پاسخی به حواشی بیمه راهنمایان گردشگری


معاون وزیر گردشگری گفت: اسامی دو هزار راهنمای گردشگری واجد شرایط به سازمان تأمین اجتماعی ارسال شده و قرار است به زودی اعلام شود و ما با حاشیه های دیگر کاری نداریم. به دنبال اعتراض انجمن راهنمایان گردشگری ایران در مورد انحصار پیشنهاد مجلس در زمینه بیمه راهنما توسط سایر سازمانهای خصوصی راهنمایان تور ، …

پاسخی به حواشی بیمه راهنمایان گردشگری https://majalehirani.ir/2021/پاسخی-به-حواشی-بیمه-راهنمایان-گردشگری/ مجله ایرانی Wed, 16 Jun 2021 06:51:43 0000 فرهنگ و هنر https://majalehirani.ir/2021/پاسخی-به-حواشی-بیمه-راهنمایان-گردشگری/ معاون وزیر گردشگری گفت: اسامی دو هزار راهنمای گردشگری واجد شرایط به سازمان تأمین اجتماعی ارسال شده و قرار است به زودی اعلام شود و ما با حاشیه های دیگر کاری نداریم. به دنبال اعتراض انجمن راهنمایان گردشگری ایران در مورد انحصار پیشنهاد مجلس در زمینه بیمه راهنما توسط سایر سازمانهای خصوصی راهنمایان تور ، …

معاون وزیر گردشگری گفت: اسامی دو هزار راهنمای گردشگری واجد شرایط به سازمان تأمین اجتماعی ارسال شده و قرار است به زودی اعلام شود و ما با حاشیه های دیگر کاری نداریم.

به دنبال اعتراض انجمن راهنمایان گردشگری ایران در مورد انحصار پیشنهاد مجلس در زمینه بیمه راهنما توسط سایر سازمانهای خصوصی راهنمایان تور ، ولی تیموری در مصاحبه با مجله ایرانی تأکید کرد: طبق مصوبه مجلس ، وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و کارفرمای صنایع دستی راهنمای تور در نظر گرفته می شود و 20٪ حق بیمه را پرداخت می کند. ما همچنین با وزارت کار و سازمان تأمین اجتماعی صحبت کرده ایم تا با تمرکز بر وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی کار کنیم و اجازه نمی دهیم که به حاشیه برود.

وی افزود: شاخص های بیمه با حضور دو سازمان خصوصی گردشگری تهیه شده و نمایندگان هر دو گروه در جلسات مربوطه حضور داشتند. اسامی 2000 راهنمای گردشگری نیز بر اساس ضوابط مشابه توسط ادارات میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی در استانها تهیه شده است که هفته گذشته نیز در اختیار سازمان تأمین اجتماعی قرار گرفت و بزودی بیمه آنها صادر می شود.

معاون وزیر گردشگری گفت: بخشی از بودجه بیمه در سال 1999 به صندوق سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شده و قرار است بخشی از بودجه بیمه در سال 1400 دریافت شود تا خللی در كار بیمه راهنمایان ایجاد نشود. .

وی در مورد توافق اتحادیه های کارگری با سازمان تأمین اجتماعی و مخالفت با محرومیت سایر اعضای سازمان خصوصی و راهنمایان مستقل تأکید کرد: “ما با وزارت کار و سازمان تأمین اجتماعی صحبت کرده ایم تا با آنها کار کنیم. وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی و ما به حاشیه های دیگر نمی رویم.

علی صدرنیا ، رئیس هیئت مدیره انجمن راهنمایان جهانگردی ایران ، به مجله ایرانی گفت: “علی رغم این واقعیت که مجلس تصمیم گرفته بود 2000 نفر در سال 1999 بیمه شوند ، اما نام آنها توسط معاون گردشگری و اعلامیه برای سازمان تأمین اجتماعی. ” و بیمه باید طبق آن لیست در ماه جولای اجرا شود ، اما متأسفانه انجمن های صنفی راهنمایان تور در برخی از استان ها ، با توافق با سازمان تأمین اجتماعی ، اعضای خود را برای بیمه پیشنهاد داده اند. وزارت کار همچنین اظهار داشت که از موضوع بی اطلاع است و معاون وزیر گردشگری به عنوان متولی و کارفرمای بیمه راهنما ، در واکنش به اقدام پیگیری ، چنین اقدامی را تکذیب کرده است ، در حالی که بودجه بیمه منتقل شده به سازمان تأمین اجتماعی. ..

وی گفت: با توجه به بیکاری بسیاری از راهنمایان تور در دو سال گذشته ، بیمه تنها حمایتی بود که می توانست ارائه شود و نباید در انحصار آن باشد.

در اواخر سال 1998 ، مجلس شورای اسلامی به لایحه بیمه تور راهنما رأی داد ، اگرچه دولت موافقت کرد فقط 20 درصد حق بیمه کارفرمایان را برای 2000 راهنما پرداخت کند. طبق آمار وزارت میراث فرهنگی ، جهانگردی و صنایع دستی ، تعداد راهنمایان گردشگری از 14000 نفر فراتر رفته است.

راهنماهایی با “سه سال” فعالیت مستمر و فعال ، بدون بیمه اجباری ، حداقل 25 سال و حداکثر 50 سال سن ، طبق شاخص های تعیین شده توسط وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی برای بیمه این گروه از کارگران گردشگری ، اولویت است داده شده. واقع شده اند علاوه بر این ، راهنماهای بین المللی ، یعنی کارمندان ورودی و سپس راهنماهای داخلی ، اولویت انتخاب بیمه هستند. همچنین ، کارت های راهنمای گردشگری باید در سه سال گذشته (99-1997) تمدید و معتبر باشند و راهنمایان گردشگری که در استان های محروم زندگی می کنند در اولویت بیمه های اجتماعی هستند.

انتهای پیام


[ بازدید : 100 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ شنبه 29 خرداد 1400 ] [ 15:11 ] [ lonely boy ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]