توصیه‌هایی برای افزایش سطح انرژی در مبتلایان به ام اس


احساس خستگی یکی از مشکلات اصلی بیشتر بیماران مبتلا به ام اس است که با ایجاد تغییر در سبک زندگی و در صورت لزوم با مصرف دارو می توان آن را کنترل کرد. به گزارش مجله روز ، علائم متعددی وجود دارد که ممکن است در احساس خستگی ناشی از ام اس نقش داشته باشد …

توصیه‌هایی برای افزایش سطح انرژی در مبتلایان به ام اس https://majale-rooz.ir/2021/03/توصیه‌هایی-برای-افزایش-سطح-انرژی-در-م/ مجله روز Sun, 14 Mar 2021 21:09:52 0000 جامعه و خانواده https://majale-rooz.ir/2021/03/توصیه‌هایی-برای-افزایش-سطح-انرژی-در-م/ احساس خستگی یکی از مشکلات اصلی بیشتر بیماران مبتلا به ام اس است که با ایجاد تغییر در سبک زندگی و در صورت لزوم با مصرف دارو می توان آن را کنترل کرد. به گزارش مجله روز ، علائم متعددی وجود دارد که ممکن است در احساس خستگی ناشی از ام اس نقش داشته باشد …

احساس خستگی یکی از مشکلات اصلی بیشتر بیماران مبتلا به ام اس است که با ایجاد تغییر در سبک زندگی و در صورت لزوم با مصرف دارو می توان آن را کنترل کرد.

به گزارش مجله روز ، علائم متعددی وجود دارد که ممکن است در احساس خستگی ناشی از ام اس نقش داشته باشد ، برخی از این علائم عبارتند از:

علائم شبانه مانند مثانه بیش فعال ، درد مداوم یا اسپاسم عضلات که ممکن است خواب کافی را از بیمار بگیرد.

افسردگی می تواند انرژی بیمار را کاهش دهد و باعث مشکلات خواب شود.

محدودیت های حرکتی که می تواند شما را مجبور به صرف انرژی بیشتر برای کارهای روزمره مانند راه رفتن ، استحمام و آشپزی کند.

عدم ورزش ، که می تواند از تناسب اندام جلوگیری کرده و وزن سالم را در بیمار حفظ کند.

همچنین نوع خاصی از خستگی ناشی از ام اس به نام Lassitude وجود دارد که معمولاً هر روز رخ می دهد و گرما در طول روز بدتر می شود.

زندگی با خستگی مداوم آسان نیست. احساس خستگی مکرر انجام وظایف عادی را که در خانه و محل کار برنامه ریزی کرده اید دشوار می کند.

نکاتی برای بهبود سطح انرژی بدن در مبتلایان به ام اس

به بیماران ام اس توصیه می شود برای یافتن عواملی که باعث بروز خستگی می شوند با پزشک خود مشورت کنند و طرحی را برای به حداکثر رساندن سطح انرژی خود تهیه کنند.

CNN برخی از این راه حل ها را معرفی کرده است:

در مورد درمان علائمی مانند بیش فعالی مثانه ، اسپاسم عضلات و افسردگی که ممکن است در خواب شما اختلال ایجاد کند ، با پزشک خود صحبت کنید. اگر از کمبود خواب خسته شده اید ، با پزشک خود در مورد اثرات داروهای خواب آور صحبت کنید.

با یک متخصص کاردرمانی یا فیزیوتراپیست مشورت کنید. در صورت لزوم تکنیک های صرفه جویی در انرژی را برای رفت و آمد و انجام کارهای روزمره ، مانند استفاده از عصا یا واکر یاد بگیرید.

با تأیید پزشک به طور منظم ورزش کنید. ورزش ممکن است آخرین کاری باشد که می خواهید هنگام خستگی انجام دهید. اما در واقع می تواند به بیمار در حفظ فرم بدن و افزایش سطح انرژی او کمک کند.

در مورد توانایی خود برای انجام کارها واقع بین باشید. لیست کارهای خود را در اولویت قرار دهید و شروع به انجام مهمترین کارها کنید. در صورت لزوم از محل کار خود استراحت کنید. خیالتان راحت باشد که کارها را با اولویت کمتری انجام دهید یا حداقل از دیگران کمک بخواهید.

از گرم شدن بیش از حد دمای بدن خودداری کنید ، زیرا می تواند انرژی بدن شما را هدر دهد. در روزهای گرم مایعات بیشتری بنوشید و از کولر یا یخچال استفاده کنید. فعالیت های فضای باز را به صبح زود یا عصر که هوا خنک تر است موکول کنید.

تکنیک های آرام سازی مانند تمرینات تنفسی ، یوگا ، تای چی یا مراقبه را بیاموزید.

با پزشک خود در مورد داروهای خستگی صحبت کنید.

انتهای پیام


[ بازدید : 182 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ سه شنبه 26 اسفند 1399 ] [ 10:05 ] [ lonely boy ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]