از نشان استاندارد مشترک برای کشورهای اوراسیا تا رایزنی برای ارزیابی حجم بسته‌های اینترنتی


رئیس سازمان ملی استاندارد از تدوین بسته ای برای تسهیل واردات مواد اولیه خبر داد و تشکیل علامت استاندارد برای کشورهای اوراسیا و آخرین وضعیت خودروهای لوکس غیراستاندارد ، ذرت آلوده و توضیح استاندارد را پیشنهاد کرد. ماسک سه لایه ، این سازمان گفت که مقدار اینترنت خریداری شده با وزارت ارتباطات مشورت می شود. …

از نشان استاندارد مشترک برای کشورهای اوراسیا تا رایزنی برای ارزیابی حجم بسته‌های اینترنتی https://majalehirani.ir/2021/از-نشان-استاندارد-مشترک-برای-کشورهای-ا/ مجله ایرانی Thu, 15 Apr 2021 23:09:42 0000 اقتصاد https://majalehirani.ir/2021/از-نشان-استاندارد-مشترک-برای-کشورهای-ا/ رئیس سازمان ملی استاندارد از تدوین بسته ای برای تسهیل واردات مواد اولیه خبر داد و تشکیل علامت استاندارد برای کشورهای اوراسیا و آخرین وضعیت خودروهای لوکس غیراستاندارد ، ذرت آلوده و توضیح استاندارد را پیشنهاد کرد. ماسک سه لایه ، این سازمان گفت که مقدار اینترنت خریداری شده با وزارت ارتباطات مشورت می شود. …

رئیس سازمان ملی استاندارد از تدوین بسته ای برای تسهیل واردات مواد اولیه خبر داد و تشکیل علامت استاندارد برای کشورهای اوراسیا و آخرین وضعیت خودروهای لوکس غیراستاندارد ، ذرت آلوده و توضیح استاندارد را پیشنهاد کرد. ماسک سه لایه ، این سازمان گفت که مقدار اینترنت خریداری شده با وزارت ارتباطات مشورت می شود.

به گزارش مجله ایرانی ، در پایان ماه فوریه ، نیره پیروزبخت بازنشسته شد و توسط غلامرضا شریعتی ، استاندار سابق خوزستان برای یک دوره چهار ساله رئیس سازمان ملی استاندارد شد. آنها قصد دارند آزمایشگاههای مرجع را برای تسهیل تولید و صادرات و استاندارد سازی حقوق شهروندی گسترش دهند. جزئیات مصاحبه مجله ایرانی با شریعتی را می توانید در زیر بخوانید:

– سازمان ملی استاندارد برای تقویت تولید و صادرات داخلی چه اقداماتی انجام داده است؟

سال گذشته 41 گواهینامه دانش بنیان برای کالاهای غیر استاندارد توسط سازمان ملی استاندارد صادر شده است. مهمترین نکته این است که با توجه به نام سال جدید بسته ای در زمینه واردات مواد اولیه و کالاهای واسطه ای تهیه شده است که هفته آینده منتشر می شود. در این بسته ، امکانات خوبی برای واحدهای تولیدی در زمینه تامین مواد اولیه فراهم شده است ، به منظور تسریع در تأمین مواد اولیه ، واردکنندگان مواد اولیه و کالاهای میانی فرآیند را در سازمان ملی استاندارد ثبت می کنند و ما متعجب. اجازه دهید محموله ها سریع پاک شوند. در اختیار واحد تولیدی قرار گیرد. در عوض ، نظارت به واحد تولید و فرآیند تولید منتقل می شود. این اقدام برای ایجاد اختلال در تولید صورت گرفته است. با این طرح ، رکود ماشین آلات خط تولید نیز به یک روز کاهش می یابد.

همچنین ، 17193 پرونده مربوط به کارگروه برای تعیین ماهیت مشتقات نفت و میعانات مورد بررسی قرار گرفته است که در آنها 860 مورد قاچاق شناسایی و به دادگاه ها ارسال شده است.

در زمینه صادرات ، مانند کشورهای اروپایی ، سازمان ملی استاندارد پیشنهاد کرده است که یک علامت واحد برای این کشورها جدا از علامت استاندارد ایجاد کند. در صورت پذیرش پیشنهاد ، واردات و صادرات کالاهایی با این مارک از کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا نیازی به کنترل مضاعف ندارد. این پیشنهاد اکنون به سازمان توسعه تجارت ارائه شده و مورد استقبال قرار گرفته است. اتحادیه اروپا همچنین یک استاندارد مشترک در بین 28 کشور است. اجرای این پیشنهاد همچنین به جلوگیری از تحریم ها و تسهیل تجارت با کشورهای همسایه کمک می کند.

– آخرین وضعیت اجرای 85 استاندارد خودرو چگونه است و چه تعداد از آنها در حال حاضر اجرا می شوند؟

بیشتر 85 استانداردی که برای خودروهای جدید تدوین شده است در حال حاضر در حال اجرا است ، اما دو مورد از این استانداردها که تاثیری در ایمنی خودرو ندارند هنوز اجرا نشده اند و ما امسال آنها را اجرا خواهیم کرد. تمهیداتی که سازنده خودرو ارائه می دهد و وعده می دهد. این دو سنسور استاندارد به فاصله بین ماشین جلو و آنتن الکترونیکی حساس هستند که در کشور ما نیازی به آن نیست و باید از طریق واردات تأمین شود.

– طبق قانون هوای پاک ، همه خودروهای تولیدی جدید از سال گذشته یورو 5 بودند ، آیا این قانون لازم الاجرا نشده است؟ به طور کلی برای از بین بردن آلودگی هوا چه کاری انجام دادید؟

مطابق قانون هوای پاک ، سازمان حفاظت از محیط زیست وظیفه دارد میزان آلودگی آلاینده های متحرک ، از جمله کلیه وسایل نقلیه را تعیین کند و تعداد خودروها بدون اجازه این سازمان رخ نخواهد داد. بنابراین موضوع تحت اختیار سازمان حفاظت محیط زیست است و سازمان ملی استاندارد هیچ تعهدی در این زمینه ندارد. البته به درخواست سازمان محیط زیست ، استانداردهای آنها از طریق دفتر تدوین در حال تهیه و آزمایش است.

در مورد آلودگی هوا در کلانشهرها و ارتباط آن با سوختهای نامرغوب ، قانون هوای پاک وظایف دستگاه های مختلفی را بر عهده دارد و سازمان حفاظت از محیط زیست مسئول نظارت بر حسن اجرای این قانون است. در مورد وضعیت کیفیت سوخت و تأثیر آن بر کیفیت هوا ، مطالعات نشان می دهد از زمان بازنگری استاندارد بنزین در سال 2009 ، میزان گوگرد در سوخت همیشه کمتر از 300 و در حدود 50 ppm بوده است. میزان دی اکسید گوگرد در هوا از سال 2008 در حال کاهش است و ممکن است ذرات معلق در هوا را تحت تأثیر قرار ندهد.

بنابراین ، مفهوم بهبود کیفیت بنزین به عنوان عامل آلودگی هوا از نظر فنی قابل دفاع نیست. در حال حاضر سالانه فقط 9 درصد اتومبیل های در حال کار در جهان نوسازی می شوند و توجه به این نکته ضروری است که رفع آلودگی هوا بدون دور ریختن خودروهای خراب غیرممکن است. با توجه به عزیمت وسایل نقلیه خراب شده با هر سطح از کیفیت سوخت خودرو و ایجاد تعادل بین مصرف شهرها و ظرفیت تنفسی ، حداقل 10 سال زمان برای بهبود ناوگان حمل و نقل در استان تهران لازم است همانطور که اتفاق می افتد ، نظارت بر این سازمان به تنهایی نمی تواند حل کند. این مشکل اما سازمان ملی استاندارد وظایف خود را طبق ماده 18 قانون هوای پاک انجام می دهد. اما طبق همان قانون ، سازمان ملی استاندارد هیچ گونه مسئولیتی در قبال کیفیت سوخت های تولید شده در داخل کشور ندارد و در حال حاضر تمام سوخت ها در داخل کشور تأمین می شوند. مسئولیت کیفیت سوخت تولید داخل با آژانس حفاظت از محیط زیست.

نکته دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد توانایی شهرها در پذیرش خودرو است. به عنوان مثال ، اگر فرض کنیم بیش از یک میلیون اتومبیل روزانه در تهران سفر می کنند ، پس محاسبه اگزوز خودرو نشان می دهد که مقدار زیادی دود وارد شهر می شود ، اما عملاً آن را به داخل شهر می ریزد. هیچ کاری نمی توان انجام داد. بنابراین ، حتی اگر به دلیل حجم بالای ترافیک در سطح شهر ، کیفیت سوخت بالا باشد ، سیستم تهویه مناسب و ناوگان عمومی ضعیفی نداشته باشد ، آلودگی هوا همچنان ادامه خواهد داشت و در این شرایط انجام یک سری اقدامات همزمان در هوا ضروری است. آلودگی.

– کمبودها در زمینه آزمایشگاه های مرتبط با استاندارد چیست؟

در زمینه آزمایشگاه های سوخت کاستی هایی وجود دارد ، به طوری که در حال حاضر تنها دو آزمایشگاه در این منطقه فعال هستند ، یکی در کرج و دیگری در بندر شهید رجایی. البته برخی از آزمایشگاه های شریک در بخش خصوصی فعالیت می کنند ، اما به نوعی وابسته به وزارت نفت هستند و استقلال و بی طرفی کافی ندارند. سازمان ملی استاندارد موظف است حداقل دو آزمایشگاه دیگر برای گسترش و رشد آزمایشگاه های بنزین و سوخت و گسترش چتر نظارتی و حاکمیتی در بحث سوخت ایجاد کند و بودجه تملک دارایی های سازمان در سال جاری به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. گرچه هنوز کافی نیست.

البته مشکل کمبود آزمایشگاه فقط به سوخت مربوط نمی شود بلکه نیاز آزمایشگاه ها به مواد غذایی ، فلزات سنگین ، پتروشیمی ها و … نیز مربوط می شود. بنابراین ، برای راه اندازی آزمایشگاه مرکز منطقه ای و به روزرسانی آزمایشگاه های مرجع ، امکانات و بودجه بیشتری برای خرید تجهیزات مورد نیاز است. همچنین ، آزمایشگاه حلال طبق قانون به سازمان ملی استاندارد اختصاص داده شده است و تنها مرجع صدور علامت حلال این سازمان این است که در این زمینه ، ما نیز نیاز به تجهیز آزمایشگاه داریم.

نکته دیگر این است که بحث در مورد اوزان و معیارها و استاندارد به طور کلی نمونه ای از حقوق شهروندی است که به تجهیزات آزمایشگاهی نیز نیاز دارد. مثال بارز و روزانه آن دسترسی به اینترنت است ، جایی که هیچ مقام رسمی دولتی برای نظارت دقیق بر میزان اینترنت خریداری شده وجود ندارد ، اما این هنوز در سازمان ملی استاندارد امکان پذیر نیست و باید راه اندازی شود و ما در حال رایزنی هستیم اکنون در این زمینه با وزارت ارتباطات همکاری کنید. البته مالک بودن شغل ما نیست و اگر آزمایشگاه های بخش خصوصی آماده همکاری باشند ، به آنها مجوز می دهند. با این حال ، گسترش آزمایشگاه های مرجع برای نظارت و اعمال قانون بیشتر در دستور کار است و با توجه به اهمیت اندازه گیری در زندگی روزمره و تولید مردم ، سیستم های ارزیابی انطباق در افق پنج ساله تغییر جدی در زمینه های مختلف داشته اند. و ما امیدواریم که به زودی نقشه راهی برای این تغییر تهیه شود.

– سازمان استاندارد ملی برای حل مشکل انبارهای کالا در گمرک چه اقداماتی انجام داده است؟

در مورد Rice Depot ، استاندارد 127 تغییری نکرد. مشکل این بود که کشورهایی که وزارت صمت و شرکت تجارت دولتی از آنها برنج تهیه می کردند به دلیل شرایط محدودیت ها تغییر کردند. واردات از کشورهای جدید از نظر ایمنی و سلامتی مشکلی نداشت ، اما آنها استانداردهای تعیین شده را از نظر شکل ظاهری به چالش می کشند ، به عنوان مثال ، اندازه دانه در تضاد با استاندارد 127 بود. در پایان ، تصمیم بر این شد که شرکت بازرگانی دولتی اصلاحات لازم را با ارزیابی تأمین کنندگان خود در کشور مبدا اعلام کند و خاطرنشان کرد که موضوع مربوط به ایمنی و سلامت مردم نبود ، این یک برنج استاندارد 127 بود توافق شد که اندازه و خلوص برنج به حالت تعلیق درآید. به طور کلی ، سازمان ملی استاندارد ماهانه اطلاعات کالاهای وارداتی را دریافت می کند که براساس آنها مشکل اصلی کالاهای ذخیره شده عدم تأمین مالی اسناد توسط بانک مرکزی بوده است. در برخی موارد با مقدار زیادی واردات روبرو بودیم ، اما سیستم استخراج کافی نبود. حتی در مواردی که به دلیل شرایط تورمی ، واردکنندگان کالاهای خود را برای فروش گران تر در گمرک قرار می دهند.

به طور کلی ، بار به دلیل مشکل استاندارد انبار ، بندرت در گمرک ذخیره می شود. به طور معمول از زمان اطلاع رسانی تا زمان تأیید صاحبان کالا اندازه گیری می شد ، اما مسئله این بود که وقتی به صاحبان کالا گفته شد محموله مغایرت دارد ، آنها آن را پس ندادند. در طول سال گذشته ، 100 محموله با بیش از 25000 تن استاندارد مطابقت نداشته و برگشت داده شده است ، از جمله شیرآلات بهداشتی ، قطعات خودرو ، مصالح ساختمانی ، کالاهای الکترونیکی و غیره. واردکنندگان رحم نکردند و این یکی از دلایل حمله به سازمان ملی استاندارد است و نمونه آن جلوگیری از استخراج 120،000 تن ذرت آلوده بود.

آیا ذرت آلوده به الکل تبدیل می شود؟

قرار بود 20 هزار تن ذرت آلوده به الکل تبدیل شود و در صورت شروع این فرآیند ، توسط سازمان ملی استاندارد کنترل می شود. اما شایعه شده است که محموله پس داده شده و تبدیل آن به الکل در حال حاضر رد می شود. تاکنون هیچ مقداری از این ذرت ها حتی برای تولید الکل به کشور وارد نشده است ، اساساً حتی یک ذره از این ذرت های آلوده وارد کشور نشده است.

– تکلیف نهایی خودروهای لوکس که غیر استاندارد اعلام شدند چه شد؟

سازمان املاک در حال حاضر متعلق به اتومبیل های لوکس است. سازمان ملی استاندارد به دولت پیشنهاد داده است كه این خودروها در صورت واردات از اروپا و نه به ایالات متحده و سایر شرایط مورد تأیید قرار گیرند. اما برخی از این خودروها بیش از 2500 سی سی بودند که امکان صدور مجوز برای آنها وجود ندارد ، زیرا این نیاز توسط شورای وزیران تأیید شده است. همچنین خودروهای بدون سفارش نیز قابل نظافت نیستند. اگر عنوان کالای قاچاق به کالایی داده شود ، به این معنی است که قوانین کشور را نقض کرده و مسئله استاندارد در مرحله بعدی است. دولت تأکید می کند که برخی از این خودروها قاچاق بوده اند.

ما پیشنهاد می کنیم که از وسایل نقلیه قاچاق در مناطق آزاد استفاده شود یا در اختیار سازمان های امنیتی و اطلاعاتی کشور قرار گیرد. به طور کلی ، استاندارد مشکل ترخیص این خودروها نیست ، بلکه مشکل مغایرت با قوانین است. اما اگر هیئت وزیران مصوبه ای صادر کند ، سازمان ملی استاندارد توانایی و آمادگی لازم را برای ارزیابی و تمیز كردن وسایل نقلیه دارد.

– مردم معمولاً از کیفیت پایین کالاها ، به ویژه کالاهای وارداتی از چین شکایت دارند و سازمان ملی استاندارد را مقصر این امر می دانند. پاسخ شما چیست؟

بخش عمده ای از کالاهای نامرغوب خارج از کنترل سازمان ملی استاندارد است. از طرف دیگر ، سازمان ملی استاندارد فقط کالاهایی را بررسی می کند که دارای استاندارد اجباری هستند. کنترل کیفیت سایر کالاها به عهده وزارت صنعت معدن و تجارت و سازمان توسعه تجارت است که از طرف این وزارتخانه کالاهایی را برای ورود به کشور صادر می کند.

مقامات باید کالاهایی را که کیفیت هویت آنها مشخص است ، مجوز صادر کنند ، حتی اگر توسط سازمان ملی استاندارد نظارت نشود. در این صورت ، اگر کسی شکایت کند ، می توان آن را پیگیری و تحقیق کرد. علاوه بر این ، کنترل های تصادفی در ارتباط با کالاهای خارجی در سطح بازار انجام می شود و در صورت غیر استاندارد بودن محصول غیرقابل دسترس می شود. در حال حاضر ، 35000 استاندارد تدوین شده است که از این تعداد حدود 1100 مورد دارای استاندارد اجباری هستند.

توسعه استاندارد ماسک ها کجا رفت؟

ماسک های پزشکی سه لایه استاندارد دارای استاندارد خاصی هستند ، اما به دلیل استفاده گسترده از ماسک ها پس از شیوع ویروس کرونا ، تجهیزات مورد نیاز برای تولید ماسک سه لایه استاندارد باید خریداری و روند استاندارد سازی تسریع شود.

انتهای پیام


[ بازدید : 152 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ شنبه 28 فروردين 1400 ] [ 13:12 ] [ lonely boy ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]