زلزله سی‌سخت، درسی حیاتی برای زلزله تهران


اما واقعیت این است که ممکن است مردم به دلیل بسیاری از مسائل از جمله تاج و اقتصاد در حال حاضر نتوانند به زلزله توجه کنند ، اما تصمیم ما چیست؟ برای بیش از دو سال ، ما یا آن را مطالعه کرده ایم یا آن را آموخته ایم ، یا در ویرانی فاجعه بار …

زلزله سی‌سخت، درسی حیاتی برای زلزله تهران https://majale-rooz.ir/2021/03/زلزله-سی‌سخت،-درسی-حیاتی-برای-زلزله-ت/ مجله روز Sat, 13 Mar 2021 03:04:18 0000 عمومی https://majale-rooz.ir/2021/03/زلزله-سی‌سخت،-درسی-حیاتی-برای-زلزله-ت/ اما واقعیت این است که ممکن است مردم به دلیل بسیاری از مسائل از جمله تاج و اقتصاد در حال حاضر نتوانند به زلزله توجه کنند ، اما تصمیم ما چیست؟ برای بیش از دو سال ، ما یا آن را مطالعه کرده ایم یا آن را آموخته ایم ، یا در ویرانی فاجعه بار …

اما واقعیت این است که ممکن است مردم به دلیل بسیاری از مسائل از جمله تاج و اقتصاد در حال حاضر نتوانند به زلزله توجه کنند ، اما تصمیم ما چیست؟ برای بیش از دو سال ، ما یا آن را مطالعه کرده ایم یا آن را آموخته ایم ، یا در ویرانی فاجعه بار زمین لرزه در میان مردم از شهری به شهر دیگر ، در جستجوی راه حلی برای شناسایی علل فاجعه یا روز آزمایشگاه هستیم. ما در حال آزمایش روی روش های مقاوم و روش های آزمایش هستیم.
طبق نامه ها ، من تقریباً دو سال است که از نظر آسیب پذیری شهرها ، به ویژه تهران ، آسیب های لرزه ای و روش های تاب آوری و مدیریت بحران در کشور فعال هستم. من آن را احساس می کنم و بنابراین بسیار نگران هستم.
آیا حکم بنده ساکت است یا بیان حقایق؟ – چه ناخوشایند باشد ، چه خوب باشد و چه بد ، من راه دوم را انتخاب کرده ام و فکر می کنم بهتر است مسئله را بیان کنم و حتی اگر مشکل باشد با آن روبرو شوم تا اینکه آن را ندانم یا فریب بخورم.
اولین قدم برای حل یک مسئله پذیرش وجود آن است. برای برخی که دائماً درمورد مقاومت تهران و فعالیتهای آن در مانور ، هشدار سریع و خرید و نصب سنسورها و غیره صحبت می کنند ، گویی که مشکل کشور دستگاه نیست.

من همان دستور ریاست جمهوری محبوب هلال احمر را ارائه می دهم ، که مربوط به یک زمین لرزه کوچک تا متوسط ​​با تعداد بسیار کمی از مردم ، ساختمانها و غیره است ، همان خبر: رئیس جمعیت هلال احمر درباره برخی اعتراضات قربانیان در منطقه زلزله زده گفت: “مردم در این حادثه مانند هر بحران و حادثه دیگری تحت فشار هستند و زندگی قربانیان اکنون خوب نیست ، بنابراین علیرغم تلاشهای هلال احمر ، این اعتراضات درست است.
بر این اساس به همراه دبیرکل هلال احمر به منطقه آسیب دیده از زلزله و برخی از محله های شهر رفتیم و از اوضاع مطلع شدیم.
توزیع چادر ، پتو ، نایلون و نک رضایت کامل مردم را جلب نکرد. قربانیان به دلیل سرما و باران نتوانستند در باغ های پشتی چادر بزنند و به دلایل ایمنی به پناهگاه های هلال احمر که در آن چادرها برپا شده بود ، مراجعه نکردند. بنابراین ، برای حل این مشکل ، توزیع بیشتر مواد غذایی و امدادی با مراجعه به همرزمان هلال احمر در درب منازل قربانیان توزیع شد.

امروز او سرانجام آنچه سالهاست می گویم را تأیید کرد: هیچ راهی برای نجات از زلزله تهران یا ترافیک درون شهری یا کارایی برخی استانهای خاص در زلزله وجود ندارد: دبیرکل هلال احمر: بدون گریز از زلزله تهران.
محمد حسن قوسیان مقدم ، دبیرکل هلال احمر در مصاحبه با مجله روز: “فرماندار اعلام كرد كه به علت باران اردوگاه اسكان اضطراری راه اندازی می شود ، بنابراین آن شب دو اتاق بزرگ به ما داده شد و چادرهایی برپا كردیم اما هیچ كسی نیامد. بعضی از آنها كه قطعاً اهل سی سخت نبودند مشكل ایجاد كرد : سرانجام ، اگر پنج چادر به کسی برسد ، آنها 20 میلیون تومان درآمد کسب می کنند. ما دعا می کنیم که زمین لرزه ای رخ ندهد ، اما ما نمی توانیم از زلزله تهران فرار کنیم و باید آماده باشیم ، اکنون برای زمان زلزله بم بهتر آماده شده ایم. فرض کنید بعد از زلزله می خواهید از جنوب شهر به میدان انقلاب بروید ، می دانید چند روز طول می کشد؟ “چند میلیون نیرو می خواهیم وارد کنیم؟” ما نمی توانیم از زلزله تهران فرار کنیم / قبلاً شاهزاده های واکسینه نشده ایم

اگر شرایط یک زلزله کوچک با تعداد محدود ساختمان و تعداد کم جمعیت بهترین است ، بهتر است گول زلزله تهران را نخورید. من هم به نماز اعتقاد زیادی دارم اما بهتر است به خودمان کمک کنیم! گاهی اوقات بسیار بهتر است که شاهد وقایع مشابه در زمین لرزه ها ، به ویژه در کشور باشیم ، تا اینکه سعی کنید با تعداد کمی دلیل ، فرمول و استدلال هشدارهای لازم را برای مسئولان و مردم ارسال کنید.

می بینید که زلزله 1/6 زاگرس (معمولاً زیر 7) سخت است. و زلزله البرزی (معمولاً زیاد) ، مثلاً 1/6 تهران با 3 میلیون نفر جمعیت یا 4٪ از کل جمعیت کشور با مساحت 4 کیلومتر مربع و تعداد زیادی ساختمان و زیرساخت ها و گسل ها و … کجا!

تقریباً سه هفته بعد ، هنوز مشکلات اساسی زیادی در این شهرهای کوچک وجود دارد ، که به دلیل ترافیک به خوبی قابل دسترسی است. از شهری مثل تهران چه خبر!
انشالله این درسی برای مدیران بحران کشور خواهد بود و آنها دیگر در مورد مقاومت تهران صحبت نخواهند کرد.
ما آنقدر از برنامه هایمان عقب هستیم که حتی چشم انداز ما درباره بحران تک جزئی زلزله تهران هنوز کامل نشده است ، چه رسد به بحران چند ریسکی که قبلاً در مورد مدل آتش سوزی آن صحبت کردم. در منطقه سی سخت ، زمین لرزه با باران و بارش برف باعث بحران شد. بحران زلزله و آتش سوزی در کشور

من تکرار می کنم ، اگر بازی با کلمه زلزله برای برخی از افراد درگیر کافی است و آنها آن را مناسب می دانند ، بیایید برای آن کار شروع کنیم.

* استاد نمونه کشور در مهندسی سازه ، زلزله و مدیریت بحران و بنیانگذار مقاومت و مدیریت بحران


[ بازدید : 190 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ دوشنبه 25 اسفند 1399 ] [ 4:04 ] [ lonely boy ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]