لزوم صیانت از کودکان در فضای مجازی/سهولت دسترسی کودکان به صفحات پورنوگرافی


دبیرکل کنفرانس ملی حقوق کودک گفت که در شرایط کنونی همه گیری کووید 19 ، کودکان و نوجوانان نه تنها از طریق فضای مجازی آموزش می بینند ، بلکه حق آنها برای سرگرمی و تفریح ​​نیز محدود به استفاده از برنامه های کاربردی مربوطه است. فضای مجازی دسترسی رایگان آنها به تصاویر مستهجن در اینترنت …

لزوم صیانت از کودکان در فضای مجازی/سهولت دسترسی کودکان به صفحات پورنوگرافی https://majalehirani.ir/2021/لزوم-صیانت-از-کودکان-در-فضای-مجازی-سهول/ مجله ایرانی Sun, 05 Sep 2021 23:00:17 0000 اجتماع https://majalehirani.ir/2021/لزوم-صیانت-از-کودکان-در-فضای-مجازی-سهول/ دبیرکل کنفرانس ملی حقوق کودک گفت که در شرایط کنونی همه گیری کووید 19 ، کودکان و نوجوانان نه تنها از طریق فضای مجازی آموزش می بینند ، بلکه حق آنها برای سرگرمی و تفریح ​​نیز محدود به استفاده از برنامه های کاربردی مربوطه است. فضای مجازی دسترسی رایگان آنها به تصاویر مستهجن در اینترنت …

دبیرکل کنفرانس ملی حقوق کودک گفت که در شرایط کنونی همه گیری کووید 19 ، کودکان و نوجوانان نه تنها از طریق فضای مجازی آموزش می بینند ، بلکه حق آنها برای سرگرمی و تفریح ​​نیز محدود به استفاده از برنامه های کاربردی مربوطه است. فضای مجازی دسترسی رایگان آنها به تصاویر مستهجن در اینترنت منجر به درخواست برای اقدام برای اجرای سند ملی حفاظت از کودکان در برابر مزاحمت سایبری شد.

دکتر محمود عباسی در گفت وگو با مجله ایرانی وی گفت: “ما انتظار داریم وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اقدام فوری برای اجرای سند ملی حفاظت از کودکان در برابر جرایم سایبری انجام دهد.” صفحات پورنو

دانشیار دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: امروزه کودکان تنها با یک جستجوی ساده می توانند به تصاویر مستهجن دسترسی داشته باشند که به طور خاص مطابق کنوانسیون حقوق کودک و پروتکل اختیاری فروش ، فحشا و پورنوگرافی ، که اسلام آنها جمهوری ایران پیوست. ” انجام شده است. با شیوع بیماری همه گیر کرونا در دو سال گذشته ، شاهد افزایش حضور و مشارکت کودکان در فضای مجازی هستیم که چالش ها و مشکلات بیشتری را آشکار کرده است.

آنها معتقدند که همه دولت ها و نهادها باید با یکدیگر برای حفظ حقوق بشر و کرامت کودکان و نوجوانان همکاری کنند و اقدامات فوری را برای محافظت از کودکان در برابر آسیب های اجتماعی انجام دهند.

این حقوقدان با اشاره به ضرورت اجرای سند ملی حمایت از حقوق کودک در برابر آسیب های سایبری ، گفت: این موضوع از اهمیت ویژه ای برخوردار است و میلیون ها کودک در معرض آسیب های فضای مجازی قرار دارند. این یک وظیفه قانونی مهم است و همه ما وظیفه داریم از حقوق کودکان محافظت کنیم.

وی با اشاره به اینکه 23 میلیون نفر از ما شاهد برخورد دوگانه با غرب در اجرای استانداردهای حقوق بشر هستیم و متأسفانه غرب از حداقل حقوق بشر برای کودکان و نوجوانان دلسوزی نمی کند. جمعيت كودكان و نوجوانان است. این وظیفه و مأموریت ماست که با اتکا به منابع خود گامی در جهت حفظ حقوق کودکان برداریم. در اقدام گوگل ، شاهد رفتارهای متناقض و دوگانه هستیم که تعجب آور است. در اقدام اخیر خود ، گوگل برنامه های مفید و علمی برای کودکان را مسدود کرده و برنامه های پورنوگرافی و پورنوگرافی را منتشر کرده است. این نقض آشکار استانداردهای بین المللی حقوق بشر و حقوق کودک است.

به گفته عباسی ، پروتکل فروش و قاچاق کودکان مانند کنوانسیون حقوق کودک یکی از کنوانسیون هایی است که مورد قبول همه کشورها از جمله جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته و اجرای لازم را تضمین می کند. اجرای.

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک ادامه داد: خوشبختانه قانونگذار ما با تصویب قانون حمایت از کودکان و نوجوانان و وظایف در زمینه حفاظت از حقوق کودکان در برابر مزاحمت های سایبری گام های بلندی برداشته است. “آژانس ها بسیار روشن هستند.” ما از دادستان های دولتی و انقلابی در سراسر کشور به عنوان مدعی العموم و پلیس فتا انتظار داریم که یک برنامه فوری برای حفاظت از تهدیدات فضای مجازی علیه کودکان تدوین و تدوین کنند.

عباسی تاکید کرد که حق دسترسی به اینترنت و فضای مجازی یکی از حقوق طبیعی انسان است و تابع قوانین اجباری است که بر اساس آن همه انسان ها به منظور استفاده از آزادی بیان و دسترسی به اینترنت به اینترنت دسترسی دارند. اینترنت. باید بتواند از آن استفاده کند. کردی حقوق بشر اساسی: امروزه فضای مجازی نقش عمده ای در تعاملات انسانی ایفا می کند ، زیرا جهان امروز در معرض تغییرات ، تغییرات و تحولات روزافزون قرار دارد و برای برچیدن سیستم ها و مرزهای موجود حرکت می کند. رسانه های جمعی مجازی نقش مهمی در زمینه تغییر و تحول اجتماعی در عصر کنونی ایفا می کنند و اینها منشأ بسیاری از تحولات معاصر هستند که جریانها و تحولات دنیای ارتباطات را هدایت و کنترل می کنند.

انتهای پیام


[ بازدید : 49 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ چهارشنبه 17 شهريور 1400 ] [ 2:31 ] [ lonely boy ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]