آمارهای ضد و نقیض درباره سفرهای ممنوعه عید فطر


در حالی که محورهای مواصلاتی کشور ، به ویژه جاده های شمالی ، در ایام عید فطر با وجود ممنوعیت عبور و مرور و افزایش آمار سفر نسبت به هفته قبل از اعمال این ممنوعیت ، با ترافیک سنگینی روبرو شده اند ، اما آمارهای متناقضی وجود دارد. به گزارش مجله ایرانی ، هفته گذشته …

آمارهای ضد و نقیض درباره سفرهای ممنوعه عید فطر https://majalehirani.ir/2021/آمارهای-ضد-و-نقیض-درباره-سفرهای-ممنوعه/ مجله ایرانی Wed, 19 May 2021 02:15:37 0000 اقتصاد https://majalehirani.ir/2021/آمارهای-ضد-و-نقیض-درباره-سفرهای-ممنوعه/ در حالی که محورهای مواصلاتی کشور ، به ویژه جاده های شمالی ، در ایام عید فطر با وجود ممنوعیت عبور و مرور و افزایش آمار سفر نسبت به هفته قبل از اعمال این ممنوعیت ، با ترافیک سنگینی روبرو شده اند ، اما آمارهای متناقضی وجود دارد. به گزارش مجله ایرانی ، هفته گذشته …

در حالی که محورهای مواصلاتی کشور ، به ویژه جاده های شمالی ، در ایام عید فطر با وجود ممنوعیت عبور و مرور و افزایش آمار سفر نسبت به هفته قبل از اعمال این ممنوعیت ، با ترافیک سنگینی روبرو شده اند ، اما آمارهای متناقضی وجود دارد.

به گزارش مجله ایرانی ، هفته گذشته ، قبل از شروع تعطیلات عید سعید فطر ، ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام کرد که از سه شنبه ، 12 مه ، 12 ظهر تا این زمان شنبه ، هفته آینده ، 15 مه ، اجرای ترافیک استانی. و محدودیت بین کلیه ورود و خروج شهرها و استانهای مختلف کنترل می شود تا کسی نتواند سفر کند.

اما این ارقام مشکل دیگری را نشان می دهد زیرا هر روز از تعطیلات ، و حتی قبل و بعد از تعطیلات ، جاده های کشور ، به ویژه جاده های شمالی ، ترافیک سنگینی را تجربه می کردند ، به این معنی که ممنوعیت تصویب شده توسط ستاد ملی کرونا درست بود. اجرا نشده.

با این حال ، طبق داده های منتشر شده توسط مرکز مدیریت راه های کشور ، متوسط ​​تردد وسایل نقلیه مختلف در محورهای بین استانی یک لک 456 هزار و 257 وسیله نقلیه در بازه زمانی 17 تا 23 مه (هفته گذشته) بوده است. و این میزان نسبت ترافیک در هفته قبل از ابلاغ مصوبه 2٪ افزایش یافته است.

هفته گذشته ، ترافیک بین استانی در استان های گلستان ، اردبیل ، فارس ، کهکیلویه و بور احمد به ترتیب 13٪ ، 12٪ ، 10٪ و 10٪ نسبت به هفته قبل و در کرمان ، هرمزگان ، سیستان و بلوچستان بالاترین کاهش نیز با منفی 13٪ ، منفی 9٪ و منفی 6٪ رخ داده است.

در همین حال ، همین مرکز گزارش دیگری در این زمینه منتشر کرده و بر این اساس ، بررسی میزان متوسط ​​ترافیک روزانه بین استانها از 21 تا 24 مه در کشور ، حدود یک لک 263 هزار و 2 وسیله نقلیه را در جاده های برون شهری نشان می دهد. میزان ترافیک به این صورت بوده است که میزان تغییر در ترافیک بین استانی ، کاهش 31 درصدی و تردد وسایل نقلیه سبک 34 درصد در بازه زمانی 2 تا 5 ژوئن در مقایسه با مدت مشابه 99 است.

در مقایسه با مدت مشابه سال 1998 ، از 13 تا 16 ژوئن ، میزان تغییر در ترافیک استان 48 درصد و در وسایل نقلیه سبک 54 درصد کاهش یافته است.

جالب است که در این گزارش به مقایسه ترافیک جاده ای با هفته قبل از ممنوعیت و همان تعداد روز هفته قبل اشاره نشده است و مشخص نیست که چرا این گزارش منتشر شده است و ما باید گزارش این یا ترافیک سنگین را داشته باشیم باور کردن تعداد. در روزهای تعطیلات عید سعید فطر و همچنین در تعطیلات عید روزانه توسط مرکز مدیریت راهداری ملی ترافیک گزارش می شد که نباید طبق تصمیم ستاد ملی کرونا انجام می شد. زیرا اگر در تعطیلات نوروز سال گذشته اقدامات ریاضتی به طور جدی اجرا می شد و مردم همکاری می کردند ، سفرهای جاده ای بسیار کاهش می یابد و حداقل نیمی از آمار ترافیک در جاده های کشور را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام


[ بازدید : 128 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ پنجشنبه 30 ارديبهشت 1400 ] [ 1:21 ] [ lonely boy ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]