ماهیت اتاق بازرگانی را بر هم نزنید!


به دنبال لایحه ای در مجلس شورای اسلامی برای اصلاح قانون اتاق بازرگانی ، نمایندگان بخش خصوصی انتقاد از این لایحه را آغاز کرده اند. به گزارش مجله روز ، ماهیت اتاق بازرگانی ایران براساس طرحی تغییر می یابد که توسط چند نماینده مجلس شورای اسلامی دنبال می شود. چندین نماینده مجلس شورای اسلامی لایحه …

ماهیت اتاق بازرگانی را بر هم نزنید! https://majale-rooz.ir/2021/02/ماهیت-اتاق-بازرگانی-را-بر-هم-نزنید/ مجله روز Fri, 12 Feb 2021 15:03:54 0000 اقتصادی و معیشت https://majale-rooz.ir/2021/02/ماهیت-اتاق-بازرگانی-را-بر-هم-نزنید/ به دنبال لایحه ای در مجلس شورای اسلامی برای اصلاح قانون اتاق بازرگانی ، نمایندگان بخش خصوصی انتقاد از این لایحه را آغاز کرده اند. به گزارش مجله روز ، ماهیت اتاق بازرگانی ایران براساس طرحی تغییر می یابد که توسط چند نماینده مجلس شورای اسلامی دنبال می شود. چندین نماینده مجلس شورای اسلامی لایحه …

به دنبال لایحه ای در مجلس شورای اسلامی برای اصلاح قانون اتاق بازرگانی ، نمایندگان بخش خصوصی انتقاد از این لایحه را آغاز کرده اند.

به گزارش مجله روز ، ماهیت اتاق بازرگانی ایران براساس طرحی تغییر می یابد که توسط چند نماینده مجلس شورای اسلامی دنبال می شود. چندین نماینده مجلس شورای اسلامی لایحه ای را تحت عنوان “اصلاحیه قانون اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی ایران و پیوست های بعدی آن” ارائه کرده اند ، مطابق با ماده 2 که ماهیت قانونی اتاق یک سازمان غیرانتفاعی موضوع ماده 2 اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن مصوب مارس 1990 است که به یک سازمان غیر دولتی عمومی تغییر یافته است.

اگرچه مشخص نیست که سرنوشت این طرح به کجا خواهد انجامید ، اما احمدپور فلاح – مشاور رئیس اتاق بازرگانی ایران – اعتراضات بخش خصوصی را در مورد طرح جدید نمایندگان ارائه داده است.

وی گفت که به همان روشی که پزشکان در تهیه پیش نویس قانون وزارت بهداشت ، صنعت و معدن در تدوین قانون وزارت صنعت ، معدن و تجارت دخالت نمی کنند ، بخش خصوصی امیدوار است که در تدوین و اصلاح قانون آن از این امر آگاه است و آن را اقدامی ضروری می داند.

این فعال اقتصادی پیش نویس اصلاحیه قانون اتاق بازرگانی ایران بدون مشورت با کاربران این قانون توسط مجلس را اقدامی غیرحرفه ای و نادرست خواند و گفت: آنچه از بررسی قانون اتاق ایران انتظار می رفت بدست بیاید در طرح گفته شده ، تمرکز اصلی آن تضعیف استقلال این اتاق است. سیستم نظارت بر عملکرد مالی اتاق ایران توسط شرکت های حسابرسی مالی انجام می شود و از طرف دیگر ، هیئت عالی نظارت متشکل از نمایندگان دولت نیز بر فعالیت اتاق ایران نظارت می کند.

وی به تضعیف برخی از مراکز و اتاق ها از طریق طرح اصلاحیه اتاق بازرگانی ایران اشاره کرد و گفت: “کمبودهایی در اتاق وجود دارد که باید با بازنگری در قانون اصلاح می شد ؛ متاسفانه این طرح هیچ یک از این نیازها را برآورده نمی کند.

به گفته پورفلاح ، بررسی موضوع سهمیه بندی ، انتخابات ، نحوه حضور مجلس نمایندگان در جلسات ماهانه و موارد مشابه با بررسی قانون اتاق ایران ضروری است. اما به این موضوعات توجهی نشده است. از طرف دیگر ، تعداد نمایندگان دولت در اتاق نمایندگان ایران و حضور آنها باید بررسی می شد.

وی بر حضور پررنگ اتاق ایران در مجامع بین المللی تأکید کرد و گفت: “لازم است قانون اتاق ایران توانایی اتاق را برای شرکت در مجامع بین المللی افزایش دهد.” امروزه بدون این اصل نمی توان مسیر توسعه را طی کرد. بنابراین ، موقعیت اتاقهای مشترک در اصلاحیه فوق الذکر نیز باید مورد توجه قرار گیرد ، اما به استثنای معرفی متن اصلاح شده ، هیچ توجهی به این موارد نشده است. از طرف دیگر ، تهیه صندلی در مجلس نمایندگان برای اتاق های مشترک ضروری بود که از آن نیز غفلت شده است.

انتهای پیام


[ بازدید : 215 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ جمعه 24 بهمن 1399 ] [ 21:03 ] [ lonely boy ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]