ترس قضات زن افغانستان از انتقام مردانی که آنها را محکوم و روانۀ زندان کردند/زنانی که جانشان به‌طور جدی در خطر است


یکی از این زنان قاضی که موفق شد از کشورش فرار کند و وارد اروپا شود ، در مصاحبه ای با رویترز اتفاقاتی را که پس از کنترل طالبان بر کابل برای او رخ داد ، شرح می دهد: “چهار یا پنج عضو طالبان آمدند و از افراد خانه من پرسیدند: این زن قاضی کجاست؟ …

ترس قضات زن افغانستان از انتقام مردانی که آنها را محکوم و روانۀ زندان کردند/زنانی که جانشان به‌طور جدی در خطر است https://majale-rooz.ir/2021/09/ترس-قضات-زن-افغانستان-از-انتقام-مردانی/ مجله روز Sat, 04 Sep 2021 06:43:00 0000 بین الملل https://majale-rooz.ir/2021/09/ترس-قضات-زن-افغانستان-از-انتقام-مردانی/ یکی از این زنان قاضی که موفق شد از کشورش فرار کند و وارد اروپا شود ، در مصاحبه ای با رویترز اتفاقاتی را که پس از کنترل طالبان بر کابل برای او رخ داد ، شرح می دهد: “چهار یا پنج عضو طالبان آمدند و از افراد خانه من پرسیدند: این زن قاضی کجاست؟ …

یکی از این زنان قاضی که موفق شد از کشورش فرار کند و وارد اروپا شود ، در مصاحبه ای با رویترز اتفاقاتی را که پس از کنترل طالبان بر کابل برای او رخ داد ، شرح می دهد: “چهار یا پنج عضو طالبان آمدند و از افراد خانه من پرسیدند: این زن قاضی کجاست؟ آنها افرادی بودند که من آنها را زندانی کردم ».

او که می خواهد ناشناس بماند ، می افزاید: طالبان زندانیان را در سراسر کشور آزاد کرده و جان قضات زن را به طور جدی به خطر انداخته است ».

افغانستان حدود 250 قاضی زن دارد که تعداد کمی از آنها در هفته های اخیر توانسته اند کشور را ترک کنند. بیشتر آنها هنوز در افغانستان به دنبال راهی برای فرار هستند.

طالبان از زمانی که سه هفته پیش قدرت را در افغانستان به دست گرفتند بسیاری از فعالیتها را از زنان ممنوع کردند. سخنگوی طالبان همچنین در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از تصرف کابل گفت که حقوق زنان توسط قوانین اسلامی حفظ خواهد شد.

مهمترین اهداف حملات تروریستی

زنان شاغل در دادگستری افغانستان قبلاً یکی از اهداف اصلی حملات تروریستی بوده اند. دو قاضی دادگاه عالی افغانستان در ماه ژانویه توسط افراد مسلح ناشناس کشته شدند.

قاضی که با کمک برخی از فعالان حقوق بشر و همکاران خارجی اش از انجمن بین المللی قضات زن (IAWJ) از افغانستان فرار کرده است ، همچنان در تماس با برخی از همکارانش در افغانستان است و می گوید: “ترس و وحشت در زندگی آنها نفوذ کرده است. آنها به من می گویند که اگر نجات پیدا نکنند ، زندگی آنها در خطر جدی قرار خواهد گرفت.”

حوریا مسادیق ، فعال حقوق بشر می گوید: علاوه بر قضات ، حدود هزار زن فعال حقوق بشر وجود دارند که می توانند مورد حمله و انتقام نیروهای طالبان قرار گیرند ».

وی گفت: “زندانیان آزاد شده زنان قاضی ، دادستان و پلیس را تهدید به کشتن کرده و گفته اند که از شما پیروی خواهند کرد.”

انتقاد از کشورهای غربی

رابرت باکلند ، وزیر دادگستری بریتانیا هفته گذشته گفت که لندن 9 قاضی زن را از افغانستان اخراج کرده و در تلاش است تا گذرگاهی امن برای “افراد بسیار آسیب پذیر” فراهم کند. اضافه: بسیاری از این قضات مسئول اجرای قانون بودند و اکنون از عواقبی که با ظهور طالبان در انتظار آنها است می ترسند. “

بسیاری از فعالان حقوق بشر و گروه های حقوق بشری که برای نجات زنان قاضی و مدافع حقوق بشر تلاش کرده اند ، کشورهای غربی را مورد انتقاد قرار داده و گفته اند که خروج آنها را در عملیات تخلیه آنها در اولویت قرار نداده اند.

در میان آنها سارا کی ، وکیل حقوق بشر مستقر در بلفاست و عضو شبکه اطلس (انجمن بین المللی حقوقدانان زن): دولتها هیچ علاقه ای به اخراج افرادی که شهروند خودشان نبودند ندارند. “

310 310


[ بازدید : 41 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ دوشنبه 15 شهريور 1400 ] [ 8:19 ] [ lonely boy ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]