اولین و بزرگ‌ترین نیروگاه انتشار منفی آلاینده دنیا آغاز به کار کرد


بر اساس گزارش شفاف و به نقل از ایندیپندنت ، کارخانه Orca ، که توسط استارتاپ ClimateWorks AG ساخته شده است تا اثرات گازهای گلخانه ای را کاهش دهد ، نقطه عطفی در جذب مستقیم آلاینده ها از هوا است. اگرچه ClimateWorks دارای 16 تأسیسات در سراسر اروپا است ، اما Orca تنها تأسیساتی است …

اولین و بزرگ‌ترین نیروگاه انتشار منفی آلاینده دنیا آغاز به کار کرد https://majalehirani.ir/2021/اولین-و-بزرگ‌ترین-نیروگاه-انتشار-منفی/ Thu, 09 Sep 2021 21:10:45 0000 اجتماع https://majalehirani.ir/2021/اولین-و-بزرگ‌ترین-نیروگاه-انتشار-منفی/ بر اساس گزارش شفاف و به نقل از ایندیپندنت ، کارخانه Orca ، که توسط استارتاپ ClimateWorks AG ساخته شده است تا اثرات گازهای گلخانه ای را کاهش دهد ، نقطه عطفی در جذب مستقیم آلاینده ها از هوا است. اگرچه ClimateWorks دارای 16 تأسیسات در سراسر اروپا است ، اما Orca تنها تأسیساتی است …

بر اساس گزارش شفاف و به نقل از ایندیپندنت ، کارخانه Orca ، که توسط استارتاپ ClimateWorks AG ساخته شده است تا اثرات گازهای گلخانه ای را کاهش دهد ، نقطه عطفی در جذب مستقیم آلاینده ها از هوا است.

اگرچه ClimateWorks دارای 16 تأسیسات در سراسر اروپا است ، اما Orca تنها تأسیساتی است که مستقیماً دی اکسید کربن را از هوا جذب و ذخیره می کند.

طبق گفته این استارتاپ ، گیاه Orca می تواند سالانه 4000 تن دی اکسید کربن را از هوا جذب کرده و آن را از طریق یک فرآیند شیمیایی ایمن که توسط CarbFix توسعه یافته ذخیره کند. در طی این فرایند ، دی اکسید کربن به سنگ تبدیل می شود.

به گفته کورفیس ، دی اکسید کربن هوا با آب مخلوط می شود و سپس به اعماق زمین می رود و در اثر تماس با سنگ های بازالت به سرعت کانی می شود.

اگرچه این نیروگاه قادر است فقط بخش کوچکی از انتشار دی اکسید کربن را جذب کند و سالانه حدود 35 میلیارد تن ساطع می کند ، اما شرکت خصوصی معتقد است این اولین گام برای افزایش ظرفیت چنین تاسیساتی است.

بر اساس اعلام هیئت بین دولتی تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد ، جهان در سال های آینده به شکل گرم شدن کره زمین شاهد تغییرات بیشتر آب و هوا خواهد بود و کارشناسان بر اهمیت کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و انتشار دی اکسید کربن تاکید می کنند.

به گفته Climworks ، ساخت کارخانه Orca در ماه مه 2020 بر اساس فناوری ماژولار پیشرفته آغاز شد که می تواند به راحتی در سایر نقاط جهان و حتی در مقایسه های بزرگتر مورد استفاده قرار گیرد. این شرکت می گوید فناوری پیشرفته آنها برای جذب بیشتر دی اکسید کربن بهینه شده است.

در حالی که سرمایه گذاری در شرکت های کربنی هاوایی در حال افزایش است ، کارشناسان به معایب این فناوری ها اشاره می کنند و می گویند که انتظارات از آنها بسیار خوش بینانه است.

کریستوف گابالد ، مدیر عامل ClimateWorks ، گفت: “ما هنوز راه زیادی برای رسیدن به انتشار دی اکسید کربن نزدیک به صفر در پیش داریم ، اما ما معتقدیم که شرکت ما با ساخت O’Keefe به سمت این هدف حرکت کرده است. گام بزرگی برداشته شده است. “


[ بازدید : 73 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ شنبه 20 شهريور 1400 ] [ 19:12 ] [ lonely boy ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]