روز پاسخگویی به شایعاتی درباره واکسیناسیون در کشور


مهرنوش حیدری: امروز روز عجیبی برای مسئولان وزارت بهداشت بود که به شایعات مربوط به واکسن کرونا روسیه ، پرسه زدن در فضای مجازی و صحبت تلفنی پاسخ دهند. در یکی از این شایعات گفته شد سه پرستار پس از دریافت واکسن کرونا در بیمارستان ساری بستری شدند اند سیمین بابایی ، مدیر روابط عمومی …

روز پاسخگویی به شایعاتی درباره واکسیناسیون در کشور https://majalehirani.ir/2021/روز-پاسخگویی-به-شایعاتی-درباره-واکسین/ مجله ایرانی Fri, 12 Feb 2021 04:57:09 0000 اجتماع https://majalehirani.ir/2021/روز-پاسخگویی-به-شایعاتی-درباره-واکسین/ مهرنوش حیدری: امروز روز عجیبی برای مسئولان وزارت بهداشت بود که به شایعات مربوط به واکسن کرونا روسیه ، پرسه زدن در فضای مجازی و صحبت تلفنی پاسخ دهند. در یکی از این شایعات گفته شد سه پرستار پس از دریافت واکسن کرونا در بیمارستان ساری بستری شدند اند سیمین بابایی ، مدیر روابط عمومی …

مهرنوش حیدری: امروز روز عجیبی برای مسئولان وزارت بهداشت بود که به شایعات مربوط به واکسن کرونا روسیه ، پرسه زدن در فضای مجازی و صحبت تلفنی پاسخ دهند. در یکی از این شایعات گفته شد سه پرستار پس از دریافت واکسن کرونا در بیمارستان ساری بستری شدند اند

سیمین بابایی ، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران این خبر را تکذیب کرد و گفت: “در تحقیقات انجام شده ، ما هنوز گزارشی در مورد بستری شدن افراد واکسینه شده به دلیل عارضه جدی تاج از مراکز درمانی نداریم. ” واکسن “وی گفت: طبق آخرین پیگیری ها ، خوشبختانه هیچ یک از افرادی که واکسن کرونا را دریافت می کنند مشکلی ندارند و از سلامت خوبی برخوردار هستند.”
بابائی با اعلام اینکه باید واکسن Sputnik V روسی دو بار تزریق شود ، گفت: اولین مورد دیروز انجام شد و دفعه بعدی نیز طبق برنامه وزارت بهداشت در آینده نزدیک انجام می شود.

به شایعات مربوط به واکسیناسیون در کشور پاسخ دهید

به نظر می رسد این شایعات پس از چند مورد دوباره مطرح شد تظاهرات پس از واکسیناسیون در برخی از گیرندگان مشاهده شده است است. لازم به ذکر است که بسیاری از افراد منتظر دریافت واکسن Quid 19 هستند تا از شر اثرات مهلک این ویروس خطرناک خلاص شوند. با این حال ، باید توجه داشت که تزریق این واکسن در واقع برای همه خوشایند نیست و عوارض جانبی دارد ، اگرچه موقتی است.

اما ماجرای واکنش به شایعات به همین موارد ختم نشد ، زیرا جهانپور ، رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت ، نیز از اخبار عجیب و غریب استناد شده توسط برخی محافل مجازی گفت و گفت هیچ کس مقصر در واکسن کرون روسی نیستاتاق چت عمومی سالن کیانوش جهانپور وی گفت: “فردا چند محموله دوم واکسن Sputnik V چند روز قبل از وعده طرف روسی وارد کشور خواهد شد.” وی با بیان اینکه مقدار این محموله 200000 دوز است و توسط 100000 نفر استفاده می شود ، گفت: این محموله در روزهای آینده برای سایر شرکت های وابسته به خط مقدم جبهه درمانی کرونا استفاده خواهد شد.
جهانپور ادامه داد: این روند تقریباً هر 10 روز ادامه خواهد داشت و طبق تقویم با شرکت روسی Gamalia توافق می شود و به تدریج محموله های بزرگتری وارد کشور می شوند ، به طوری که دو میلیون دوز از مقدار توافق شده وارد کشور می شود. “
جهانپور گفت: با روند واردات ، کشور تولید مشترک واکسن Sputnik خود را طی هفته های آینده آغاز می کند. بنابراین ، این واکسن در کشور تولید می شود و جدا از تأمین بخشی از نیازهای داخلی ، توزیع آن به متقاضیان سایر کشورها امکان پذیر است.
وی در پاسخ به سوالی درباره برخی از موارد مطرح شده در مورد تعهد افراد متقاضی واکسن کرونا ، گفت: چنین نیست و هیچ تعهدی از هیچ کس گرفته نمی شود. البته واکسیناسیون تاج در حال حاضر اجباری نیست و داوطلبانه است.

تقابل مقامات وزارت بهداشت با سخنان و احادیث پیرامون واکسن کرونا نیز امروز جدید بود. ایرج حریرچی ، معاون وزیر بهداشت ، درباره شایعات دیگری که در فضای مجازی درباره این واکسن در جریان است ، گفت: افراد در فضای مجازی نوع جدید شیوع ویروس کرونا را از جمله انگلیس و آفریقای جنوبی نادیده می گیرند. در نشست خبری روز پنجشنبه ، ایرج حریرچی در مراسم افتتاح بیمارستان 110 تختخوابی شهدای هسته ای بوشهر گفت:

وی اظهار داشت: مطمئناً ایران از دیگر کشورها به ویژه استان بوشهر با ویروس در تماس است که احتمال انتقال ویروس به دلیل مبادلات با کشورهای جنوب خلیج فارس وجود دارد ، اگرچه ویروس نیز در داخل یک کشور وجود دارد و می تواند جهش یابد. “

به شایعات مربوط به واکسیناسیون در کشور پاسخ دهید

اما به نظر می رسد که این فقط مربوط به کسانی نیست که در مورد اسپوتنیک خود ابهام دارند. موضوع ابهام در تولید و عملکرد این واکسن نیز توسط مقامات وزارت بهداشت مطرح شده است. شاید به همین دلیل باشد که معاون وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و رئیس سازمان غذا و دارو در پایان بازدید از مسکو برای عقد قرارداد جدید برای ساخت و توزیع واکسن کرونا ، گفتند: تمام ابهامات مربوط به تولید واکسن کرونا در سفر ما به روسیه برطرف شد در مورد تولید مشترک واکسن کرونا با طرف روسی مذاکره شد.

محمد رضا شناز در پایان سفر چهار روزه خود به روسیه ، در مورد دیدار خود با معاون وزیر بهداشت روسیه و سایر برنامه های سفر خود به روسیه گفت: “این سفر خوب و اطلاعات خوبی بود. تجربیات. به مبادله و از شرکت واکسن کرونا در روسیه بازدید کنید. “ما آن را گرفتیم و همه ابهامات برطرف شد.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: در مقابل ، طرف روسی اطلاعات بسیار خوبی در مورد توانایی های شرکت های دارویی و خالی دارویی ایران بدست آورد. بر اساس گفتگوها و آمادگی های انجام شده توسط سفیر ما در روسیه و تفسیرهای فنی که شرکای ما در گروه ایرانی از طرف روسی نشان داده اند ، من فکر می کنم همه ابهامات در مورد تولید واکسن کرونا برطرف شده است. .

وی اظهار داشت: امیدواریم که واکسن ها به سرعت در ایران تولید شوند و ما به عنوان قطب منطقه ای برای تأمین نیازهای خود به واکسن و سپس صادرات به سایر کشورهای منطقه خدمت خواهیم کرد.

به نظر می رسد می توان تأثیرات این سفر را ناشی کرد دومین محموله واکسن کرونا روسیه جمعه 15 فوریه (فردا) خواهد آمد وی به این کشور اشاره کرد که توسط کاظم جلالی به سفر روسیه به ایران گزارش شده است. جلالی گفت: “طرف روسی به ما قول داد که محموله دوم برای روز پنجشنبه آماده است و ما می توانیم محموله دوم واکسن را روز جمعه به ایران بفرستیم.”

دیگر تأثیرات این ویزیت را می توان در سخنان سعید نامکی وزیر بهداشت مشاهده کرد. وی در هفدهمین مراسم اسکن “سلامت” که برای افتتاح 9 بیمارستان برگزار شد و با حضور کنفرانس ویدیویی رئیس جمهور گفت: “ما این خبر خوب را به مردم ایران می رسانیم که طی دو تا سه ماه آینده ، ما یکی از قطب های اصلی تولید واکسن کرونا در منطقه و یکی از عمده ترین صادرکنندگان این واکسن برای جهان خواهیم بود..

نامکی گفت: یک سال سنگین برای ما و کشور شریف ایران در مدیریت بیماری ویروس کرونا قلب گذشت. تصمیم گیری در این روزها باید به مرور زمان و تاریخ واگذار شود. ملت ایران با صبر و حوصله این کار را انجام داد و تمام مردم در روزهای سخت تحریم مطمئناً به عنوان یک برگ طلایی در تاریخ ایران دیده می شوند.

رئیس جمهور همچنین از واکسیناسیون 75 درصد از جمعیت کشور خبر داد و گفت: “اراده خدا ، در این کشور”. حدود 75٪ افراد واکسینه می شوند و زنجیره کرونا کالبد شکافی می شود. البته بسیاری از افراد کرونا را گرفته و آن را ترک کرده و به طور طبیعی واکسینه شده اند ، اما هرچه لازم باشد و آنچه وزارت بهداشت بگوید ، ما با این وزارتخانه هستیم و خواهیم بود. دکتر روحانی روز پنجشنبه مجدداً در مراسم افتتاح پروژه های ساختمانی وزارت بهداشت در مورد افتتاحیه معروف به AB در ایران گفت: “امروز برای ما یک روز پربار بود زیرا بیش از 800 تخت بیمارستان افتتاح شد و امیدواریم که هزاران در پایان این دولت تعداد بیشتری تخت باز شد. “در یک استان مشخص شد که این کشور فقط یک هزار تخت بیمارستانی دارد اما در این دولت 700 تخت بیمارستانی دیگر در آن استان افتتاح شد که البته تخت های عقب نیز ارائه شده است.

خبر ناخوشایند کرونا امروز نیز خبر است 65 بیمار یک شبه و یک افزایش بی سابقه در تعداد بیماران جدید فوت کردند است. سیماسادت لاری سخنگوی وزارت بهداشت گفت: “از دیروز تا 14 فوریه 2017 ، 7474 بیمار جدید در کشور با بیماری کوید 19 شناسایی شدند که از این تعداد 552 نفر در بیمارستان بستری بودند.” تعداد کل 19 بیمار کوید در کشور 1،496،455 نفر است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: “متأسفانه طی 24 ساعت گذشته ، 65 بیمار کوید 19 نفر جان خود را از دست داده و تعداد کل مرگ و میر ناشی از این بیماری به 58751 نفر رسیده است. خوشبختانه تاکنون 1،278،857 بیمار بهبود یافته یا از بیمارستان ها مرخص شده اند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: 3735 بیمار مبتلا به کوید 19 در بخش های مراقبت ویژه بیمارستان ها تحت مراقبت هستند. تاکنون 9 میلیون و 885 هزار و 913 آزمایش برای Quid 19 در کشور انجام شده است.

47231 است


[ بازدید : 223 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ جمعه 24 بهمن 1399 ] [ 13:38 ] [ lonely boy ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]