عملیات پیش راه اندازی پالایشگاه نفت فوق سنگین قشم آغاز شد


در مرحله اول ، با دستور رئیس جمهور کار پیش راه اندازی پالایشگاه نفت سنگین کیوشوم با ظرفیت 35000 بشکه در روز آغاز شد. به گزارش مجله ایرانی ، با راه اندازی نهایی این پالایشگاه در دو مرحله 35000 بشکه ای ، تولید قیر با کیفیت ایرانی در ته تقطیر در فرآیند تصفیه روغن خام …

عملیات پیش راه اندازی پالایشگاه نفت فوق سنگین قشم آغاز شد https://majalehirani.ir/2021/عملیات-پیش-راه-اندازی-پالایشگاه-نفت-فو/ مجله ایرانی Thu, 14 Jan 2021 14:13:01 0000 اقتصاد https://majalehirani.ir/2021/عملیات-پیش-راه-اندازی-پالایشگاه-نفت-فو/ در مرحله اول ، با دستور رئیس جمهور کار پیش راه اندازی پالایشگاه نفت سنگین کیوشوم با ظرفیت 35000 بشکه در روز آغاز شد. به گزارش مجله ایرانی ، با راه اندازی نهایی این پالایشگاه در دو مرحله 35000 بشکه ای ، تولید قیر با کیفیت ایرانی در ته تقطیر در فرآیند تصفیه روغن خام …

در مرحله اول ، با دستور رئیس جمهور کار پیش راه اندازی پالایشگاه نفت سنگین کیوشوم با ظرفیت 35000 بشکه در روز آغاز شد.

به گزارش مجله ایرانی ، با راه اندازی نهایی این پالایشگاه در دو مرحله 35000 بشکه ای ، تولید قیر با کیفیت ایرانی در ته تقطیر در فرآیند تصفیه روغن خام فوق سنگین ، با ابعاد گسترده عملیاتی برای بازارهای هدف به زودی گنبدهای ایرانی را صادر می کند. انجام خواهد داد کاظم محمودی ، مدیرعامل پالایشگاه نفت سنگین قشم در این باره گفت: “عملیات پیش راه اندازی بزرگترین پالایشگاه قیر کشور بدون حضور مجوز خارجی انجام شده و فقط به توانایی مهندسان داخلی بستگی دارد.”

وی گفت: پالایشگاه نفت خام سنگین قشم با ظرفیت 70 هزار بشکه در روز دارای ظرفیت 35 هزار بشکه در دو مرحله جداگانه و در هر مرحله حدود 135 میلیون یورو از محل ساخت پروژه ، ارز خارجی کشور است. منابع صرف شده است

محمودی همچنین گفت: حدود 85 میلیون یورو توسط صندوق توسعه ملی برای این پروژه اختصاص داده شده و مابقی هزینه آن را شرکت پرداخت کرده است. روغن فوق سنگین ، روغنی است که همیشه توسط کشورهای دیگر صادر و استفاده می شود و ما بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر توقف فروش نفت خام و ایجاد ارزش اضافی از طریق تولید ، عمل کرده ایم. تصمیم به ساخت چنین پالایشگاهی گرفت.

مدیرعامل پالایشگاه روغن سنگین کشام گفت: روغن سنگین حاوی درصد بالایی از قیر است که ما آن را در این پالایشگاه فرآوری کرده و برای بازار صادرات یا مصارف داخلی آماده می کنیم.

محمودی با بیان اینکه چنین طرحی فقط با استفاده از فاز دوم خود به حداکثر سود می رسد ، افزود: در ادامه ساخت فاز اول ، حدود 20٪ زیرساخت ها را نیز در فاز دوم اجرا کردیم. خوشبختانه منابع ریالی و ارزی این پروژه بزرگ تأمین شده است و هیچ نگرانی در این زمینه وجود ندارد و از سال آینده انتخاب پیمانکار به آرامی آغاز می شود و کار فاز دو به اتمام می رسد.

وی اظهار داشت: تاکنون مبلغی در حدود 280 تا 300 میلیارد تومن به صورت واقعی هزینه شده است و این بر اساس برآوردها ، تولید نهایی این پالایشگاه در پایان دوره عملیات فاز معادل 935 هزار تن بیت کوین است. سالانه 6 میلیون و 500 هزار بشکه نفت خام سبک.

مدیرعامل پالایشگاه نفت سنگین قیشم گفت: براساس برآوردهای انجام شده ، تولید نهایی این پالایشگاه در پایان دوره عملیاتی سالانه 935 هزار تن قیر و 6 میلیون و 500 میلیون بشکه نفت خام سبک خواهد بود.

به گفته محمودی ، برای اجرای این طرح ، مجوزهای لازم برای صادرات محصولات پالایشگاه پیگیری شده و بخشی از نیاز بازار داخلی نیز توسط محصولات این شرکت تأمین می شود. در طرح توسعه این پالایشگاه ، با تعریف فاز 3 ، تبدیل به محصولات پایین دست نفت خام ، به همراه سایر ارزش افزوده انجام می شود.

حمیدرضا مومنی ، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کشام ، در پاسخ به سوالی درباره اهداف سازمان خود برای توسعه صنعت نفت در قشم ، گفت: مطالعات كشورهای داخلی و خارجی كشام را نشان می دهد. از قابلیت های قابل توجهی در بخش نفت و پتروشیمی برخوردار است و اگر نگاه ویژه ای به این بخش بیندازیم ، خواهیم دید که این منطقه می تواند یک نقطه استراتژیک در بخش نفت و پتروشیمی محسوب شود.

وی گفت: در حال حاضر 17 میدان هیدروکربن در داخل و خارج از جزیره در این مناطق داریم که از این تعداد 4 میدان بهره برداری شده و از آن گاز استخراج و به بندرعباس و جاهای دیگر منتقل می شود.

وی با اشاره به توانمندی های جزیره کیشام در زمینه های صنایع نفت و گاز و صنایع پتروشیمی گفت: طبق توافقات بسیار مطلوبی که با وزارت نفت داریم ، در حال حاضر حدود 51 میلیون متر مکعب خوراک دریافت می کنیم و چهار مورد تولید کرده ایم مواد شیمیایی فعال شده است. ما وارد کننده داخلی هستیم و همچنین یک مجتمع پتروشیمی چین با ظرفیت 6 میلیون تن را فعال کرده ایم.

وی گفت: از نظر ادامه فعالیت در منطقه و پتروشیمی های بیشتر ، گات ها و بنادر برای بارگیری می توانند برای درآمد پایدار کشور و منطقه بسیار موثر باشند. این پالایشگاه که امروز مرحله پیش راه اندازی خود را آغاز کرده است ، توسط نیروهای عملیاتی داخلی در همه بخشها انجام شده است و با این کار یکی از اهداف سازمان منطقه آزاد در مورد انتقال دانش فنی به سایر مناطق کشور است. حاصل شده است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قیشم با تأکید بر اینکه کیوشم از قابلیت ها و قابلیت های بی نظیری در بخش صنعت نفت برخوردار است ، اظهار داشت: به طور کلی اگر مشکلی و موانع اداری وجود نداشته باشد ، به زودی انواع مختلفی از این صنایع وجود دارد. می توان. جزیره کشام فعال شد.

انتهای پیام


[ بازدید : 293 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ شنبه 27 دی 1399 ] [ 1:49 ] [ lonely boy ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]