، در مجموع بیش از 5000 نفر در این عملیات کشته و زخمی شدند. بلافاصله در سراسر ایالات متحده وضعیت فوق العاده اعلام شد. شهر نیویورک و واشنگتن بسته باقی ماندند. سفر رهبران سیاسی و اقتصادی …

یک هواپیما نیز در راه به دلایل نامعلوم قبل از برخورد با هدف سقوط کرد. بر اساس آخرین آمار ، در مجموع بیش از 5000 نفر در این عملیات کشته و زخمی شدند. بلافاصله در سراسر ایالات متحده وضعیت فوق العاده اعلام شد. شهر نیویورک و واشنگتن بسته باقی ماندند. سفر رهبران سیاسی و اقتصادی ناتمام ماند. آسمان آمریکا منطقه پرواز ممنوع اعلام شد و ارتش آمریکا در آماده باش کامل قرار گرفت. یک وضعیت اضطراری غیررسمی در کشورهای اروپایی نیز ایجاد شده است.

11 سپتامبر راه را برای ایدئولوژی رادیکال نومحافظه کار ایالات متحده باز کرد و ایالات متحده با اعلام جنگ و آماده شدن برای حمله به اهداف در سراسر جهان ، ماشین نظامی غول پیکر خود را تحت مواد ناتو راه اندازی کرد. این حرکت آمریکا آغاز مرحله جدیدی در سیاست و نظم جهانی بود. به دنبال این حادثه ، نهاد حاکمیتی ایالات متحده و رسانه ها به طرز ماهرانه ای فرایند اطلاعات را ساده کردند. اما اگرچه بارها نیروهای خارجی به رهبری بن لادن مسئول این اقدام تروریستی بودند ، اما مخالفان شدیدی از سوی نخبگان و نظریه پردازان برجسته آمریکایی و غیرآمریکایی در مورد منشا و پیامدهای 11 سپتامبر وجود داشت.

لیندون لاروش ، نامزد سابق ریاست جمهوری آمریکا در مصاحبه ای مدعی شد که حادثه ماه سپتامبر توسط برخی از سیاستمداران باتجربه آمریکایی انجام شد تا دولت بوش دیگری را برای دستیابی به اهداف معیوب و متقاعد کند. او گفت که حوادث 11 سپتامبر نمی تواند کار گروه یا سازمان خارجی باشد ، زیرا نحوه عملکرد سیستم های امنیتی ، این حوادث فقط توسط گروهی از سازمان های امنیتی در ایالات متحده و در سطوح بالاتر انجام می شود. داده شده. از افسران امنیتی البته ، ممکن است با دیگران همکاری شود ، اما به میزان محدود ، اما مسلم است که کنترل اصلی حملات توسط مقامات ارشد سازمان های امنیتی ایالات متحده انجام می شود. این سازمانها خواهان کودتای م againstثری علیه دولت بوش بودند ، آنها نمی خواستند دولت را سرنگون کنند ، اما آنها می خواستند که دولت بوش به سمتی که آنها می خواستند حرکت کند.

تیری میسون ، پژوهشگر فرانسوی ، در کتاب خود “دروغ بزرگ” دلایل متعددی را در پشت رویدادهای 11 سپتامبر فاش کرده است. او گفت:

“پس از فروپاشی دو برج تجارت جهانی به گونه ای که هیچ کس انتظار آن را نداشت ، هیچ تحقیقات رسمی رسمی در مورد این حادثه و وضعیت آن انجام نشد و همان گزارش رسمی در مورد این دو هواپیما بدون هیچ گونه تفکری ذکر شد.” تأکید بر وجود این متهمان بدون بررسی حضور این افراد یا دخالت آنها در حادثه ، سپس تخریب سریع دیگر ساختمانهای آسیب دیده و جمع آوری کامل آوار ، و دفع هر چیزی که در محل توسط FBI پیدا شد . در بود آتش نشانان نیویورک از جمعیت زیر آوار خوششان نیامد و پرونده بسته شد. اسکلت آهنی دو برج در این مدت کوتاه کافی نیست مگر اینکه این دو برج از مقوا ساخته شده باشند ، به همین دلیل است که آتش نشانی خواستار بررسی این واقعیت ها شد و اینکه آیا پایه های این دو برج وجود دارد. انفجار ، اما مقامات فدرال با این پیشنهاد موافقت نکردند.

تیری میسون گفت: “این یک معمای دیگر است ، زیرا فقط با مواد منفجره است که ساختمانهای بلند را تخریب می کند ، در حالی که هیچ تصویر یا سندی وجود ندارد که نشان دهد پس از فرو ریختن پایه های دو برج چه اتفاقی افتاده است.” اتفاق افتاد. ” “آنها اتفاق افتادند.”

میسون در مصاحبه ای با تلویزیون فرانسه یک قدم فراتر رفت و نکات دیگری را که برای دانشمندان هوانوردی به خوبی درک شده است ، فاش کرد. او گفت:

“پس از پرس و جو و س questionsالات کارشناسان در این زمینه ، مشخص شد که هواپیماهای مسافربری ، مانند هواپیماهای مورد استفاده در حمله به مرکز تجارت جهانی ، می توانند اهداف مورد نظر خود را بدون رادار از پیش تعیین شده در داخل دو برج به طور دقیق مورد اصابت قرار دهند. این اتفاق در دو مورد رخ داد. ساعاتی قبل از حمله و صدا و سیمای منطقه پر سر و صدا بود ، بنابراین بدون وجود این رادارها نمی توان به طور دقیق جاده ای با کنترل خودکار را هدف گرفت. حتی اگر بسیاری از هواپیماها این کار را انجام دهند ، در همان زمان به

وی در مورد وجود نوشته هایی به زبان عربی در مورد نحوه آموزش خلبانی و پرواز هواپیما ، گفت: کلمات هوانوردی هرگز به زبان عربی نوشته نشده اند زیرا کاملاً به زبان انگلیسی است.

در رابطه با حمله به پنتاگون ، دولت آمریکا مدعی شد که این عملیات توسط هواپیمای بوئینگ 757 انجام شده است که در طبقه اول یا دوم ساختمان پنتاگون برخورد کرده و هواپیما آنقدر پایین پرواز کرده که با چمن کاشته شده تماس داشته است. در اطراف آن. پنتاگون وی در پاسخ به سوال کارشناسان هواپیماهای جنگی ، تاکید کرد که انجام این کار برای یک هواپیمای بوئینگ 757 غیر ممکن نیست ، زیرا این هواپیماها یا به صورت عمودی به هدف اصابت کرده یا فرود آمده اند ، اما نه خیلی نزدیک. زمین و سپس حمله به هدف به صورت افقی. از آنجا که ساختمان پنتاگون بسیار بلند نیست و فقط دو طبقه ارتفاع دارد ، غیرممکن است که با یک هواپیمای غیرنظامی به صورت افقی به پنتاگون ضربه بزنید ، زیرا فرود هواپیمای بوئینگ به این سطح غیرممکن است ، حتی اگر در منطقه پرواز در این میزان آسیب به وسایل نقلیه ، درختان ، تیرهای برق و امثال آن ، که رخ نداده است و هیچ گونه علامت یا اثری از چنین حوادثی در محل مشاهده نشده است.

چیزی که در این مورد تکان دهنده تر است این است که هیچ کس اسکلت هواپیما را در محل سقوط ندید و کوچکترین تصویری از آن تا کنون نشان داده شد ، اما فقط یک جعبه سیاه در محل سقوط پیدا شد. با این حال ، اظهارات اولیه مقامات می گوید هواپیمای تهاجمی دارای چرخ بال بوده و جعبه سیاه ندارد. علاوه بر این ، محل حمله به پرسنل و سربازان خالی بود زیرا کار ساختمانی در آنجا در حال انجام بود ، بنابراین قربانیان فقط کارگران و تعداد کمی از کسانی بودند که در آنجا حضور داشتند. چیزی که شگفت انگیز بود این بود که تنها یک سرباز در این حادثه کشته شد ، در حالی که به طور رسمی اعلام شد تعداد قابل توجهی از قربانیان کار برای پنتاگون کشته شده اند. نکته تکان دهنده دیگر این است که هیچ پیگیری در مورد خلبان یا اپراتورها انجام نشده است.

هنگامی که هواپیمایی ربوده می شود ، اطلاعات در قالب یک کد به برج مراقبت ارسال می شود و هواپیماهای غیرنظامی از شماره شناسایی استفاده می کنند که از طریق دیسک های فرستنده به برج مراقبت ارسال می شود ، که در واقع محل هواپیما است. هنگامی که هواپیما سیگنال نمی دهد ، هواپیمای دشمن تلقی می شود و علائم هشدار دهنده داده می شود ، اما هیچ یک از سیگنال ها به برج های دوقلوی مرکز تجارت جهانی برخورد نمی کند.

نکته دیگری که باید در این حادثه مورد توجه قرار گیرد این بود که هیچ یک از مدیران شرکتهای مرتبط با ساختمانهای مرکز تجارت جهانی کشته نشدند. اکثر این افسران در هنگام وقوع حادثه برای صرف صبحانه دوستانه در پایگاه نظامی El Foot در نزدیکی نیویورک دعوت شده بودند و جورج دبلیو بوش نیز به آنها ملحق شد.

شواهد نشان می دهد که دلایل زیادی وجود دارد که عناصر محافظه کار جدید در ابتدا بمب گذاری های 11 سپتامبر را برای فراهم آوردن فرصت هایی برای دستیابی به اهداف خود برنامه ریزی کردند ، از جمله تقویت نظامی گرایی و نظامی گری مانند عراق و افغانستان. از جمله حمله به کشورها و گردهم آوردن جهان. مبارزه ای با تروریسم دولتی صورت گرفته است که جدیت و عزم نو محافظه کاران را برای تحکیم قدرت آمریکا در سراسر جهان به قیمت قربانی کردن مردم بیگناه ، به ویژه در افغانستان و عراق نشان می دهد.

با توجه به ابهامات جدی پیرامون حوادث 11 سپتامبر ، سازمان ملل متحد به جای اعزام یک تیم حقیقت یاب برای تحقیق سکوت کرد و متعاقباً اجازه حمله ناتو به افغانستان را صادر کرد.

بمب گذاری های 11 سپتامبر بهانه تحقیرآمیزی برای حمله آمریکا به افغانستان و عراق و متهم ساختن مسلمانان به حمایت از تروریسم بود.

کاخ سفید دو ماه قبل از این حادثه آماده حمله به افغانستان شد و سپس به بهانه امتناع طالبان از استرداد اسامه بن لادن به افغانستان حمله کرد. بهانه های آمریکا برای حمله به افغانستان ، مانند وجود بمب اتمی در عراق ، نه تنها به اثبات نرسیده ، بلکه صحت آن به طور جدی زیر سال رفته است.

چند ساعت پس از انفجار برج های دوقلو ، رئیس جمهور این حادثه را فاجعه ای ملی برای ایالات متحده خواند و اعلام جنگ کرد. جنگ علیه آمریکا بوش گفت: “این حمله به شیوه زندگی است ، حمله به دموکراسی و ارزشهای جهان متمدن است.” این نبرد بین خوب و بد است و ما در این جنگ پیروز خواهیم شد.

اما رویای رئیس جمهور آمریکا تعبیر نشد و امروز جهان از شکست واشنگتن و پیروزی طالبان پس از خروج تحقیرآمیز آمریکا از افغانستان صحبت می کند.

اشغال افغانستان توسط ناتو و ایالات متحده تنها منجر به ویرانی این کشور و کشته و شکنجه بسیاری از افغان ها ، افزایش شصت برابری تولید و قاچاق مواد مخدر و تریلیون ها دلار هزینه ایالات متحده شد.

امروز ، بیست سال پس از 11 سپتامبر ، طالبان نه تنها تضعیف نشده ، بلکه حکومت را در افغانستان تشکیل داده است ، نه تنها تروریسم از بین نرفته است ، بلکه داعش نیز بر مشکلات افغانستان افزوده است. شکست آمریکا در افغانستان نشان می دهد که آمریکا از دوران ابرقدرت ها فاصله گرفته و تأیید می کند که کاخ سفید در حال سقوط است و سرنوشت اجتناب ناپذیر هژمونی تاریخ است.


[ بازدید : 53 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ يکشنبه 21 شهريور 1400 ] [ 11:22 ] [ lonely boy ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]