تلخ و شیرین‌های ۲۵ سال زندگی در زندان زنان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان


خبرگزاری میر ، گروه جامعه؛ او در سال 1975 وارد زندان شد ، او آن روزها دختری 25 ساله بود و اکنون ، بیست و پنج سال بعد ، در دهه پنجم خود به سر می برد. زندگی خود او همچنین وقت خود را در زندان می گذراند. شاید من و شما زندان را دارای …

تلخ و شیرین‌های ۲۵ سال زندگی در زندان زنان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان https://majalehirani.ir/2021/تلخ-و-شیرین‌های-۲۵-سال-زندگی-در-زندان-ز/ مجله ایرانی Thu, 15 Apr 2021 11:26:02 0000 اجتماع https://majalehirani.ir/2021/تلخ-و-شیرین‌های-۲۵-سال-زندگی-در-زندان-ز/ خبرگزاری میر ، گروه جامعه؛ او در سال 1975 وارد زندان شد ، او آن روزها دختری 25 ساله بود و اکنون ، بیست و پنج سال بعد ، در دهه پنجم خود به سر می برد. زندگی خود او همچنین وقت خود را در زندان می گذراند. شاید من و شما زندان را دارای …

خبرگزاری میر ، گروه جامعه؛ او در سال 1975 وارد زندان شد ، او آن روزها دختری 25 ساله بود و اکنون ، بیست و پنج سال بعد ، در دهه پنجم خود به سر می برد. زندگی خود او همچنین وقت خود را در زندان می گذراند. شاید من و شما زندان را دارای دیوارهایی قهوه ای و بلند با سیم خاردار ، سلول های باریک ، تاریک یا نرده های فولادی بدانیم. اما از نظر او ، زندان یک مدرسه است ، دانشگاهی که به هر دلیلی باید نحوه مشاهده زندگی را که به آن وارد می شود تغییر دهد و آنها را برای زندگی جدید و روزهای بهتر آماده کند.

سوگری خدادادی مدیر شبه جزیره زنان شیریری است. وی اولین زنی است که این سمت را به عهده دارد و مدیریت شبه جزیره را بر عهده دارد. ماهی تابه او می داند که موارد زیر را خوانده ایم:

ابتدا خود را معرفی کنید:

بنده خدادادی خردسال متولد سال 1350 هستم. من 25 سال خدمت و نگهبان زندان دارم. من از ابتدا در زندان بودم و با زندان رابطه نزدیک داشتم.

آیا غیر از شما زن دیگری هم هست که رئیس زندان باشد؟

نه این اولین بار است که رئیس قوه قضائیه ، رئیس سازمان زندان ها و مقامات انتخاب یک زن را بعنوان پل ارتباطی بین زندانیان زن و سازمان در نظر می گیرند. در ابتدا این موقعیت به من پیشنهاد شد و من پذیرفتم.

قبل از اینکه مدیر تعزیرات شوید ، شغل شما چه بود؟

من رئیس مرکز مشاوره زندان بودم. زندان Enderjuga در داخل مجموعه قرار دارد که شامل بخشی از زندان عمومی برای زنان و مردان است. اکنون زندان زنان کنار گذاشته شده است. رئیس زندان زنان نیز تفکیک شده است ، یعنی مدیر مجتمع زندان زنان یک مدیر جداگانه از زندان مردان است.

از ابتدا در تهران کار می کردید؟

نه ، من در اصفهان خدمت کردم.

آیا تحصیلات شما با شغل شما ارتباط دارد؟

آره. من در زمینه علوم تربیتی تدریس می کردم ، اما پس از فارغ التحصیلی ، در زمینه اصلاح و تربیت ، بیشتر ارتباطات حقوقی ، کیفری و سالم با زندانیان به عنوان کانون اصلاح و تربیت کار کردم.

خانواده ، فرزندان و اقوام شما چگونه شما را در محیط زندان می بینند؟

حمایت خانواده همیشه زیاد بود. از همسرم بالا خارق العاده من حمایت شدم منظورم این است که اگر حمایت و کمک همسرم نبود ، من احتمالاً موفق نمی شدم. بچه ها چون دیدند شغل من چیست و کارهای من را مشاهده کردند و با من دردسر داشتند ، توافق کردند که کنار من باشند تا بتوانم کارهایم را انجام دهم. من از این نظر خانواده خوشبختی هستم ام او همراه خوبی برای من بود.

آیا جامعه به شما بستگی ندارد؟

ما قبلاً خود را نگهبان زندان نمی نامیدیم و نام زندان را نیز ذکر نمی کردیم زیرا این کلمه کلمه ای بسیار سنگین و دشوار بود. گاهی می گفتیم که معلم هستیم. ما همچنین می خواستیم بگوییم که ما در ناجا کار می کنیم ، اما دوست نداشتیم بگوییم که ما زندانبان هستیم ، اما اکنون اینطور نیست و ما افتخار می کنیم می من می گویم من نگهبان زندان هستم.

حساسیت زندانهای زن به زندانهای مرد چقدر است؟

زندان زنان یک زندان بسیار حساس است. خود زن ، ظریف ، حساس و شکننده ، به طور ذاتی دیدگاه خاصی نسبت به آن دارد. یکی از حساسیت های زنان حضور فرزندان و خانواده آنهاست که از نظر دوری مادر از خانواده ، مسلماً مشکلات در خانه با غیاب مرد قابل مقایسه نیست. در نبود زنان قطعاً مشکلات بیشتری وجود دارد. ضرر برای فرزند و همسر خانواده بیشتر از نبود آقا است.

به نظر شما ، تفاوت بین جرم در حوزه زنان در شهرهای دیگر از تهران ، پایتخت در نظر گرفته شده است؟

به طور کلی ، در سازمان زندان ها به جرم به همان شکل نگاه می شود و فرقی نمی کند در کدام استان باشد. با این حال ، رویکرد برای این جنایات متفاوت است. در استان های مستضعف ، از آنجا که تعصبات خانواده ها بیشتر از افراد ، به ویژه زنان است ، ممکن است این مورد کمتر باشد و در شهرهای بزرگتر ، جرایم بیشتری رخ دهد.

بیشتر زنان زندانی به دلیل اصل نادیده گرفتن مباحث حقوقی و نادیده گرفتن قانون از بسیاری از موضوعات بی اطلاع هستند و متأسفانه طعمه بسیاری می شوند.

به دلیل اصل نادیده گرفتن مباحث حقوقی و عدم آگاهی از قانون ، اکثر زنانی که درگیر جرم شده و به زندان می روند بسیاری از مسائل را نادیده می گیرند و متأسفانه طعمه بسیاری می شوند.

در بیشتر موارد قاچاق مواد مخدر که زنان به عنوان ابزاری از آنها استفاده می شود ، ما امور مالی داریم که بیشتر چک ها به نام زن گرفته می شود و شخص دیگری با این چک ها کار می کند. به طور کلی ، بیشتر زنان متوجه جرم نمی شوند ، اما این اتفاق می افتد و جرم توسط زن مشاهده می شود.

مهمترین تفاوت زندان زنان با زندان مردان چیست؟

در زندان زنان گروهی از زنان باردار داریم که در هیچ زندان این مشکل را ندارند و کودکانی در زندان زنان هستند که به مدت دو سال با مادرانشان در این مکان زندگی می کنند و همچنین پزشکی و درمانی ، مراقبت از زنان ، سوابق پزشکی ، مراقبت از کودکان زندانیان گروهی از مشکلات در زندانهای زنان است.

آیا به این نکته اشاره کرده اید که کودک دو سال با زندانی می ماند؟

آره.

کار آن کودک بعد از دو سال چیست؟

قوانین سازمان زندان می گوید که آنها می توانند با تأیید اداره زندان کودک را تا 7 سال نگه دارند ، به شرطی که به کودک آسیبی نرسد ، یعنی به جراحات داخل زندان رسیدگی نشود. البته در بیشتر موارد ، پس از دو سال ، کودک به بهزیستی منتقل می شود یا خانواده درجه یک است.

آیا مراقبت های اضطراری از فرزندان زندانیان در زندان زنان دارید؟

تا به امروز ، موردی نداریم که بخواهیم در شرایط اضطراری از کودکی مراقبت کنیم ، تا اینکه کودک هنگام دستگیری با مادر آمد و به خانواده 24 ساعت فرصت داد تا کودک را تحویل بگیرند.

چگونه از زن باردار مراقبت می شود؟

ما همچنین درگیر کلیه مراقبتهای دوران بارداری و تشکیل پرونده هایی هستیم که به هر روشی خانواده های خارج از زندان را برای زندانی باردار شامل می شوند ، از سوابق پزشکی گرفته تا ابتدای بارداری تا آزمایشاتی که یک خانم باردار نیاز دارد.

ما همچنین کلیه مراقبت های قبل از زایمان و تشکیل پرونده های مربوط به خانواده های خارج از زندان را برای زندانی باردار ارائه می دهیم.

تمام مراقبت ها از این زندانی صورت می گیرد و در صورت نیاز به استفاده از دارو ، برای وی تهیه شده است. در حین زایمان ، آنها طبق قرارداد به سازمان ما به بیمارستانها فرستاده می شوند. تحویل داده می شود و او به زندان برمی گردد. مراقبت.

آیا فرزندش با او به زندان برمی گردد؟

آره

چند مادر در اینجا با فرزندانشان در زندان زندگی می کنند؟

این متفاوت است زیرا ارقام متهم و محکوم علیه یکسان است. ما ارقام دقیق نداریم. اما می توان گفت که 16-14 نفر در یک روز وجود دارند ، مطمئناً ، ما باید داده ها را روز به روز کنترل کنیم.

آیا فکر می کنید کنار هم قرار دادن متهم و محکوم علیه درست است؟

با توجه به اینكه متهم و محكوم را در كنار هم قرار می دهیم ، حمله به مجموعه داخل زندان كمی بزرگ است. اگر مقامات ، که همیشه نگران تبدیل زندان به یک مکان صلح و اصلاح هستند ، می توانند روشی را برای جدا کردن محکومین از زندان و محکوم و اتهام زندانیان محکومیت نهایی خود در زندان اتخاذ کنند؟ متهمی را که هنوز حکم وی برای دیگران تعیین نشده است نگه دارید.

فرق بین مجرم و متهم چیست؟

میزان محکومیت برای محکوم علیه مشخص است ، اما متهم امروز خواهد آمد و مشخص نیست که آیا فردا آزاد می شود زیرا اکثر آنها با قرار وثیقه آزاد می شوند ، آنها می توانند ظرف 24 ساعت آزاد شوند و می توانند از آنها بگذرند. یا می توانند دو ماه بمانند.

آیا همه زندانیان در زندان زنان با هم نگهداری می شوند ، یا در زندان زنان طبقه بندی می شوند؟

ما یک طرح طبقه بندی در داخل زندان داریم. ما جوانان را از دیگران جدا می کنیم. البته منظور من این است که جوانان بالای 18 سال وجود دارند زیرا آنها از زندان زیر 18 سال آزاد شده اند و مراکز اصلاح و تربیت متولی مراقبت از آنها هستند.

در طرح طبقه بندی زندانیان از نظر جرائم از هم جدا شده اند و مشکلی از این نظر وجود ندارد و تنها مشکل در مورد متهمان و مجرمان است و اگر این کار انجام شود روند کار ما بهتر خواهد بود.

محدودیت سنی زندانیان در این زندان چقدر است؟

از نظر سن ، زندانیان 90 تا 85 ساله نیز داریم. جوانترین گروه سنی 19 تا 23 سال است.

برای یک زندانی چه کاری انجام می دهید؟

اگر از نظر حقوقی به مسئله کار در داخل زندان نگاه کنیم و از زندان نگهبانی کنیم ، مجازات ما به صورت نگهداری زندانی است که در امر غذا ، خواب و نگهداری و جلوگیری از آن است. داخل زندان نیست.

اما برنامه طراحی شده و طرز فکر فعلی در زندانها این است که ایجاد مرکز اصلاح و ایجاد 80٪ مشاغل مورد توجه رئیس سازمان زندانها است. میزبان، باید تکمیل شود ، زیرا اگر می خواهیم زندان را به مکتب فضایل تبدیل کنیم ، باید کارهای خود را فراتر از آن انجام دهیم.

آیا تفاوتی بین مدیریت زن یا مرد برای زندان وجود دارد؟

بهتر بود زندانیان یا همکارانشان به این س answeredال پاسخ می دادند. آنچه در داخل مجموعه احساس کردم و دیدم ارتباط قوی و نزدیک زندانیان با زندانیان بود ، به طوری که زندانی می توانست به راحتی نگرانی های خود و مواردی را که با آنها مشکل داشت بیان کند.

ما دوست داریم که زندانی بداند که نگرانی ما این است که مادر زندانی درد زندان بودن را تحمل کند و نباید درگیر سایر امور شود.

حتی حضور من در بندها از نظر پوشش و محدودیت در زندان زنان نیازی به اعلام قبلی نیست و شب و روز راحت تر خواهد بود. در نتیجه حضور در آن آسان است یابم و من جلسات شبانه زندانیان را برگزار می کنم و به راحتی می توانم جلسات رو در رو برگزار کنم و هیچ محدودیتی بین من و زندانی وجود ندارد.

شب ها چیست؟

ما مجبور به اجبار نیستیم. ما دوست داریم این اتفاق بیفتد تا یک زندانی بداند که نگرانی ما این است که مادر تنها در زندان است غلبه او وجود خود را تحمل می کند و درگیر مسائل دیگری نمی شود. ما یک همدم خوب و یک همراه خوب و همدردی خوب با زندانی می خواهیم.

وقتی در تعطیلات به سر می بریم یا ساعاتی بعد از ساعت اداری به سر می بریم ، این باعث می شود که زندانی متوجه شود نگرانی ما زندانی است و برای ما مهم نیست که ساعت روز چیست و به زندانی احساس خوبی می دهد

از شیرین ترین خاطره ای که در این 25 سال داشته اید برای من بگویید.

شاید به دلیل اینکه ما مادر هستیم و بیشترین نگرانی ما کودکان است ، من بهترین خاطره را برای حضور زندانیان و خانواده های آنها در اردوگاه های زندان مشهد ، جایی که هیجان کودکان و شادی کودکان را دیدم ، گرامی می دارم.

خاطره تلخ چطور؟

این به همان کودکانی می رود که گاهی اوقات در اتاق جلسات نزدیک ما هستند یا گاهی کودک به سنی می رسد که نگهداری او در زندان برای ما دشوار است. جدایی بین کودک و مادر ظریف ترین چیز بوده است. برای من انجام شد

بزرگترین آرزوی شما به عنوان مدیر زندان چیست؟

من همیشه گفته ام که بزرگترین آرزوی من این است که ما در زندان زنان چیزی برای زنان نبینیم و عنوان جنایتکار زن نداشته باشیم.


[ بازدید : 155 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ پنجشنبه 26 فروردين 1400 ] [ 22:03 ] [ lonely boy ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]