کشف عملکرد متفاوت مغز افراد مبتلا به میگرن با کمک ترن هوایی!


بر اساس یک گزارش شفاف و ScienceAlert. نقل شده توسطافرادی که دچار حملات میگرنی هستند ، بیشتر از دیگران در حالت سوار شدن با پیاده روی و سرگیجه هنگام سوار شدن به قطار هوایی ، حتی به صورت مجازی احساس می کنند. همچنین در فعالیت عصبی این افراد تفاوت وجود داشت. اگرچه پیوند بین میگرن …

کشف عملکرد متفاوت مغز افراد مبتلا به میگرن با کمک ترن هوایی! https://majalehirani.ir/2021/کشف-عملکرد-متفاوت-مغز-افراد-مبتلا-به-می/ مجله ایرانی Mon, 02 Aug 2021 00:10:39 0000 دانش و سلامت https://majalehirani.ir/2021/کشف-عملکرد-متفاوت-مغز-افراد-مبتلا-به-می/ بر اساس یک گزارش شفاف و ScienceAlert. نقل شده توسطافرادی که دچار حملات میگرنی هستند ، بیشتر از دیگران در حالت سوار شدن با پیاده روی و سرگیجه هنگام سوار شدن به قطار هوایی ، حتی به صورت مجازی احساس می کنند. همچنین در فعالیت عصبی این افراد تفاوت وجود داشت. اگرچه پیوند بین میگرن …

بر اساس یک گزارش شفاف و ScienceAlert. نقل شده توسطافرادی که دچار حملات میگرنی هستند ، بیشتر از دیگران در حالت سوار شدن با پیاده روی و سرگیجه هنگام سوار شدن به قطار هوایی ، حتی به صورت مجازی احساس می کنند. همچنین در فعالیت عصبی این افراد تفاوت وجود داشت.

اگرچه پیوند بین میگرن و حالت تهوع ناشی از حرکت از مدت ها قبل مشخص بوده است ، اما این رویکرد جدید ممکن است به شما امکان ثبت تصاویر دقیق مغز (fMRI) از مغز را در حین تجربه این احساسات بدهد.

آرن می ، متخصص مغز و اعصاب در دانشگاه هامبورگ در آلمان می گوید: “افراد مبتلا به میگرن اغلب هنگام بروز علائم میگرن از سرگیجه و مشکلات تعادل شکایت می کنند.”

با شبیه سازی یک قطار هوایی ، متوجه شدیم که این مشکلات نه تنها به دلیل علائم میگرن ، بلکه به دلیل تغییرات در قسمت های مختلف مغز ایجاد می شود. تشخیص و هدف قرار دادن این نواحی از مغز می تواند به شما در درک بهتر میگرن و یافتن درمان های بهتر برای آنها کمک کند.

می و همکارانش در این آزمایش از 20 نفر مبتلا به میگرن و 20 فرد سالم استفاده کردند.

همزمان با اسکن مغز ، تصاویری از قطار هوایی همراه با صدا برای این افراد پخش شد.

این تجربه در هیچ یک از شرکت کنندگان باعث حمله میگرن نشد ، اما 65 درصد از مبتلایان به میگرن احساس تهوع کردند. این رقم در گروه کنترل 30 درصد بود. در افراد مبتلا به میگرن ، احساس تهوع طولانی تر و شدیدتر بود.

محققان با بررسی اسکن های MRI متوجه افزایش فعالیت در پنج قسمت از مغز افراد مبتلا به میگرن شدند. از این پنج منطقه ، دو منطقه مسئول پردازش بصری بودند.

این تحقیقات هنوز در مراحل ابتدایی است ، اما ممکن است برای دانشمندان مفید باشد که مغز افراد مبتلا به میگرن را با افراد سالم که علائم مرتبط با حمله میگرن را تجربه می کنند مقایسه کنند.

پانزده درصد جمعیت جهان ، بیش از یک میلیارد نفر ، از میگرن رنج می برند و یافتن علت این سردرد و یافتن درمان می تواند برای بسیاری مفید باشد.


[ بازدید : 48 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ دوشنبه 11 مرداد 1400 ] [ 5:29 ] [ lonely boy ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]