زیرساخت‌های ناقص مرز مهران برای استقبال از زوار اربعین! – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان


خبرگزاری آنلاین گروه استانها: مرز مهران در شش سال گذشته همیشه میزبان 60 درصد کل زائران اربعین کشور در ایام اربعین بوده است. مجاورت این مرز با شهرهای مذهبی عراق باعث استقبال مردم شده است. با وجود مهمان نوازی و مهمان نوازی مردم استان ایلام و ارائه خدمات شایسته به زائران ، زیرساخت های استان …

زیرساخت‌های ناقص مرز مهران برای استقبال از زوار اربعین! – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان https://majale-rooz.ir/2021/07/زیرساخت‌های-ناقص-مرز-مهران-برای-استقب/ مجله روز Sat, 31 Jul 2021 00:31:08 0000 عمومی https://majale-rooz.ir/2021/07/زیرساخت‌های-ناقص-مرز-مهران-برای-استقب/ خبرگزاری آنلاین گروه استانها: مرز مهران در شش سال گذشته همیشه میزبان 60 درصد کل زائران اربعین کشور در ایام اربعین بوده است. مجاورت این مرز با شهرهای مذهبی عراق باعث استقبال مردم شده است. با وجود مهمان نوازی و مهمان نوازی مردم استان ایلام و ارائه خدمات شایسته به زائران ، زیرساخت های استان …

خبرگزاری آنلاین گروه استانها: مرز مهران در شش سال گذشته همیشه میزبان 60 درصد کل زائران اربعین کشور در ایام اربعین بوده است. مجاورت این مرز با شهرهای مذهبی عراق باعث استقبال مردم شده است.

با وجود مهمان نوازی و مهمان نوازی مردم استان ایلام و ارائه خدمات شایسته به زائران ، زیرساخت های استان ایلام و مرز مهران همواره مشکل زائران بوده است.

در سالهای اخیر ، در مراسم اربعین ، بسیاری از مقامات کشوری از مرز مهران دیدن کردند و در این بازدیدها وعده های زیادی برای توسعه زیرساخت های مرز مهران و استان ایلام دادند که بسیاری از آنها تا کنون محقق نشده است.

کمتر از 2 ماه تا اربعین حسینی فاصله دارد. سال گذشته مراسم اربعین به دلیل کرونا برگزار نشد و امسال سناریوهای متفاوتی برای مراسم اربعین طراحی شده است ، اما هنوز هیچ چیزی قطعی نشده است ، زیرا برگزاری مراسم اربعین قطعا به موافقت عراق نیاز دارد.

3 چالش بزرگ در مرز مهران

علاوه بر زیرساخت های ناقص استان ایلام و مرز مهران ، امسال سه چالش عمده در مرز مهران وجود دارد ، اولین چالش بزرگ تاج تاج است و اینکه چه جمعیتی باید از مرز مهران و پایانه مرزی عبور کنند.

مطمئناً با توجه به محدودیت قابلیت های پایانه مرزی ، برنامه ریزی لازم برای تسهیل عبور و مرور زائران باید در نظر گرفته شود.

زیرساخت های ناقص مرز مهران برای استقبال از زائران اربعین.

چالش بزرگ بعدی در مهران گرمای ماه اکتبر است ، این شهر یکی از گرم ترین مناطق کشور است. در صورت برگزاری مراسم ، مقامات باید ترتیبات خاصی را در نظر بگیرند ، به ویژه در بحث ایجاد و تأمین امکانات پزشکی و بهداشتی در مرز.

کمبود آب چالش بزرگ بعدی در پایانه مرزی مهران است. این مرز با وجود سردی هوا همچنان در سال 1398 مشکل کمبود آب داشت. با توجه به گرمای کامل مراسم اربعین ، باید آب پایداری در این مرز ایجاد شود.

زیرساخت ها هنوز معیوب هستند

بسیاری از وعده های مقامات کشوری و استانی برای توسعه زیرساخت ها در استان ایلام و مرز مهران محقق نشده است ، مسیر ایلام-مهران هنوز کامل نشده است. چهاربانده نبوده است.

آمارها حدود 75 درصد مسیر ایلام-مهران را نشان می دهد چهاربانده ساخت دو تونل در این مسیر در حال انجام است ، با این حال ، روند کلی پروژه به کندی پیش می رود و قطعا اتمام این پروژه امسال به 40 نخواهد رسید.

زیرساخت های ناقص مرز مهران برای استقبال از زائران اربعین.

علاوه بر این ، مسیرهای مهران-دهلران ، ایلام-ملکشاهی-مهران ، ایلام-کرمانشاه ، دره شهر-بدره-ایلام و سایر مسیرهای ارتباطی استان در گذشته دارای مشکلات و نقاط سقوط بوده اند.

بسیاری از وعده های مقامات برای ساخت راه آهن ، بزرگراه و آزادراه در استان محقق نشده است و زیرساخت های ارتباطی استان تقریباً مانند سال 2009 است.

ورود بازرسی استانی الف عرضه چهل زیرساخت

مدیرکل بازرسی استان اسلام در پاسخ به سوال خبرنگار آنلاین درباره اینکه چرا زیرساخت های اربعین به حال خود رها شده است توضیح می دهد: بازرسی استانی قطعاً وارد پروژه های نیمه تمام استان ، به ویژه در زمینه راه ها و زیرساخت های اربعین می شود.

مهدی اصلانی درباره کنار گذاشتن مدیران حوزه زیرساخت ها نیز می افزاید: بازرسی استانی نظارت خود را بر پروژه های اربعین افزایش می دهد.

آخرین وضعیت نقاط حادثه خیز در استان اسلام

معاون وزیر راه و ترابری جاده ای اسلام نیز به خبرنگار گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی 78 نقطه مستعد تصادف و مستعد تصادفات رانندگی در جاده های استان را شناسایی کرده است.

محمدرضا رضایی افزود: از جمله اقدامات انجام شده برای بهبود این نقاط در سال گذشته ، در قالب پروژه های کوتاه مدت و میان مدت ، چندین نقطه مستعد تصادف در استان اصلاح شده و برخی در راهپیمایی هستند.

وی اظهار داشت: پروژه های بلند مدت نیز از طریق حوزه راه و شهرسازی و ساخت و توسعه زیرساخت های حمل و نقل کشور در حال انجام است.

رضایی تصریح کرد: 48 نقطه تصادف در استان ایلام در حال مرمت و 30 نقطه حادثه در جاده های استان تعمیر و به بهره برداری رسیده است.

زیرساخت های ناقص مرز مهران برای استقبال از زائران اربعین.

معاون وزیر راه و ترابری جاده ای اسلام خاطرنشان کرد: طبق کنگره بزرگ اربعین و اینکه استان اسلام پذیرای زائران اباعبدالله الحسین (ع) استع) از اهمیت زیادی برخوردار است و هست ، در استان تمایل کاملی برای توسعه راههای ارتباطی و تسهیل حرکت زائران اربعین وجود دارد.

رضایی تصریح کرد: همزمان با توسعه راه ها و زیرساخت های حمل و نقل در استان ، پروژه های راهداری حول محورها و شاخص های اربعین در استان تعریف شده است ، به طوری که زیرساخت ها و راه های استان باید آماده ، ایمن و بهسازی شود. .

وی ادامه داد: توجه ویژه ای به ورودی های اصلی استان که زائران اربعین در آن سفر می کنند ، شده است.

بخشی از پروژه 6 خط تعریض و تعریض محور پل زائر به مهران توسط مجتمع راه و شهرسازی در حال اجرا است معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام افزود: این مسیرها شامل محور ایلام-ایوان است قلاجهایلام- حمیل، ایلام- سرابله- پل سیمور، ایلام – بدره – دره دره شهر – پل دختر و محور ایلام – مهران – دهلران و اندیمشک و در نهایت محور مهران – پایانه مرزی است.

رضایی ادامه داد: این محورها اولویت اقدامات جاده ای برای توسعه زیرساخت های اربعین است. علاوه بر این ، مجتمع راهداری در حال حاضر عملیات نصب سیگنال و رفع نقص در علائم راهنمایی و رانندگی را انجام می دهد.

وی گفت: بخشی از پروژه 6 خط تعریض و تعریض محور پل زائر مهران توسط مجتمع توسعه راه و شهرسازی در حال اجرا است.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای اسلام تصریح کرد: در خصوص ایجاد امکانات کمکی در پایانه برکت که نقش بسیار مهم و حیاتی را در حمل و نقل زائران در مسیر بازگشت حجاج ایفا می کند ، این وظیفه مهم نیز در حال انجام است. ، که به محض تأمین بودجه توسط عوامل اجرایی انجام می شود.

اولویت های مرزی مهران برای اربعین امسال

معاون استاندار اسلام در مورد وضعیت مرز مهران تا اربعین 1400 در گفتگو با خبرنگار آنلاین اظهار داشت: آب آشامیدنی و برق پایدار یکی از مهمترین نیازهای پایانه مرزی مهران تا اربعین امسال است.

احمد کرمی افزود: بزرگترین چالش در مرز مهران در سال جاری و در سالهای اخیر این است که اربعین را در گرمای کامل نگه داریم. ما باید زیرساخت های مناسبی را برای این مشکل به ویژه تامین آب در نظر بگیریم. پایدار.

زیرساخت های ناقص مرز مهران برای استقبال از زائران اربعین.

وی بیان می کند: علاوه بر تامین آب پایدار ، توسعه سایبان ها و سرویس های بهداشتی از دیگر زیرساخت های اولویت دار پایانه مرزی مهران است.

معاون استاندار اسلام با اشاره به تخصیص 100 میلیارد وام اربعین به استان در سال جاری می افزاید: پروژه ها و زیرساخت های اربعین به صورت هفتگی رصد می شود.

سناریوهای حفظ اربعین

علیرغم مشکلات زیرساختی در مرز مهران و استان اسلام ، امسال نحوه حفظ اربعین به طور رسمی اعلام نشده است و استاندار اسلام در جلسه ستاد اربعین در استان ایلام گفت: برای انجام مراسم اربعین در این استان دو روش وجود دارد. سال

محمد نوذری افزود: این مراسم یا به صورت محدود و با ساختار جدید در قالب کاروان با رعایت پروتکل های ویژه و تائیدیه واکسیناسیون یا مانند سالهای گذشته به تعداد نامحدود انجام می شود ، مگر اینکه همه شرکت کنندگان مجبور به واکسیناسیون شوند.

وی افزود: در مرحله اول پیشنهاد می شود همه عوامل دخیل در مراسم اربعین واکسینه شوند و در صورت همراهی مقامات کشوری و حضور اسلام در راهروی اربعین و کل استان با خطر کرونا مواجه شود. ، پیشنهاد می شود همه مردم استان قبل از ایام اربعین واکسینه شوند. “

زیرساخت های ناقص مرز مهران برای استقبال از زائران اربعین.

والی اسلام تصریح کرد: شرایط تاج و گرما باعث شده است که اربعین امسال شرایط خاصی داشته باشد که اجرای پروتکل ها و محدودیت ها از یک سو و وضعیت گرما از سوی دیگر خطرات ، چالش ها و الزامات خاص خود را دارد.

وی ادامه داد: ما باید زیرساخت های اولیه شامل تامین آب پایدار و امکاناتی مانند کولر آبی ، یخ ساز و … را در پایانه مرزی فراهم کنیم.

نوذری خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا زیرساخت های اولیه پایانه مرزی مهران را در فصل تابستان تکمیل کنیم.

متأسفانه در کمتر از دو ماه قبل از مراسم احتمالی اربعین ، بسیاری از زیرساخت های استان ایلام هنوز در مورد راه ها ، بهداشت ، راهسازی ، پایانه برکت ، پایانه مرزی و خدمات بهداشتی مورد بحث است.

مطمئناً مانند سالهای گذشته برخی اقدامات لحظه آخری در استان انجام می شود ، اما امسال با وجود رواج تاج ، کمبود گرما و آب ؛ استان اسلام و مرز مهران در انتظار چالش های بزرگی است.


[ بازدید : 56 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ يکشنبه 10 مرداد 1400 ] [ 2:49 ] [ lonely boy ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]