مرگ برای ما غنیمت است


قرنطینه برای سالمندان دشوار و غیرقابل تحمل است و مسافت جسمی و ممنوعیت رفت و آمد بهانه خوبی برای بی توجهی سالمندان به خانواده ها شده است. بسیاری از سالمندان به این موضوعات اشاره می کنند و از تنهایی شکایت دارند و حتی در مصاحبه با محققان می گویند مرگ در این شرایط برای ما …

مرگ برای ما غنیمت است https://majale-rooz.ir/2021/02/مرگ-برای-ما-غنیمت-است/ مجله روز Thu, 04 Feb 2021 06:00:59 0000 عمومی https://majale-rooz.ir/2021/02/مرگ-برای-ما-غنیمت-است/ قرنطینه برای سالمندان دشوار و غیرقابل تحمل است و مسافت جسمی و ممنوعیت رفت و آمد بهانه خوبی برای بی توجهی سالمندان به خانواده ها شده است. بسیاری از سالمندان به این موضوعات اشاره می کنند و از تنهایی شکایت دارند و حتی در مصاحبه با محققان می گویند مرگ در این شرایط برای ما …

قرنطینه برای سالمندان دشوار و غیرقابل تحمل است و مسافت جسمی و ممنوعیت رفت و آمد بهانه خوبی برای بی توجهی سالمندان به خانواده ها شده است. بسیاری از سالمندان به این موضوعات اشاره می کنند و از تنهایی شکایت دارند و حتی در مصاحبه با محققان می گویند مرگ در این شرایط برای ما یک مزیت است.

به گزارش مجله روز ، این روزنامه ایران وی نوشت: “دیروز سوپ رشته فرنگی برای همسایه عالی طبخ شد. چه خوشمزه بود وقتی همسایه آش طناب داغ را دید. چقدر عطر ، طعم ، پیاز و سیر آن را در آش خود توصیف کرد. لبخندی روی لبش نشست و تصور می شد که زن جوان تنها زندگی می کند ، آیا کودکی وقت دارد که این غذاها را تهیه کند؟ فقط در این تاج او دیگر نمی تواند بیرون غذا بخورد. شب 9 شب و دست از آشپزی بردارد؟ در طبقه همکف و بچه ها سخت زمان. این زن و شوهر مشغول کار هستند. بهتر است اگر آنها امشب به شام ​​فکر کنند. زرشک پلو با مرغ برای او و شام همسایه اش.

منیژه زنی 73 ساله است و این روزها که دیگر فرزندان و نوه هایش به دلیل تاج به دفعات کمتر به ملاقات وی می روند و او در خانه تنها تر است ، برای خودش یک سرگرمی جدید ایجاد کرده است. آشپزی برای همسایگان: “دختر جون! بچه هایی که مدام به شما می گویند از خانه بیرون نروید! آنها تمام خریدهای من را ضد عفونی می كنند و به من می رسانند. البته من این رایانه ها را دارم كه مدام در مورد فیلم صحبت می كنیم ، اما آنها می گویند شما نباید “خانه را ترک نکنید زیرا این رسم است.” خدا را شکر ، این یک عکس است ، در غیر این صورت من تماس می گرفتم.

شوهر منیژه خانم چند سال پیش درگذشت. سه دختر و سه نوه همه خوشبختی زندگی در مقابل کرونا و البته چند دوست او در پارک نزدیک محله اش بودند: “من به شما می گویم دیگر مثل قبل به من نیایید و مرا تنها بگذارید.” من ماسک بزنم و به انتهای خیابان و پارک بروم. آنها می گویند نه ، این خطرناک است. شما نمی خواهید دست خود را روی سر و صورت تاج قرار دهید. آنها می گویند شما باید دو لایه از ماسک. آنها تصمیم گرفتند در خانه بنشینند. “و برای همسایگان آشپزی می کنند ، اما من همچنین نگران افزایش وزن هستم ؛ بیشتر غذا می خورم و تحرکم کاهش می یابد. همچنین احساس خستگی می کنم.” کرونا چاقی و سکته را از بین نمی برد ، آنها می گویند نه ، واکسن به زودی خواهد آمد. قوی باش. “

افزایش افسردگی و اضطراب در افراد مسن

خانم منیژه تنها فرد مسنی نیست که در زمان تاجگذاری تنها مانده و نمی داند چگونه وقت خود را بگذراند. به گفته محققان انگلیسی ، تأثیرات تنهایی ناشی از شیوع Quid-19 می تواند افسردگی را در افراد میانسال افزایش دهد. مطالعات انجام شده در ایران نتایج مشابهی را نشان می دهد. کرونا شیوه زندگی سالمندان را تغییر داده است همانطور که بسیاری از امور را تغییر داده است و با ادامه همه گیری ، بسیاری به دنبال راه هایی برای کنترل افسردگی در افراد مسن هستند ، اما چه کاری می توانیم انجام دهیم تا این روند کاهش یابد؟ آیا واقعاً راه حل محافظت از مسکونی در برابر Covid-19 است؟

چند مرد میانسال نقابدار در پارک نشسته اند. آنها با فاصله با یکدیگر مخلوط می شوند: “ابتدا در خانه نشستیم و سپس دیدیم که ذهنمان کم کم از بین می رود. اکنون آمده ایم که اینجا با هم بنشینیم اما فاصله خود را حفظ می کنیم.” تاجی که هیچ گردنی ندارد ، انسان را می سازد؟ “آنها یک برنامه تمرینی صبحگاهی دارند و می گویند که تا حدی توانسته اند کنار بیایند.

بهنام شریعتی ، یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران و محقق در زمینه روانپزشکی سالمندان ، می گوید: “افراد مسن یکی از مهمترین قربانیان کوید بودند ، 19 نفر از نظر جسمی و روحی. برای صلح جامعه ، آنها گفتند نگران نباشید ، فقط افراد مسن و یک بیماری زمینه ای در معرض خطر جدی قرار دارند و جوانان نباید نگران باشند. البته ما می دانیم که این روزها این درست نیست ، اما به هر حال افراد مسن به شدت تحت تأثیر این ویروس قرار گرفته اند با این ادعاها. تحقیقات انجام شده تاکنون در مورد نقش تاج در زندگی سالمندان نشان داده است که افسردگی ، اضطراب و استرس در افراد مسن افزایش یافته است. “در حالی که این استرس ممکن است مشهود نباشد و افراد مسن کمتر نشان می دهند علائم آشکار اضطراب مانند ترس و بی قراری ، این یک واقعیت پنهان است. “

دکتر شریعتی در ادامه با اشاره به اینکه محدودیت ارتباط سالمندان یا نگهداری آنها در خانه توصیه نمی شود: “ما یک دوره قرنطینه داشتیم و در آن زمان لازم بود که از خانه خارج نشویم ، که بسیار محدود به “ایران. اما همچنین تبلیغاتی مبنی بر اینکه نباید از خانه خارج شود وجود داشت. من فکر می کنم این شعار گمراه کننده است. ما می گوییم ارتباطات خود را محدود کنید و خود را در محله های پر خطر پیدا نکنید. این اصطلاحات دقیق تر هستند.” در خانه بمانید. در آن زمان من مشتریانی داشتم که واقعاً خانه را ترک نکرده اند و وقتی توضیح می دهم که انطباق به این معنی است که شما در محله های پر خطر حضور ندارید ، آنها باور نمی کنند. من می گویم شما می توانید در مناطق خلوت با ماسک ها و پروتکل های بهداشتی ، خروج از خانه تعجب آور و بسیار ترسناک است. به هیچ وجه شعار ماندن در خانه درست نیست ، اما تغییر شکل ارتباط ، بهبود ارتباطات و جلوگیری از ازدحام بیش از حد در محله های دردار مهم است. “A بسیار افراد مسن با این شعار زخمی شدند “.

وی برای تغییر ارتباطات پیشنهادهایی دارد: “ما نمی توانیم روان افراد را از زندگی اجتماعی جدا کنیم. روان سالمندان به شرایط اجتماعی بستگی دارد. در این دوره ، در مورد سالخوردگان کار کمی انجام شده است. ارتباطات مجازی جایگزین چهره نیست ارتباطات رو در رو ، اما به عنوان یک راه حل کمکی می تواند کمی مثر باشد. افراد پیر ممکن است تجربه کمتری در این زمینه داشته باشند ، اما تجربه کرونا نشان داد که افراد مسن در این زمینه بسیار ماهر هستند. “راه حل دیگر تغییر روش برقراری ارتباط است همه به خانواده بزرگ می رفتند و ساعتهای طولانی را با هم می گذراندند. اما ما نیز عادت داریم که سرمان را تکان دهیم. عنوان به معنای رفتن به یک مهمانی نیست و البته این یک جمع نیست. در طول هفته ، مردم می توانند سالمندان را ملاقات کنند از خانواده در فواصل زمانی کوتاه و پیروی از پروتکل ها. “هیچ عامل خطری برای پیوند استخراج شریان بیماری کرونا و ماسک قابل تحمل نیست برای هر دو طرف “.

به گفته این روانپزشک ، ما در کشور خود به راحتی به آزمایش تاج دسترسی نداریم ، در غیر این صورت کسانی که تست منفی داشتند می توانند در شرایطی که به راحتی قابل دسترسی است ، ارتباط بیشتری با سالمندان داشته باشند. در واقع ، هرچه دسترسی به آزمون بیشتر باشد ، ارتباط کنترل پذیرتری نیز خواهد داشت.

اخباری را که زندگی سالمندان را می ترساند حذف کنید

“شیوع ویروس کووید (19) ویران کننده ترین نوع بحران از زمان جنگ جهانی دوم است ، و بسیار سریعتر از آنچه قبلا تصور می شد گسترش یافت ، و فاصله فیزیکی موثرترین راه برای کشف” ویروس فراتر از حد بیولوژیکی است بحران و تعلیق های آن باعث ایجاد تغییرات اجتماعی ، اقتصادی و اجتماعی بسیاری شده و عادت های جدیدی ایجاد کرده است که افراد مسن را ناراضی نمی گذارد “، گفت: آلیا شکربیگی ، استاد دانشگاه و جامعه شناس در زمینه پیری.

به گفته وی ، اگرچه تحقیقات زیادی در مورد پیری و تاج انجام نشده است ، اما با همان تحقیق کمی که در سال 2009 انجام شد ، نظر مردم این است که افراد مسن نسبت به تاج و افراد در یک بیمارستان بستری احساس خطر می کنند. در خانه یا آنها به تنهایی زندگی می کنند و بیشتر رنج می برند. قرنطینه برای سالمندان دشوار و غیرقابل تحمل است و مسافت جسمی و ساعت ممنوعیت رفت و آمد بهانه خوبی برای نادیده گرفتن سالمندان توسط خانواده ها شده است. بسیاری از سالمندان به این موضوعات اشاره می کنند و از تنهایی شکایت دارند و حتی در مصاحبه با محققان می گویند مرگ در این شرایط برای ما غنیمت است.

وی گفت: “پیام کرونا این بود که سلامت جسمی استراتژیک ترین متغیر در زندگی انسان است و گام بعدی سلامت روان است.” تاج ما را مجبور به دانستن لایه های پنهان زندگی سالمندان کرد. بنابراین ، برای بررسی نگاهی درون نگرانه به مطالعات پدیدارشناسی نیاز است. “کرونا توانسته است زمینه ذهنیت و عینیت افراد مسن را تغییر دهد و تغییرات اساسی در مدار و سبک زندگی و روابط آنها ایجاد کند.”

افراد مسن 70 درصد از جمعیت 70 میلیون نفری ایران را در اختیار دارند: “در این دوره ، خانواده و جامعه به جای رها کردن افراد مسن ، باید از حمایت اجتماعی و عاطفی برخوردار باشند ضمن حفظ فاصله جسمی و عواملی که باعث افزایش آسیب پذیری می شوند ، باید کنترل شوند. افراد مسن. “؛ چگونه اخبار جعلی و ترسناک پخش کنیم. همچنین افراد سالمند باید در دریافت خدمات دیجیتالی اولویت داشته باشند و عادات و استانداردهای زندگی آنها تغییر کند. “ما همچنین باید ارائه خدمات به سالمندان و آگاهی آنها از تاج در شرایط زندگی و توانمند سازی نهادهای حمایتی را در اولویت قرار دهیم.”

تاج زندگی بسیاری از ما را تغییر داده است ، اما ما سعی کرده ایم به گونه ای دیگر با زندگی کنار بیاییم. با این حال ، چند سالمند در محیط ما توانسته اند با این سبک زندگی جدید کنار بیایند؟ “چه مدت در کنار آنها هستیم و به آنها فکر می کنیم؟”

انتهای پیام


[ بازدید : 202 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ پنجشنبه 16 بهمن 1399 ] [ 17:41 ] [ lonely boy ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]