۲۱ میلیون دُز واکسن کرونا در انبارهای وزارت بهداشت/ ورود ۱۸میلیون دُز دیگر تا یکشنبه


وزیر بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر حدود 21 میلیون دوز واکسن سپرده در انبار موجود است ، گفت: فردا 8 میلیون دوز و فردا 10 میلیون دوز در پایان این وارد می شود اما 40 میلیون دوز واکسن و شاید تا 50 میلیون دوز داریم و از این بابت احساس راحتی می کنیم. …

۲۱ میلیون دُز واکسن کرونا در انبارهای وزارت بهداشت/ ورود ۱۸میلیون دُز دیگر تا یکشنبه https://majale-rooz.ir/2021/09/۲۱-میلیون-دُز-واکسن-کرونا-در-انبارهای-و/ مجله روز Wed, 08 Sep 2021 12:25:46 0000 تندرستی https://majale-rooz.ir/2021/09/۲۱-میلیون-دُز-واکسن-کرونا-در-انبارهای-و/ وزیر بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر حدود 21 میلیون دوز واکسن سپرده در انبار موجود است ، گفت: فردا 8 میلیون دوز و فردا 10 میلیون دوز در پایان این وارد می شود اما 40 میلیون دوز واکسن و شاید تا 50 میلیون دوز داریم و از این بابت احساس راحتی می کنیم. …

وزیر بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر حدود 21 میلیون دوز واکسن سپرده در انبار موجود است ، گفت: فردا 8 میلیون دوز و فردا 10 میلیون دوز در پایان این وارد می شود اما 40 میلیون دوز واکسن و شاید تا 50 میلیون دوز داریم و از این بابت احساس راحتی می کنیم.

به گزارش مجله روز ، دکتر بهرام عین اللهی در نشست بررسی اجرای گام پنجم «طرح سردار حاج قاسم سلیمانی» که با حضور سردار سلامی ، سردار سردار سلیمانی فرمانده سپاه ، رئیس سازمان بسیج برگزار شد ، گفت: برای مظلومان گفتیم که این در تاریخ کشور بی سابقه است و این بحران ناشی از بیماری کرونا است که متأسفانه هر روز شاهد مرگ بیش از 600 عزیز در کشور هستیم. در واقع هریک از این افراد دارای خانواده های عزادار و صحنه هایی هستند که برای کادر بهداشتی وزارت بهداشت و برای همه مردم غیرقابل تحمل است.

وی افزود: ما شهدای گرانقدر را در این زمینه تقدیم کرده ایم و به هر حال تلاش کادر پزشکی قابل تقدیر است. در کشور ما پس از انقلاب ، ما موفقیت های زیادی در زمینه بهداشت و درمان داشتیم و در منطقه خود و خاورمیانه حرف های زیادی برای گفتن داریم و در بسیاری از نقاط نقش اصلی را داریم. امروز ما 20000 استاد در دانشگاه های کشور داریم که دانشمندان بسیار بزرگی هستند و در تمام علوم پزشکی افراد برجسته ای با رتبه های علمی بالا داریم که به مردم خدمت می کنند و زحمت می کشند.

عین اللهی گفت: “همه دانشمندان در تلاش هستند تا بیماری را کنترل کنند.” لازم به ذکر است که به گفته همه دانشمندان جهان ، مهمترین چیزی که می تواند این بیماری را کنترل کند ، واکسیناسیون است. البته از بین بردن بیماری با واکسیناسیون امکان پذیر نیست ، اما ما شدت بیماری را کاهش می دهیم و در واقع مرگ و میر را تا حد زیادی کاهش می دهیم. ما نمونه ای در کشور داریم. سال گذشته ، کادر پزشکی ما واکسینه نشدند که باعث مرگ و میر زیادی شد ، اما امسال تقریباً 95 درصد از کادر پزشکی واکسینه شدند. این نشان می دهد که واکسن یک راه موثر و مفید برای کنترل بیماری است.

وی گفت: “در نتیجه ، در آغاز کار دولت ، با نظر رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهور ، تلاش زیادی انجام شد تا بتوانیم بر روی این موضوع کار کنیم. تلاش های ساعتی که انجام شده است ، ما به ورود تعداد زیادی واکسن از کشورهای مختلف در مدت زمان کوتاه توجه می کنیم. در حال حاضر حدود 21 میلیون دوز واکسن سپرده در انبار ما موجود است. فردا 8 میلیون دوز و یکشنبه 10 میلیون ، و تا پایان این ماه 40 میلیون دوز واکسن و شاید تا 50 میلیون دوز خواهیم داشت و ما احساس راحتی می کنیم. از سوی دیگر ، مراکز تولید واکسن ما مانند برکت ، سیناگن ، فخرا ، پاستور و رازی نیز تأیید شد.

عین اللهی گفت: اکنون پنج مرکز تولید واکسن داریم که هر کدام با روش های پیشرفته مختلف تولید می شود. چندین مرکز در صف وجود دارد ، مانند واکسن نورا ، که با فناوری خوبی کار می کند و امیدوارم بتواند ماه آینده وارد شود. بنابراین ، ما ضمانت قلبی خوبی برای آینده واکسیناسیون خود داریم.

وی گفت: “خدا را شکر اولین مرحله را مشاهده کردیم که ورود واکسن بود.” رسید و مطمئن هستیم که ادامه خواهد داشت. مرحله دوم که برنامه ریزی کرده ایم مرحله واکسیناسیون و واکسیناسیون است که در این مرحله باید این حجم واکسن را سریع تزریق کرده و سریع واکسینه شویم. در اینجا کارکنان آگاه و ارجمند وزارت بهداشت که واقعاً زحمت کشیدند سر کار آمدند.

عین اللهی با بیان اینکه ما انتظار حرکت مردمی داریم ، گفت: هر حرکت مردمی از ابتدای انقلاب تا کنون موفق بوده است. مانند نهضت بسیج که صحنه هایی از دفاع مقدس ایجاد کرد که در جهان بی نظیر بود. در زمینه پزشکی نیز جامعه پزشکی را بسیج کردیم که در همه زمینه ها موفق بود. بنابراین ، برای اینکه بتوانیم واکسیناسیون موثری داشته باشیم ، به حرکات و کمک مردم نیاز داریم و امیدواریم همه بتوانند به ما کمک کنند ، مانند فراهم آوردن فضایی برای واکسیناسیون ، یا ورود نیروهای جوان ، محبت آمیز ، مذهبی و حزب اللهی. بودن. البته ما در آن مدت صحنه های خوبی را دیدیم. به عنوان مثال ، در سفر من به اهواز ، آنها به حسینیه ای معروف نشان دادند که او 24 ساعته با نیروهای حسینیه خود واکسینه می کند و این بسیار خوب بود.

وزیر بهداشت همچنین از رسانه ها تشکر کرد و گفت: “من از رسانه ها می خواهم جنبش های مردمی را نشان دهند.” در این حسینیه ما فقط یک رابط بهداشتی داشتیم و آنها همه کارها را انجام می دادند ، یا یک استادیوم بسیار بزرگ در تبریز تهیه می کردند و دانشجویان پزشکی در همه زمینه ها واکسینه می شدند و هیچ صف وجود نداشت. بسیج نیز نقش مهمی ایفا کرده است و همه جا دوست ما بوده است. فراموش نکنیم که نیروهای بسیج چگونه توانستند در این سالهایی که ما دچار سیل شدیم در بحران کمک کنند. آنها در صحنه های مختلف از جمله زلزله و غیره کمک کردند و امروز بحران کرونا است. انشاءالله نیروهای بسیج با همکاری وزارت بهداشت با کمک فرماندهان شما به این حجم واکسن کمک خواهند کرد. که در تمام صحنه ها حضور داشتند. امروز ما در این زمینه احساس نیاز می کنیم و مشتاقانه منتظر انجام این کار در کوتاه ترین زمان با کمک شما هستیم.

عین اللهی تاکید کرد: زمان برای ما بسیار مهم است. ما حتی سعی کردیم واکسن را در جاهایی تهیه کنیم تا واکسن یک روز زودتر برسد. حالا ارزش یک دقیقه را دارد. زیرا در حال حاضر موج پنجم را به پایان می رسانیم. تلفات دیده شده نشان دهنده پایان موج پنجم است و انشاءالله تا یکی دو هفته دیگر فروکش می کند. ما این شانس را داریم که برای موج ششم آماده شویم. این فرصت طلایی که حدود شش تا هفت هفته به طول می انجامد ، هر روز برای ما ارزشمند است. از همه می خواهم یک دقیقه را تلف نکنند و در صورت رسیدن واکسن بلافاصله تزریق شوند. یک روز ارزشش را دارد خدا را شکر دیگر شاهد این حجم مرگ ومیر نخواهیم بود و واکسیناسیون به سرعت انجام می شود.

او گفت: “بنابراین.” ما به واکسیناسیون نیاز داریم و ما آن را واکسن مجاهدین نامیده ایمبه در واقع نوعی جهاد است. امروز در ایام محرم هستیم و در فاصله پیاده روی اربعین هستیم. در این روزها که اباعبدالله یک قلب کامل دارد ، انشاء الله در این ایام محرم که همه به دنبال صدقه و کارهای خیر هستند ، امروز مهمترین کار و جهاد در راه رضای خدا شرکت در این حماسه واکسیناسیون ملی است. ، که امیدواریم همه به ما و کارکنان کمک کنند. شریف ، وزارت بهداشت را برای تزریق سریع این حجم واکسن وارد کشور و در حال تولید همراهی کنید.

عین اللهی گفت: “من به شدت از روسای دانشگاه می خواهم که بیش از یک مرکز واکسیناسیون انجام دهند و ساعات واکسیناسیون نباید به یک شیفت محدود شود.” مردم ما باید به آنها احترام بگذارند. مردم نباید در صف باشند. امروز دوباره در صدا و سیما دیدم که مردم در صف طولانی در یکی از مراکز تهران هستند ، که واقعاً ما را شرمنده می کند. بارها از روسای دانشگاه ها پرسیدم. امیدوارم مردم در صف نباشند. قدرت نیروی کار و افرادی که کمک می کنند بیشتر است. بنابراین ، آنها باید تا آنجا که ممکن است با مراکز واکسیناسیون عمل کنند. ما هیچ محدودیتی نداریم: مدرسه ، پادگان ، مرکز هلال احمر و غیره. آنها می توانند مرکز واکسیناسیون باشند و هر مرکزی می تواند مرکز واکسیناسیون داشته باشد. واکسیناسیون کار پیچیده و دشواری نیست. یک ورودی نیاز به اطلاعات و دانش در مورد نحوه تزریق واکسن دارد که با آموزش مختصر امکان پذیر است.

او گفت: حتی اگر واکسیناسیون در 24 ساعت انجام شود. نحوه ارائه خدمات 24 ساعته در بیمارستان پرسنل 24 ساعت شبانه روز کار می کنند. کار در بیمارستان یا ICU بسیار سخت تر از واکسیناسیون است ، اما کارکنان یک ثانیه نمی خوابند و سخت کار می کنند. امیدواریم روسای دانشگاه به این موضوع توجه کنند. این یک شاخص برای ما است و ما ارزیابی را می دانیم زیرا آنها مانند دفاع مقدس و زمان جنگ عمل می کنند. همانطور که دارو شناسایی و در دفاع مقدس ارسال شد ، ما باید این کنفرانس ملی را هم اکنون داشته باشیم. ما از رسانه ها می خواهیم که به مردم کمک کنند و در واکسیناسیون کمک کنند و از مسئولان کمک می خواهیم. اگر من وزیر هستم ، اگر شما رئیس دانشگاه هستید ، ما نباید شب را بخوابیم. اکنون که این مرگ را داریم ، نباید بخوابیم. ما باید جلوگیری کنیم. پیشگیری نیز مثر است. امیدواریم هرگونه واکسنی که به استان ها و دانشگاه ها ارسال می کنیم ، بلافاصله واکسینه شود و این دوران طلایی را از دست ندهیم. ما از همه امکانات استفاده کرده ایم و امیدواریم بسیج و سپاه که همیشه یاور همه بوده اند کمک کنند.

عین اللهی گفت: گام بعدی پس از واکسیناسیون ، انجام قرنطینه هوشمند است. ما می خواهیم افراد محدود به مشاغل خود نشوند و همه محدودیت ها از جمله محدودیت های شبانه ، ترافیک و غیره برداشته شود. پس از انجام واکسیناسیون ، می توانیم به راحتی زیارت کنیم و کارهای دیگری انجام دهیم. در این نوع قرنطینه ، افرادی که واکسینه شده اند و کارت واکسیناسیون دارند می توانند کار خود را به راحتی انجام دهند.

وی گفت: از فرمانده سپاه و همه حاضران تشکر می کنم. امیدوارم اگر این جلسه را به یک ماه دیگر موکول کنیم ، با آمار بسیار خوبی روبرو شویم. تا کنون ما 30 میلیون دوز واکسن را تزریق کرده ایم. بله در ماه جولای 5 میلیون بود ، اما ما از ماه جولای تا به امروز 25 میلیون دوز تزریق کرده ایم. امیدواریم از امروز ، 8 سپتامبر ، حداقل 50 میلیون دوز و حتی بیشتر تزریق کنیم تا یک ماه دیگر برای جلوگیری از فجایع احتمالی آینده.

انتهای پیام


[ بازدید : 163 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ جمعه 19 شهريور 1400 ] [ 12:18 ] [ lonely boy ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]