چرا برخی سرمایه گذاران بورسی نگاه سفته بازی دارند؟


یک کارشناس بازار سرمایه گفت: یکی از دلایل نگاه کوتاه مدت سهامداران در بازار سرمایه نوسان در سیاست های سود سهام و عدم اطمینان در مورد میزان و زمان سود سهام و همچنین عدم شفافیت در نگهداری شرکت ها است. سود. به عنوان مثال ، شرکت های ذکر شده علاوه بر ایجاد ثبات و اطمینان …

چرا برخی سرمایه گذاران بورسی نگاه سفته بازی دارند؟ https://majalehirani.ir/2021/چرا-برخی-سرمایه-گذاران-بورسی-نگاه-سفته/ مجله ایرانی Sun, 18 Apr 2021 23:24:06 0000 اقتصاد https://majalehirani.ir/2021/چرا-برخی-سرمایه-گذاران-بورسی-نگاه-سفته/ یک کارشناس بازار سرمایه گفت: یکی از دلایل نگاه کوتاه مدت سهامداران در بازار سرمایه نوسان در سیاست های سود سهام و عدم اطمینان در مورد میزان و زمان سود سهام و همچنین عدم شفافیت در نگهداری شرکت ها است. سود. به عنوان مثال ، شرکت های ذکر شده علاوه بر ایجاد ثبات و اطمینان …

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: یکی از دلایل نگاه کوتاه مدت سهامداران در بازار سرمایه نوسان در سیاست های سود سهام و عدم اطمینان در مورد میزان و زمان سود سهام و همچنین عدم شفافیت در نگهداری شرکت ها است. سود. به عنوان مثال ، شرکت های ذکر شده علاوه بر ایجاد ثبات و اطمینان در نرخ سود ، با اعلام سیاست سود پنج ساله آینده خود ، ممکن است به سرمایه گذاران فرصت دهند تا یک استراتژی سرمایه گذاری بلند مدت را انتخاب کنند.

مجید امرویی در مصاحبه با مجله ایرانی ، با بیان اینکه بسیاری از سرمایه گذاران به دلایل مختلف (خرید و نگهداری (به عنوان منبع سود)) دارایی های فیزیکی را به دارایی های مالی ترجیح می دهند ، اظهار داشت: این یک رویکرد کوچک نسبت به Goes است و اصطلاح تغییر کرده است به بازار سرمایه و تمرکز بر سود سرمایه به جای تجزیه و تحلیل و خرید سهام جریان نقدی.

وی ادامه داد: دلایل این مسئله بی ثباتی در سیاست های تقسیم سود و عدم شفافیت در نحوه حفظ سود در شرکت است. بنابراین ، سهامدار در روز جلسه با جعبه سیاه روبرو می شود. به روشی که در آن هیچ اطلاعاتی در مورد میزان سود سهام شرکت و مدت زمان پرداخت آن وجود ندارد.

به گفته این کارشناس بازار سرمایه ، شرکت ها می توانند با اعلام سیاست سود پنج ساله آینده خود ، سرمایه گذاران را قادر به انتخاب استراتژی سرمایه گذاری بلند مدت کنند.

وی گفت: یکی دیگر از عواملی که باعث کاهش تمایل سرمایه گذاران به خرید و نگهداری سهام با چشم انداز بلند مدت شده است ، پرداخت سود سهام به صورت سالیانه با تاخیر در فرسایش و پرداخت زمان بر است. جریان نقدی کم (به عنوان مثال ملک اجاره ای). با این وجود در بسیاری از بورس های سهام سود سهام به صورت سه ماهه و پرداخت ماهانه تعیین می شود.

وی گفت: از طرفی علاوه بر سود سالیانه ، ظرف هشت ماه و بعضاً خیلی دیرتر از روز جلسه پرداخت می شود. در این حالت سرمایه گذار اراده خرید و نگهداری سهام و استفاده از سود سالانه را از دست می دهد. علاوه بر این ، عدم کنترل و نظارت بر پرداخت سود سهام ، پیگیری و دریافت سود سهام به ویژه برای سهامداران واقعی را با مشکل روبرو کرده است و بسیاری حضور و جلسات را مطلوب نمی دانند.

انتهای پیام


[ بازدید : 155 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ دوشنبه 30 فروردين 1400 ] [ 11:33 ] [ lonely boy ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]