چه کسی منبر و روضه سید الشهدا(ع) را بنا کرد؟


مجله روز / قم استاد حوزه علمیه بابیان اینکه امام سجاد (ع) پایه های منبر و حرم را پایه گذاری کرد گفت: امام سجاد (ع) برده خرید و به آنها سواد آموزی ، زندگی و آزادی داد و حجاز ، شامات و جاهای دیگر را آزاد کرد. آنها دنیا را برای تبلیغ امامت و ولایت …

چه کسی منبر و روضه سید الشهدا(ع) را بنا کرد؟ https://majale-rooz.ir/2021/09/چه-کسی-منبر-و-روضه-سید-الشهداع-را-بنا-کر/ مجله روز Sat, 04 Sep 2021 15:22:11 0000 فرهنگ و هنر https://majale-rooz.ir/2021/09/چه-کسی-منبر-و-روضه-سید-الشهداع-را-بنا-کر/ مجله روز / قم استاد حوزه علمیه بابیان اینکه امام سجاد (ع) پایه های منبر و حرم را پایه گذاری کرد گفت: امام سجاد (ع) برده خرید و به آنها سواد آموزی ، زندگی و آزادی داد و حجاز ، شامات و جاهای دیگر را آزاد کرد. آنها دنیا را برای تبلیغ امامت و ولایت …

مجله روز / قم استاد حوزه علمیه بابیان اینکه امام سجاد (ع) پایه های منبر و حرم را پایه گذاری کرد گفت: امام سجاد (ع) برده خرید و به آنها سواد آموزی ، زندگی و آزادی داد و حجاز ، شامات و جاهای دیگر را آزاد کرد. آنها دنیا را برای تبلیغ امامت و ولایت فرستادند.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین بندانی نیشابوری در سخنرانی خود در حرم حضرت معصومه (س) گفت: امام سجاد (ع) در روایتی فرمودند که همه شما به زودی تبدیل به کلمات و خاطرات خواهید شد و هرکه می تواند باید انجام دهد چیزی این یک کلمه و خاطره خوب است از او دوری کنید.

وی با بیان اینکه شهدای کربلا کاری کردند که خاطرات و سخنان خوبی از آنها در بین مردم به جا گذاشت و باعث افتخار آنها و اطرافیانشان شد ، افزود: «افرادی نیز بودند که با امام حسین (ع) بودند اما از شهادت فرار کردند و رفتند. آنها خاطره خوبی از خود به یادگار نگذاشتند و در برخی رزمندگان گفته می شود که بیش از 4000 نفر همراه امام حسین (ع) به کربلا آمده بودند اما به محض شهادت آنجا را ترک کردند.

استاد حوزه با اشاره به این که امام سجاد (ع) در پنجم شعبان سال 36 قبل از میلاد متولد شد و تا 57 سال عمر کرد ، گفت: عناوینی مانند زین العابدین ، ​​سجاد ، زکی و امین از جمله ایشان بود. عناوین و هیچ امامی مانند او نبود. او با غم همراه نبود زیرا واقعه کربلا دائماً جلوی چشم او بود.

وی با اشاره به شیوه تبلیغات امام سجاد (ع) گفت: ایشان از دو جهت تبلیغ خاصی داشتند ، اولی در قالب دعا و ارتباط با خدا و دومی در قالب تاریخ که بیان کرد. سرنوشت پیامبران و گذشته و همه جا به مناسبت نام آب ، کودکان و اسیران و سایر موارد مربوط به واقعه کربلا ، به واقعه کربلا گریختند و آنقدر گریه کردند که آرزو کردند.

حجت الاسلام بندانی نیشابوری با بیان اینکه پایه منبر و حرم توسط امام سجاد (ع) ساخته شده است ، افزود: امام سجاد (ع) برده خرید ، به آنها سواد آموزی ، به زن و زندگی بخشید و آنها را آزاد کرد و فرستاد. آنها به حجاز ، شامات و دیگران: آنها به نقاط مختلف جهان برای تبلیغ امامت و ولایت اعزام شدند ، و در تاریخ است که آنها بیش از هزار برده را در نقاط مختلف به این روش فرستادند.

وی با اشاره به عبادت و اشک امام سجاد (ع) گفت: امام باقر (ع) می گوید پدرم آنقدر او را عبادت کرده بود که مانند چوبی خشک شده بود که باد او را به حرکت در می آورد و همیشه مشغول بود. عبادت ، روزه و گریه

انتهای پیام


[ بازدید : 36 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ يکشنبه 14 شهريور 1400 ] [ 5:23 ] [ lonely boy ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]