سعادت، معلول تئوری گردشگری و معنویت است


استاد دانشکده علوم گردشگری دانشگاه علم و فرهنگ تهران گفت: “تفسیر مفاهیم ارزشی الگوی ایرانی پیشرفت اسلامی و نظریه جهانگردی و معنویت ، هدفی را نشان می دهد و رسیدن به سعادت است.” در مسیر سعادت ، تبیین رابطه علی بین این دو مفهوم می تواند مسیر روشنی را تعیین کند. به گزارش مجله روز، …

سعادت، معلول تئوری گردشگری و معنویت است https://majale-rooz.ir/2021/05/سعادت،-معلول-تئوری-گردشگری-و-معنویت-اس/ مجله روز Wed, 19 May 2021 12:39:18 0000 فرهنگ و هنر https://majale-rooz.ir/2021/05/سعادت،-معلول-تئوری-گردشگری-و-معنویت-اس/ استاد دانشکده علوم گردشگری دانشگاه علم و فرهنگ تهران گفت: “تفسیر مفاهیم ارزشی الگوی ایرانی پیشرفت اسلامی و نظریه جهانگردی و معنویت ، هدفی را نشان می دهد و رسیدن به سعادت است.” در مسیر سعادت ، تبیین رابطه علی بین این دو مفهوم می تواند مسیر روشنی را تعیین کند. به گزارش مجله روز، …

استاد دانشکده علوم گردشگری دانشگاه علم و فرهنگ تهران گفت: “تفسیر مفاهیم ارزشی الگوی ایرانی پیشرفت اسلامی و نظریه جهانگردی و معنویت ، هدفی را نشان می دهد و رسیدن به سعادت است.” در مسیر سعادت ، تبیین رابطه علی بین این دو مفهوم می تواند مسیر روشنی را تعیین کند.

به گزارش مجله روز، دکتر. محمد حسین ایمانی خوشخو امروز در دهمین کنفرانس الگوی اسلامی پیشرفت ایران ، مقاله ای با همکاری مهدیه شهرابی فراهانی ، دکترای مدیریت گردشگری دانشگاه علم و فرهنگ تهران تهیه شد با موضوع “تبیین مبانی ارزشمند اسلامی ایرانی مدل پیشرفت با تأکید بر نظریه جهانگردی و معنویت.

هنگام ارائه این مقاله در غرفه شماره. 2 کنفرانس گفت: “مبانی بدیهی الگوی ایرانی پیشرفت اسلامی بر اساس ارزشهای الهی است که با هدف آفرینش انسان همخوانی دارد و در فعالیت های زمینه اجتماعی شکل می گیرد.” نظریه جهانگردی و معنویت بستر مناسبی برای تبیین اصول ارزشهای انسانی و جهان بینی اسلامی است که ارزشهای جهانی و والای انسانی را در رابطه با خود ، جهان و خالق هستی و جهان در نظر می گیرد. در این بین یک رابطه دو طرفه وجود دارد.

استاد دانشکده علوم گردشگری دانشگاه علم و فرهنگ ادامه داد: تبیین مبانی بدیهی الگوی ایرانی پیشرفت اسلامی مبتنی بر نظریه جهانگردی و معنویت به روش کیفی و روش تحلیل و توصیف از طریق منابع کتابخانه ای و مصاحبه ها با متخصصان در سه بخش: تفسیر مفاهیم ، توضیح مبانی بدیهی مدل توسط تئوری جهانگردی و معنویت و ارائه راه حل های عملیاتی برجسته شده است. نتایج یافته های تحقیق نشان می دهد که انسان کانون ارزش و معنویت است و از طرف دیگر ، گردشگری یک رفتار اجتماعی است که این روابط علی را پیاده می کند. جهانگردی و معنویت ماهیتی ارزشی دارند که در صدد دستیابی به اهداف الهی انسانی است و در این میان ، ممکن است محور عملیاتی شدن ارزشهای الگوی ایرانی پیشرفت اسلامی باشد. بنابراین ، با برنامه ریزی توسعه گردشگری با تمرکز بر معنویت ، عملکرد عملی مبانی بدیهی مدل ایرانی پیشرفت اسلامی ، پیشرفتی را در سطح کلان و خرد ایجاد می کند.

ایمانی خوشخو افزود: الگوی پیشرفت اسلامی ایران با جهان بینی اسلامی و جهت گیری انسانی مبتنی بر نگرش توحیدی و ایمان به رسالت پیامبران الهی و فراتر از آن و از نظر اقتصادی ، سیاسی و اجتماعی در راه کمال مادی و معنوی است. از انسان و راه به سوی خدا “. واقع شده. بدون شک تحقق هر مدل باید اصولی را که با تحقق اهداف مدل سازگار است توضیح دهد تا بتواند در برنامه های عملیاتی گنجانده شود. از آنجا که جهانگردی به عنوان یک رفتار انسانی در جهان ، به ارزشهای انسانی نسبت داده می شود و از منظر اسلام گام مهمی تلقی می شود ، بنابراین اگر بر اساس اصول کلیدی تعیین شود ، می تواند اهداف خلقت را به دست آورد. تضمین. مبانی معرفتی الگوی ایرانی پیشرفت اسلامی ، تحقق انسانی ایده آل در جامعه اسلامی است که از رهنمودهای دینی بهره مند می شود و در آن مسیر گام برمی دارد. نظریه جهانگردی و معنویت یک رویکرد سفر مبتنی بر ارزشهای الهی است که می تواند اصول ارزشهای انسانی را بر اساس جهان بینی اسلامی پیاده کند.

وی یادآور شد: بررسی تحقیقات قبلی نشان می دهد که تحقیقاتی به طور جداگانه در زمینه ارزشهای مدل و همچنین تئوری جهانگردی و معنویت انجام شده است. اما نتایج نشان می دهد مطالعات کمی در زمینه توضیح رابطه بین این دو مفهوم انجام شده است. بنابراین ، از میان این تحقیقات ، می توان به تحقیق دیواری عالی تهیه شده در سال 2016 با عنوان “مبانی ارزشی الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی” اشاره کرد که مبانی مدل را با تحلیل نظریه های ارزش بررسی و توصیف می کند. همچنین در زمینه نظریه گردشگری و معنویت ، شهرابی فراهانی در سال 1397 در رساله دکترای خود با عنوان “ارائه مدلی از درک معنوی گردشگران فرهنگی خارجی از سفر” مفهوم معنویت و جهانگردی و معنویت را تبیین کرده است.

ایمانی خوشخو و شهرابی فراهانی هاچنین در مقاله ای با عنوان “نقش گردشگری با رویکرد معنوی در تحقق الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی” در سال 2009 خاطرنشان کردند که الگوی توسعه اسلامی ایرانی دیدگاه جامعی در مورد توسعه و اساس این دیدگاه دارد. از طرف دیگر ، گردشگری با تمرکز معنوی نیز بر روی انسان متمرکز است و این نگاه جامع به الگوی ایرانی پیشرفت اسلامی است.

گردشگری با تمرکز معنوی می تواند نقش مهمی در دستیابی به این مدل داشته باشد و نیاز به برنامه ریزی ملی و چشم انداز یکپارچه از این صنعت خدمات مهم برای تأمین زیرساخت ها و فعالیت های مورد نیاز این چشم انداز و برنامه های جامع دارد. باید انجام شود

استاد دانشکده علوم گردشگری دانشگاه علوم و فرهنگ خاطرنشان کرد: لازم است مفاهیم اساسی هر مدل را تفسیر و توضیح دهیم تا شرایط لازم برای اجرای آن فراهم شود ، برای این منظور ، زمانی که مفاهیم و اصول اساسی مدل ها: اجرا شده ، مفید و مثر خواهد بود. بنابراین ، در این مقاله ، که با هدف تبیین مبانی بدیهی الگوی ایرانی پیشرفت اسلامی با تأکید بر جهانگردی و معنویت ، مفاهیم و اصول و روش توصیف و تحلیل با استناد انجام شده است. بخشهای دوم و سوم ، از طریق مصاحبه های نیمه ساختاری با کارشناسان در فوریه و مارس 2016 ، روابط علی مبانی بدیهی مدل را با تئوری گردشگری و معنویت توضیح می دهد و سپس راه حل های عملی ارائه می شود.

ایمانی خوشخو تأکید کرد: ارزش یکی از مفاهیم اساسی و کلیدی جهان بینی هر انسان و جامعه محسوب می شود که فعالیت ها و رفتارهای یک فرد و ادامه جامعه را هدایت می کند. ارزشها اصولی است که برای قرار گرفتن در مسیر حرکت و عملکرد نیاز به تفسیر و توضیح دارد. مدل ایرانی پیشرفت اسلامی ، مبتنی بر جهان بینی اسلامی ، ارزشهای الهی را متناسب با اهداف آفرینش انسان در چارچوب اصول بدیهی ارائه داده است. بر این اساس ، مقادیر منجر به تحقق مدل ایده آل می شود و به خوبی عملیاتی و کاربردی در نظر گرفته می شوند. از این نظر ، قرار گرفتن در مسیر درست می تواند ارزشهای اسلامی ایرانی را آشکار کند و پرده عمل را بپوشاند. بنابراین ، برای اجرای صحیح این ارزشها ، نیاز به رفتار اجتماعی داریم.

وی افزود: نظریه جهانگردی و معنویت که بر مبانی ارزشی وجود انسان و تحقق اهداف الهی در ارتباط و تعامل انسان با خود ، جامعه ، جهان و خالق هستی تأکید دارد ، بستر مناسبی برای نشان دادن است. آنها نه تنها ارزشهای نمادین بلکه عملکردی هستند. ”

استاد دانشکده علوم گردشگری دانشگاه علم و فرهنگ تأکید کرد: مبانی بدیهی الگوی ایرانی پیشرفت اسلامی مبانی جهان بینی اسلامی است که انسان را موجودات اشرف و ارزش های آن را طبیعی ، الهی می داند. و امر جهانی: فراتر از انسان به رفتار و عمل بستگی دارد. با تأکید بر معنویت ، جهانگردی یک رویکرد معنوی برای وجود انسان است که سفر را منبع ارزش ، آگاهی و کمال و تعالی برای تأمین حرکت فیزیکی در کره زمین ، حرکت در مسیر تعالی ، آرامش و کمال و سعادت انسان می داند. به آرامی بنابراین ، تفسیر مفاهیم بدیهی مدل و نظریه جهانگردی و معنویت ، هدفی را نشان می دهد و رسیدن به سعادت است. در مسیر سعادت ، تبیین رابطه علی بین این دو مفهوم می تواند مسیر روشنی را تعیین کند.

ایمانی خوشخو گفت: “نتایج مصاحبه با متخصصان نشان می دهد که ارزش های مدل و تئوری جهانگردی و معنویت مفاهیم ارزشی ، معنوی و طبیعی هستند و شاید مسیر سفر بهترین راه برای درک اصول ارزشی مدل “. از این نظر ، رویکردهای برنامه ریزی گردشگری نقشی تعیین کننده دارند که با تأکید بر نظریه معنویت ، می توانند به طور خودکار ارزش های اسلامی را در توسعه جامعه ایران فعال سازند. علاوه بر این ، چشم انداز کلان جهانگردی منجر به تدوین استراتژی های عملیاتی در سطح منطقه ای و ملی شده است و این اقدام موثر دیگری برای دستیابی به مدل خواهد بود.

وی در پایان گفت: در قسمت سوم ، خبرگان با ارائه نظرات در مورد راه حل های عملیاتی ، راهنمایی ، برنامه ریزی و تدوین برنامه های عملیاتی در توسعه گردشگری با تمرکز معنوی بر ایران ، گام مهمی در دستیابی به مدل و این است. یکی از مهمترین فعالیتها است: رهبران کشور می دانند که نه تنها به گردشگری بلکه به سایر جنبه های توسعه کشور نیز دست خواهد یافت. ایجاد یک نگرش استراتژیک در توسعه و پیشرفت جهانی کشور ، منوط به فعالیتهای یکپارچه ، مطابق با اهداف خاص ، که در آن برنامه ریزی توسعه تئوری و معنویت گردشگری می تواند به اهداف مدل ، به ویژه اهداف آن برسد. مبانی ارزش. .

انتهای پیام


[ بازدید : 127 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ جمعه 31 ارديبهشت 1400 ] [ 20:13 ] [ lonely boy ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]