«طالبان در ترور دیپلمات‌های ایران نقش نداشت»


حضور رسمی هیئت طالبان در تهران س questionsالات و دلایل زیادی را در میان نخبگان و سیاستمداران کشور به جا گذاشت که به آنها پاسخ کافی داده نشد. به گزارش مجله روز ، عبدالله گنجی ، مدیر مسئول روزنامه جاوه ، در سرمقاله امروز خود نوشت: “مردم نباید تصور كنند تصویری كه دولت و رسانه …

«طالبان در ترور دیپلمات‌های ایران نقش نداشت» https://majale-rooz.ir/2021/02/طالبان-در-ترور-دیپلمات‌های-ایران-نقش/ مجله روز Tue, 02 Feb 2021 05:32:12 0000 عمومی https://majale-rooz.ir/2021/02/طالبان-در-ترور-دیپلمات‌های-ایران-نقش/ حضور رسمی هیئت طالبان در تهران س questionsالات و دلایل زیادی را در میان نخبگان و سیاستمداران کشور به جا گذاشت که به آنها پاسخ کافی داده نشد. به گزارش مجله روز ، عبدالله گنجی ، مدیر مسئول روزنامه جاوه ، در سرمقاله امروز خود نوشت: “مردم نباید تصور كنند تصویری كه دولت و رسانه …

حضور رسمی هیئت طالبان در تهران س questionsالات و دلایل زیادی را در میان نخبگان و سیاستمداران کشور به جا گذاشت که به آنها پاسخ کافی داده نشد.

به گزارش مجله روز ، عبدالله گنجی ، مدیر مسئول روزنامه جاوه ، در سرمقاله امروز خود نوشت: “مردم نباید تصور كنند تصویری كه دولت و رسانه ها طی 26 سال گذشته از طالبان ترسیم كرده اند با تصویری که دولت از این گروه دارد. ” ممکن است این تصویر دیروز باشد که تفسیر چهره طالبان امروز را دشوار می کند و تفسیر این تصویر همچنان مخدوش است ، اما شورای عالی امنیت داخلی و وزارت امور خارجه باید آسیب شناسی تصویر دیروز و وضعیت فعلی را توضیح دهند . با این گروه ، منافع ملی ما یا شیعیان در افغانستان است که با ملت گفتگو کنیم و ساکت نمانیم ، زیرا آنها متهم به ارتباط با یک گروه تروریستی هستند. دلیل اتصال مهم است: اگر این نبود ، ایالات متحده چند سال با این گروه مذاکره نمی کرد. حتی غربی ها مشتاق مذاکره با داعش و القاعده بودند ، اما به نظر می رسید که تمایلی به این کار ندارند ، بیشتر به این دلیل که داعش و القاعده اعتقادی به قوانین بین المللی و مسئله دولت-دولت ندارند.

اما در مورد طالبان ، س questionsالات زیادی در ذهن ملت ما وجود دارد که من با آنچه می فهمم یا اطلاعات دارم برای نویسنده توضیح خواهم داد. معمولاً س questionsالات مربوط به شهادت دیپلمات های ایرانی در مزار شریف و شهادت شیعیان افغانستان است. این عقیده زمانی تقویت شد که ایران نیروهای خود را در مرزهای شرقی کشور مستقر کرد ، اما به رهبری نیروهای مسلح در برابر حمله طالبان به افغانستان هشدار داد. ما نمی دانیم که رهبری اطلاعات مختلفی را دریافت کرده است یا خیر ، اما نویسنده معتقد است که طالبان افغانستان نقشی در شهادت دیپلمات های ایرانی نداشته اند و جمهوری اسلامی معتقد است که ترور این عزیزان با هوشمندی یک سوم هماهنگ شده است. کشور. سیستم. در مورد شهادت شیعیان در افغانستان اگر هنر جمهوری اسلامی این است که حرمت خون شیعه را به طالبان بسپارد ، این هنر قابل تحسین است. البته ، طالبان بارها اعلام کرده اند كه به حرمت خون شیعه متعهد هستند ، اما ادعا می كنند وقتی به جایی حمله می كنند و كسی مقاومت می كند ، درگیر می شوند و شیعه یا سنی بودن آنها اهمیتی ندارد ، اما فقط به این دلیل كه آنها شیعیان ، نه آنها موافقت می کنند که به آنجا بروند.

حمله به منطقه شیعه نشین غرب کابل در زمستان 1373 و ورود از آنجا به کابل و شهادت عبدالعلی مزاری یا حمله به استان بامیان که منجر به اعلام کمک رهبر معظم انقلاب شد. شهادت شیعیان به دلیل مقاومت بود و نه اتهامات تکفیری.

البته این بدان معنا نیست که ما همین اقدامات را توجیه کنیم و تصرف خانه و آوارگی مردم را توجیه کنیم ، اما می توان فهمید که قتل و شهادت به دلیل عنصر تکفیر نیست. طالبان برخلاف داعش و القاعده مذاکره کننده هستند و این نشان می دهد که آنها به جستجوی قدرت در جغرافیای افغانستان (نه جهان اسلام) یا مشارکت قدرت در آنجا اعتقاد دارند ، در غیر این صورت مذاکره نمی کردند. آنچه امروز برای جمهوری اسلامی مهم است عبور جغرافیایی داعش از جهان عرب به افغانستان است. حضور داعش در افغانستان برای ما بسیار دشوارتر از حضور در سوریه و عراق است ، زیرا آنها دو مزیت نسبی در این کشور دارند ، اول زبان فارسی و دوم حجم بالای ترافیک از مرزهای شرقی از ایران و مشکل کنترل ورود. آیا ایران طالبان را نقطه مقابل تهدید داعش می داند؟ اگر این هنر وجود داشته باشد قابل ستایش است.

برای ایران مهم است که حضور ایالات متحده در افغانستان برای طالبان ناامن باشد. اخراج ایالات متحده از افغانستان رویای حاج قاسم بود و اگر طالبان این مهم را انجام دهند ، منافع و امنیت ملی ما تضمین می شود.

البته ، ممکن است طالبان اهدافی داشته باشند که ما آنها را قبول نداریم ، اما اگر تماس با آنها برای تسخیر داعش ، اطمینان از سلامتی شیعیان و محرومیت از خواب شبانه آمریکایی ها باشد ، لازم است که ارتباط برقرار شود و دولت باید آن را ترک کند. این باز حضور نمایندگان طالبان در ایران نباید فقط برای سرپوش گذاشتن بر ایالات متحده یا اینکه ما در افغانستان پایگاه داریم ، مورد توجه قرار گیرد. اگر رابطه با طالبان به نفع ملی ما و شیعیان در افغانستان است ، ما باید 27 سال گذشته پاسخ دهیم. ممکن است از زمان تولد طالبان هیچ ارتباطی وجود نداشته باشد و ارتباطات در سالهای اخیر امکان پذیر بوده است. این باید برای مردم روشن شود و البته طالبان باید بدانند که اگر آنها به دنبال خشونت از طریق زور باشند ، هرگز توسط ایران پشتیبانی نمی شوند.

انتهای پیام


[ بازدید : 195 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ سه شنبه 14 بهمن 1399 ] [ 22:25 ] [ lonely boy ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]