هزار و ۲۶۰ کانون در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی فعال هستند | آغاز کار «باشگاه رشد استعدادهای هنری ادبی جوان»


گروه استانی خبرگزاری آنا؛ فعال سازی مرکز فرهنگی، هنر و اجتماعی یکی از برنامه های اداره کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی ، معاونت فرهنگی دانشجویی در واحدهای دانشگاهی ، مراکزی است که با کار گروهی دانشجویان علاقمند در زمینه های مختلف و بخش های فرهنگی اجتماعی دانشگاه فعال و فعال است. پویا است …

هزار و ۲۶۰ کانون در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی فعال هستند | آغاز کار «باشگاه رشد استعدادهای هنری ادبی جوان» https://majalehirani.ir/2021/هزار-و-۲۶۰-کانون-در-واحدهای-دانشگاه-آزا/ Fri, 10 Sep 2021 11:09:57 0000 بین الملل https://majalehirani.ir/2021/هزار-و-۲۶۰-کانون-در-واحدهای-دانشگاه-آزا/ گروه استانی خبرگزاری آنا؛ فعال سازی مرکز فرهنگی، هنر و اجتماعی یکی از برنامه های اداره کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی ، معاونت فرهنگی دانشجویی در واحدهای دانشگاهی ، مراکزی است که با کار گروهی دانشجویان علاقمند در زمینه های مختلف و بخش های فرهنگی اجتماعی دانشگاه فعال و فعال است. پویا است …

گروه استانی خبرگزاری آنا؛ فعال سازی مرکز فرهنگی، هنر و اجتماعی یکی از برنامه های اداره کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی ، معاونت فرهنگی دانشجویی در واحدهای دانشگاهی ، مراکزی است که با کار گروهی دانشجویان علاقمند در زمینه های مختلف و بخش های فرهنگی اجتماعی دانشگاه فعال و فعال است. پویا است آنها همچنین از خدمات خود بهره مند می شوند.

مراکز دانشجویی یکی از مهمترین و م effectiveثرترین اشکال فعالیت های دانشجویی است که با هدف ایجاد زمینه مناسب برای مشارکت دانشجویان در اجرای برنامه های مذهبی ، انقلابی ، فرهنگی و هنری دانشگاه ایجاد شده است. این را می توان در مراکز بیشتری مشاهده کرد ، البته می تواند منجر به فعالیت با کیفیت بهتر و پاسخ بیشتر به سلیقه های مختلف شود.

یکی از اهداف اداره کل مراکز فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در سال تحصیلی جدید تنوع بخشیدن به فعالیت ها و ایجاد مرکز دانشجویی با تمرکز متوازن در کلیه زمینه های فعالیت است.یکی از چشم اندازهای مهم معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اهمیت دادن به فعالیت های فرهنگی دانشجویی با تسهیل ، تعمیق و گسترش مراکز است که با اصلاح و اعلام قوانین اجرایی مرکز در دستور کار قرار گرفته است. سپتامبر 2010. دپارتمان امور فرهنگی دانشجویی واحدهای دانشگاهی سراسر کشور نیز از فعالیتهای مراکز فرهنگی اجتماعی حمایت کرده و امکانات و تجهیزات لازم را تا آنجا که ممکن است در اختیار آنها قرار می دهد.

در حال حاضر بیش از 1260 مرکز فرهنگی اجتماعی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور فعالیت می کنند و دارای مجوز ، اساسنامه ، منشی و اعضای برجسته هستند.

در سلسله گزارش ها و مصاحبه هایی با دبیران مراکز فرهنگی اجتماعی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور ، خبرنگاران خبرگزاری آنا به بررسی عملکرد ، فعالیت ها و ماموریت های این مراکز می پردازند.

در این شماره ، به عنوان متولی اصلی سیاستگذاری ، برنامه ریزی و نظارت بر فعالیت های مراکز فرهنگی اجتماعی در بخش فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ، گفتگویی با سید کاظم یقانی ، مدیرکل دانشگاه آزاد اسلامی داریم. ، که در زیر می خوانیم.

تمرکز بر فعالیتهای فرهنگی دانشجویی با تسهیل ، تعمیق و گسترش مراکز دانشجویی

آنا: به عنوان متولی ارشد واحدهای دانشگاهی ، ارزیابی شما از فعالیت مراکز فرهنگی اجتماعی چیست و چه چیزی را برای فعالیت بهتر و کیفیتر مراکز ضروری می دانید؟

واحد: مراکز دانشجویی یکی از مهمترین و م effectiveثرترین اشکال فعالیت های دانشجویی است که با هدف ایجاد زمینه مناسب برای مشارکت دانشجویان در اجرای برنامه های مذهبی ، انقلابی ، فرهنگی و هنری دانشگاه ایجاد شده است. این را می توان در مراکز بیشتری مشاهده کرد ، البته می تواند منجر به فعالیت با کیفیت بهتر و پاسخ بیشتر به سلیقه های مختلف شود.

یکی از چشم اندازهای مهم معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ، تمرکز بر فعالیت های فرهنگی دانشجویی ، تسهیل ، تعمیق و گسترش مراکز فرهنگی اجتماعی دانشجویان است که در دستور کار قرار گرفته است.

آنا: دستورالعمل ها و قوانین و مقررات اجرایی مربوط به باشگاه های دانشجویی چقدر م andثر است و به فعالیت با کیفیت دانش آموزان کمک می کند؟

واحد: در بازنگری قوانین آیین نامه مراکز فرهنگی اجتماعی ، دو نکته مورد تأکید قرار گرفت و دقیقتر اینکه اجرای دقیق این نقاط می تواند منجر به بهره وری بیشتر فعالیتها شود.

یکی از این نکات این است که استخدام استاد مشاور در هر مرکزی به تخصص و تجربه اعضای هیئت علمی دانشگاه بستگی دارد که جدا از تأثیرگذار بودن ، می توانند تجربه و تعهد متخصص را با دانشجویان منتقل کنند. فرایند تصمیم گیری و اجرای برنامه ها. استفاده از تخصص دانش آموزان در فرایند اجتماعی شدن باید مطلوب باشد.

بیشتر بخوانید:

ایجاد کار گروهی در مراکز دانشجویی

پویایی و پویایی دانشجویان ، تصویر دانشگاه را افزایش می دهد

نکته دیگر توانایی ایجاد شبکه جهانی مراکز است. برای این منظور ، در قوانین داخلی آمده است که اگر 30 مرکز در یک منطقه متقاضی تشکیل شبکه ملی مراکز با موضوع مشابه باشند ، این فرصت به آنها داده می شود. هدف این تسهیلات توانمندسازی اعضای شبکه و گسترش دامنه فعالیتهای آن در سطح ملی است.

دستورالعمل دیگر مربوط به حوزه مراکز فرهنگی اجتماعی واحدهای آموزشی دستورالعمل های رشتریا ویکاس ماهوتساو است که امسال برای اولین بار در بیش از 30 منطقه خاص به دلیل نقاط قوت و ضعف سازماندهی شد. و سال جدید برای مرور کوتاهی اعلام و اجرا می شود.

تمرکز متوازن بر زمینه های فعالیت در ایجاد مرکز دانش آموزی

آنا: چند واحد فرهنگی اجتماعی در واحدهای دانشگاهی و در چه زمینه هایی فعال است؟

دانشگاه آزاد اسلامی دارای 1260 مرکز فعال در واحدهای خود می باشد

واحد: در حال حاضر بیش از 1260 مرکز در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور فعالیت می کنند و دارای مجوز ، اساسنامه ، منشی و اعضای برجسته هستند. بیش از 60 درصد از این مراکز برای انتصاب اساتید مشاور درخواست داده اند و ما مصمم هستیم که تا شروع سال تحصیلی جدید ، تمام مراکز موجود برای اجرای قوانین مرکز فرهنگی اجتماعی اقدامات کاملی انجام دهند.

حوزه های فعالیت مراکز فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی «فرهنگ و تمدن» با موضوعات ؛ مطالعات فرهنگی ، ایثار و شهادت ، تمدن نوین اسلامی ، زمینه های دانش و غیره ، با موضوعات “اجتماعی” ؛ جهاد یاوری ، هلال احمر ، گردشگری ، کارآفرینی ، خیریه و غیره ، با موضوعات “هنر و ادبیات” ؛ هنر انقلابی ، شعر و ادبیات ، نویسندگی ، فیلم و عکاسی ، هنرهای تجسمی و غیره ، با موضوعات “مذهبی” ؛ “انقلاب اسلامی” با موضوعاتی مانند اسلام شناسی ، پاکی و حجاب ، تقریب مذاهب ، ترکیب خیر و نهی از منکر ؛ اندیشه های امامان انقلاب ، اندیشه های شهید مطهری و … با موضوع “رسانه و فضای مجازی”؛ شامل تولیدات مجازی ، رسانه ، رادیو و غیره

یکی از اهداف اداره کل مراکز فرهنگی اجتماعی معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در سال تحصیلی جدید تنوع بخشیدن به فعالیت ها و توجه متوازن به همه زمینه های فعالیت در ایجاد مرکز دانشجویی است.

آنا: نقاط قوت و ضعف فعالیت مراکز چیست و نقش دانشگاهیان در این زمینه چیست؟

واحد: توجه ویژه به فعالیتهای کانونهای دانشجویی معاونت فرهنگی دانشجویی در کلیه واحدهای دانشگاهی ، ایجاد فضای هم افزایی و تعامل شورای فرهنگی دانشگاهها و مراکز از طریق حضور دبیر مرکز در جلسات ، فعالیتهای مهم مراکز هلال احمر ، در سالهای اخیر فضای مجازی و دانش. اجرای موفق جشنواره ویروس کرونا و روشاد را می توان یکی از نقاط قوت فعالیتهای مراکز فرهنگی اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی دانست.

باشگاه استعدادهای ادبی جوان با شناسایی استعدادها و تقویت و آموزش مناسب دانش آموزان را به جامعه هدف متصل می کند.یکی از نقاط ضعف مراکز فرهنگی اجتماعی را می توان سلیقه شرکای فرهنگی مسئول مراکز و بودجه اختصاص داده شده به آنها ، اولویت بندی پروژه های دانشجویی و یکی از اولویت های مراکز در سال تحصیلی جدید دانست. به

آنا: نیازهای فرهنگی اجتماعی و اجرایی مراکز بر اساس خواسته های آنها تا چه حد برطرف می شود؟ و آیا سیستم های موجود الزامات را برآورده کرده اند؟

واحد: به منظور رفع نیازهای فرهنگی اجتماعی و اجرایی مراکز ، مطابق آیین نامه اجرایی مراکز فرهنگی اجتماعی ، علاوه بر شورای هماهنگی مراکز در دانشگاه ها و واحدهای استانی ، شورای ویژه ای نیز مشاهده می شود. در حوزه معاونت فرهنگی

در همه زمینه های فرهنگی ، یکی از کارشناسان مسئول امور مراکز است؛ در کنار این ، مدیریت مراکز فرهنگی و دانشجویی در استان و منطقه ستادی خواسته های دانشجویان را اجرا می کند. از سوی دیگر ، سیستم مدیریت مراکز فعال است و به طور مستمر برای ثبت اطلاعات مراکز و بدست آوردن کلیه مشخصات و اسناد تحت نظارت است.

“باشگاه پرورش استعدادهای ادبی جوان” ؛ چشم انداز خوش بینانه

آنا: برای برقراری روابط کاری با سایر نهادهای فرهنگی و دانشجویی در مراکز فرهنگی اجتماعی دانشجویان چه امکاناتی وجود دارد؟

واحد: یکی از رویکردهای امیدوارکننده در زمینه مراکز فرهنگی اجتماعی ، که با هدف انجام طیف وسیعی از فعالیتهای مراکز و توانمندسازی اعضای آن و در نهایت معرفی آنها به زمینه های فرهنگی و اجتماعی مربوطه ، ایجاد “ادبیات جوان” است. نابغه “. ساخت و ساز است. باشگاه توسعه “در مراسم اختتامیه. ویکاس اوتساو، توسط رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اعلام و شروع به کار کرد.

باشگاه پرورش استعدادهای ادبی جوان با شناسایی استعدادهای دانش آموزان و تقویت و آموزش مناسب آنها را به جامعه هدف متصل می کند.

آنا: برگزاری جشنواره های مختلف مانند جشنواره ملی توسعه و … چقدر در رشد ، توسعه و فعالیت مراکز فرهنگی دانش آموزی مثر است؟

واحد: از جمله اهداف جشنواره رشد تمرکز بر فعالیت های دانشجویان در مرکز مرکز ، شناسایی و تشویق استعدادهای دانش آموزان ، الهام بخشیدن به مخاطبان دانشگاه و گسترش فعالیت های گروهی است.

برای اولین بار در سال های اخیر ، تولیدات فرهنگی و هنری این مرکز از تلاش ها و خدمات معلمان و اعضای مراکز ، در محیط رقابتی و در جشنواره هایی مانند جشنواره های “رشد” و “کن” ناشی می شود. مورد بررسی قرار گرفتند ؛ زیرا معرفی و ارتقاء این مراکز پویایی و شتاب جدیدی را در فعالیت های آنها به ارمغان می آورد و دانشجویان جدید برای پیوستن به دانشگاه تشویق می شوند.

جشنواره ملی توسعه مراکز فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی با ثبت 3 هزار و 252 نفر و ارسال 1200 اثر برگزار شد. پس از داوری ، 400 اثر برتر در زمینه های مختلف فرهنگی و هنری از جمله عکاسی ، نقاشی ، خوشنویسی ، فیلمنامه نویسی فعالیت می کنند. ، پادکست ها ، نماهای برتر و غیره مشخص شدند و شرکت کنندگان از سراسر کشور مقام های اول تا سوم را کسب کردند.

در جشنواره توسعه ملی و در رده روسای استانهایی که به امور مراکز توجه ویژه ای دارند ، سه استان در صدر و دو استان شایسته تقدیر بودند. او مقام برتر را بدست آورد و دو نماینده مردم شریف شناخته شدند.

در رده کارشناسان فرهنگی مسئول امور مراکز Rashtriya Vikas Mahotsav ، که بر امور مراکز در واحدهای دانشگاه نظارت می کنند ، به سه کارشناس دارای رتبه بالا و دو کارشناس فرهنگی واجد شرایط در کشور اهدا شد.

در رده مراکز فرهنگی اجتماعی ، سه مرکز برتر و دو مرکز شایسته تقدیر شناخته شدند. سه نفر در بخش ویژه ای به نام ایده های برتر رتبه بندی شدند.

انتهای پیام /4062 /


[ بازدید : 47 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ يکشنبه 21 شهريور 1400 ] [ 6:40 ] [ lonely boy ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]