اگر دانش در ثریا باشد؛ سیاستمردانی از سرزمین پارس چه خواهند کرد؟


انتظار می رود کاوشگر به نام امید به مناسبت پنجاهمین سالگرد تأسیس امارات متحده عربی در فوریه 2021 به مریخ برسد. من از نزدیک پیگیری نکردم و نمی دانم که چقدر و چگونه در داخل رسانه ها و رسانه های ما پوشش داده شد. اما در جایی دیدم که او نوشت: این کاوشگر توسط صنایع …

اگر دانش در ثریا باشد؛ سیاستمردانی از سرزمین پارس چه خواهند کرد؟ https://majalehirani.ir/2021/اگر-دانش-در-ثریا-باشد؛-سیاستمردانی-از-س/ مجله ایرانی Mon, 15 Feb 2021 13:18:48 0000 عمومی https://majalehirani.ir/2021/اگر-دانش-در-ثریا-باشد؛-سیاستمردانی-از-س/ انتظار می رود کاوشگر به نام امید به مناسبت پنجاهمین سالگرد تأسیس امارات متحده عربی در فوریه 2021 به مریخ برسد. من از نزدیک پیگیری نکردم و نمی دانم که چقدر و چگونه در داخل رسانه ها و رسانه های ما پوشش داده شد. اما در جایی دیدم که او نوشت: این کاوشگر توسط صنایع …

انتظار می رود کاوشگر به نام امید به مناسبت پنجاهمین سالگرد تأسیس امارات متحده عربی در فوریه 2021 به مریخ برسد. من از نزدیک پیگیری نکردم و نمی دانم که چقدر و چگونه در داخل رسانه ها و رسانه های ما پوشش داده شد. اما در جایی دیدم که او نوشت:

این کاوشگر توسط صنایع سنگین میتسوبیشی ، توسط 200 مهندس آمریکایی از آزمایشگاه فیزیک جوی و فضایی بولدر دانشگاه کلرادو ، LASP ، دانشگاه ایالتی آریزونا ، آزمایشگاه علوم فضایی SSL دانشگاه کالیفرنیا و دانشگاه برکلی طراحی شده است. ژاپن آن را با موشک ژاپنی H-IIA از مرکز تانیگاشیما در جنوب ژاپن پرتاب کرد. و در عین حال دستاوردهای امارات متحده عربی صرفاً نام مرکز طراحی و توسعه است که وی محمد بن راشد نامگذاری کرد و ماهواره را امید نامید و همچنین 200 میلیون دلار برای تبدیل شدن به ماهواره امیری هزینه کرد.

همه این اطلاعات ممکن است درست باشد و به نظر نمی رسد دور از ذهن یا دور از ذهن باشد. اما به نظر من ماندن در این لایه از تجزیه و تحلیل و رضایت از این سطح اطلاعات تدریجی و آموزنده نخواهد بود. و اگر این اطلاعات به منظور پنهان کردن جنبه های دیگر این داستان باشد ، من فکر می کنم این بی احتیاطی خواهد بود و آسیب می رساند.

آیا می توان ابعاد دیگر داستان را کاوش کرد؟

در اینجا بخشی از آن ذکر شده است که فکر می کنم قابل تأمل است:

این پروژه توسط یک زن جوان به نام سارا امیری هدایت می شود. در سال 2017 ، امارات متحده عربی اولین کشور در جهان بود که موقعیتی را به نام وزارت علوم پیشرفته تاسیس کرد و در مرحله بعدی یک زن به این سمت منصوب می شود. این وزارتخانه اظهار داشت که هدف پیشبرد آموزش فن آوری و ارتقا technology فن آوری در کشور است.

امیری در اجلاس نوآوری TEDx 2017 گفت: “برای اولین بار پس از دوازده سال ، تصویری از اندروید کهکشان ، نزدیکترین کهکشان به کهکشان راه شیری را دیدم.” “پس از آن ، من با کنجکاوی همه چیزهایی را که به فضا مربوط می شد دنبال کردم.”

سارا امیری یک دختر بلوچ ایرانی الاصل است و در سال 1987 در نیکاشهر در منطقه چابهار در استان سیستان و بلوچستان متولد شد. امیری پس از اتمام دبیرستان ، به همراه خانواده اش به امارات متحده عربی نقل مکان کرد و دوره دبیرستان را در آنجا گذراند. وی در سال 2004 در دانشگاه آمریکایی شارجه دانشجو شد. چهار سال بعد مهندس کامپیوتر شد و فارغ التحصیل شد.

سارا امیری در سن 22 سالگی به عنوان مهندس برنامه برنامه های فضایی در مرکز کنترل از راه دور ماهواره ای دبی ست یک به تیم برنامه ریزی و کنترل پیوست ، جایی که 5 سال در آنجا کار کرد. وی در سال 2015 به عنوان رئیس شعبه هوا فضا برای مدیریت پروژه ساخت و پرتاب کاوشگر امید منصوب شد. پادشاه دبی و نخست وزیر امارات (محمد بن راشد آل مکتوم) علاوه بر انتصاب وی به عنوان رئیس شاخه هوافضا ، وی را برای مدیریت ساخت و راه اندازی کاوشگر امید انتخاب کرد. این شورا از سال 2016 در امارات متحده عربی تأسیس شده است.

در سال 2015 ، سارا امیری توسط مجمع جهانی اقتصاد به عنوان یکی از 50 دانشمند برتر جهان شناخته شد. وی توسط بی بی سی در سال 2020 به عنوان یکی از 100 زن الهام بخش در جهان انتخاب شد.

من فکر می کنم رسانه ها ، درست یا غلط ، نباید سیاست گذاران را از تمرکز بر سایر جنبه های داستان در بخشی از داستان که ترجیح می دهند روی آن تمرکز کنند ، متوقف کنند.


[ بازدید : 270 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ سه شنبه 28 بهمن 1399 ] [ 22:15 ] [ lonely boy ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]