چرا شیرهای میدان حر با هم ترمیم نشدند؟


پس از تعمیر یکی از شیرآلات میدان حر در چند روز گذشته و نصب آن بر روی سایت ، اکنون این سال پیش می آید که چرا سایر شیرآلات باقی مانده در این مکان مانند شیر اول تعمیر نمی شوند؟ معاون فرهنگ و طراحی شهری سازمان زیباسازی شهر تهران در پاسخ به س ISال مجله …

چرا شیرهای میدان حر با هم ترمیم نشدند؟ https://majale-rooz.ir/2021/08/چرا-شیرهای-میدان-حر-با-هم-ترمیم-نشدند؟/ مجله روز Sun, 01 Aug 2021 09:25:18 0000 جامعه و خانواده https://majale-rooz.ir/2021/08/چرا-شیرهای-میدان-حر-با-هم-ترمیم-نشدند؟/ پس از تعمیر یکی از شیرآلات میدان حر در چند روز گذشته و نصب آن بر روی سایت ، اکنون این سال پیش می آید که چرا سایر شیرآلات باقی مانده در این مکان مانند شیر اول تعمیر نمی شوند؟ معاون فرهنگ و طراحی شهری سازمان زیباسازی شهر تهران در پاسخ به س ISال مجله …

پس از تعمیر یکی از شیرآلات میدان حر در چند روز گذشته و نصب آن بر روی سایت ، اکنون این سال پیش می آید که چرا سایر شیرآلات باقی مانده در این مکان مانند شیر اول تعمیر نمی شوند؟ معاون فرهنگ و طراحی شهری سازمان زیباسازی شهر تهران در پاسخ به س ISال مجله روز ، اعلام کرد که “هنرمندی که شیر اول را بازسازی کرده است ، دو یا سه ماه آینده شیرهای دیگر را در میدان هور تعمیر می کند”.

در چهارم خرداد خبری در مورد تخریب یکی از مجسمه های شیر هور میدان در فضای مجازی منتشر شد.

مجسمه اصلی نصب شده در وسط میدان به نام “نبرد گرشاسپ با اژدها” اثر غلامرضا رحیم زاده ارژنگ یکی از مجسمه های ثبت شده در فهرست آثار ملی است. این کار سالم بود ، اما در اخبار منتشر شده در مورد نابودی شیرها در این اثر آمده بود که مرمت بهانه ای برای نابودی است.

در همان زمان ، شاپور دیوسالار ، معاون وزیر فرهنگ و طراحی شهری سازمان زیباسازی شهر تهران ، در مورد این مجسمه ها به مجله روز گفت: مجسمه های شیر ، مانند مجسمه اصلی ، به عنوان میراث ثبت نشده اند. ملی و آنها را غلامرضا متوفی نکرده است. رحیم زاده ارژنگ.

او به یاد می آورد که “شیرهای مجسمه اصلی ، ساخته استاد ارژنگ ، از مس ساخته شده بودند و سالها پیش در بحبوحه انقلاب آسیب دیده بودند. اما مواد مجسمه های شیر ، که بعداً در قسمت پایین نمایشنامه اصلی “نبرد گرشاسپ با اژدها” از فایبرگلاس ساخته شده است که به عنوان یک ماده ناپایدار در نظر گرفته می شود و به دلیل هوای سرد به مرور زمان پوشیده و خراب شده است. “باید تعمیر یا تعویض می شد”.

عکس از علیرضا بهرامی

در واقع ، در آن زمان ، نصب مجسمه جدید تنها یک یا دو هفته طول می کشید ، اما به دلایلی مانند ایجاد اثر در کرونا ، نصب مجسمه به چهل روز بعد موکول شد و در 12 ژوئیه در میدان هور نصب شد.

در همان زمان ، شاپور دیوسالار در مورد مرمت آثار هنری شهری در سال 1400 که امسال آنها را به مرمت آثار ارزشمند شهری اختصاص داده بودند و تا حدودی تولید آثار شهری را کاهش داده بود ، به مجله روز اطلاع داده بود. زیرا آثار حجمی یا نقاشی های دیواری با گذشت زمان فرسوده می شوند و رنگ و شکل قبلی خود را از دست می دهند که باعث تغییر آنها به جای زیباسازی منظر شهری می شود.

البته دیوسالار همچنین در سخنرانی های خود اشاره کرد که ترمیم دریچه های دیگر در میدان حر در دستور کار وی قرار داشت ، اما او زمان دقیقی از آغاز بازسازی یا مرمت این آثار و همچنین دلیل عدم وجود آنها را ارائه نکرد. تعمیر شده با سوپاپ دیگر

به همین دلیل ، خبرنگار مجله روز در تماس جدیدی با معاون وزیر فرهنگ و شهرسازی سازمان زیباسازی شهر تهران این س askedال را مطرح کرد که وی در این باره توضیح داد: شد.

“ما می خواستیم مجسمه ها را با هم بازسازی کنیم ، اما به دلیل فضای رسانه ای منفی نسبت به نابودی یکی از شیرها ، ما مجبور شدیم بازسازی آن کار را در اولویت قرار دهیم و در زمان دیگر شیرهای دیگر را بازسازی کنیم.”

عکس: علیرضا بهرامی

انتهای پیام


[ بازدید : 52 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ دوشنبه 11 مرداد 1400 ] [ 17:59 ] [ lonely boy ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]