تعریف صنعت هتلداری


مسافران و گردشگران به مکانی برای خواب و استراحت در هر کجا که باشند نیاز دارند. در طول تاریخ، گردشگران برای استراحت و غذا خوردن به استراحتگاه های عمومی و هتل ها متوسل شده اند. بنابراین، صنعت هتلداری یکی از سازمان هایی است که در صنعت گردشگری یک بخش بسیار پویا است.
صنعت هتلداری جدید، آغازهای خود را مدیون کشورهای اروپایی به ویژه سوئیس است. این صنعت با ساختمان های کم عمق و کم عمق که از کلیدهای چوبی برای باز کردن آنها استفاده می کردند، آغاز شد و این هتل های کوچک خدمات متنوعی را به مشتریان ارائه می دهند. بیشتر صاحبان این هتل ها ثروتمند و اشرافی بودند. این مراکز هتل نامیده نمی شدند و کلمه HOTEL در حدود سال 1760 برای مراجعه به این مراکز به کار رفته بود. خود این کلمه از کلمه HOSTEL گرفته شده است که در همان مهرها در انگلستان برای مراجعه به این مراکز استفاده می شد. در ایالات متحده، مکان هایی که برای این منظور تعیین شده اند با کلمه مسافرخانه مشخص شده اند. کلمه مسافرخانه در انگلیسی به معنای کاروانسرا، کاروانسرا، مسافرخانه و گاهی اوقات خانه استفاده می شود و با کلمه COFFEE HOUSE ترانه شده است، مورد استفاده قرار گرفت.

رشد واقعی صنعت در ایالات متحده با افتتاح هتل سیتی در نیویورک در سال 1794 آغاز شد و این نخستین بنایی بود که به خدمات هتل اختصاص یافته است. فعالیت‌های این مرکز باعث ایجاد انگیزه و رقابت در بین سایر شهرها شده است که بسیاری از سرمایه گذاران به این صنعت روی آورده و هتل‌های مختلفی را تأسیس می‌کنند. در این زمان بود که تعداد هتل‌ها افزایش یافت، اما گسترش افسانه‌ای و شگفت انگیز این صنعت به قرن بیستم بر می‌گردد. سال 1930 با یک واقعه غم انگیز برای این حرفه مشخص شد که آنقدر شدید راکد بود که سرمایه داران امید چندانی به بهبود آن نداشتند اما وقوع جنگ جهانی دوم رونق سریع و شگفت آور صنعت را به تأخیر انداخت..

در طول جنگ و تا اوایل دهه 50، خانه خوشبختی در پشت بام همه هتل‌های به اصطلاح قرار داشت و رشد و شکوفایی آنها ادامه داشت، اما بحث در مورد مراکزی به نام "متل" که محدود به آمریکای شمالی بودند، صورت گرفت. مقوا جدا بود. کار جمعی و گسترش سرمایه برای تأسیس هتل‌های زنجیره‌ای در همان سال‌ها آغاز شد و این پدیده با عوارضی همراه بود. بنابراین، صاحبان هتل‌های کوچکتر خود را در تلاش برای زنده ماندن با سرمایه گذاران بزرگ گم کردند. این صنعت در ابعاد و ملیت‌های مختلف توسعه یافته و هتل‌های زنجیره‌ای بین المللی می‌توانند تخصص در فن آوری، فناوری و بازاریابی داشته باشند و صاحبان هتل‌های کوچک (یک نفره) از این امتیاز محروم شده و چاره‌ای جز انتقال به هتل‌های زنجیره‌ای مانند شراتون، هیلتون نداشتند.. به Hyatt، هتل هالیدی، هتل و هتل Ramada بپیوندید.

این هتل‌ها باجذب و شرکت دادن صاحبان هتل‌های منفرد، سرویس‌ها و خدماتی به شرح زیر برای آنها فراهم می‌کردند:

ـ شراکت:

منفردها در هتل‌های زنجیره‌ای بین‌المللی شرکت داده می‌شدند و از مزایای این مشارکت برخوردار می‌گردیدند.

ـ زنجیره‌ای کردن:

هتل‌های کوچک متعلق به دارندگان آنها به عنوان نماینده یا بخشی از هتل‌های زنجیره‌ای معرفی می‌شدند.

ـ تعیین مدیریت:

مدیران مجرب و متخصص برای اداره هر چه بهتر هتل‌های کوچک ادغام شده، تعیین می‌شدند.

ـ بازاریابی:

شامل فروش مداوم و فعال، سودرسانی مداوم، آمیختگی و اشتراک در تصمیم‌گیری‌های مربوط به حال و آینده، رزرو کردن اتاق‌ها و دیگر فعالیت‌های اقتصادی.

رونق و گسترش هتل‌های بزرگ روزافزون است به طوری که نمی‌توان برای آن پایانی متصور شد. نیازهای مراجعین، مسافران و میهمانان در همین هتل‌ها به کامل‌ترین صورتی برآورده شده و این خواسته‌ها بی‌انتهاست، هتل‌هائی که مدیران آنها بخواهند به زندگی اقتصادی و شکوفائی آن امیدوار باشند، چاره‌ای ندارند غیر از آنکه انواع خدمات و سرویس‌های مورد نیاز میهمانان خود را درکامل‌ترین صورتی برآورده کرده و رضایت آنها را فراهم کنند.

درچه زمانی هتل‌ها دارای اتاق‌ها و حمام خصوصی شدند؟

تا سال 1829، هنگامی که هتل Tremoht House در بوستون افتتاح شد ، هیچ هتلی با اتاق های خصوصی وجود نداشت. این نوآوری ، امکان قفل کردن در اتاق خواب ها، موفقیت بزرگی بود و استانداردهای لازم را برای یک صنعت جدید و پر رونق تنظیم کرد. در قرن نوزدهم، صنعت هتلداری به سرعت رویکرد خود را برای رقابت با فناوری های جدید مانند استفاده از گاز طبیعی، لوله کشی، چراغ های برقی، سیستم های صوتی پیام رسانی، آسانسورهای ارتباطی و بالاخره سیستم گرمایش مرکزی تغییر داد. این نوآوری ها در سال 1908 در هتل Statlier در بوفالو به اوج خود رسید، به این معنی که برای اولین بار در یک هتل بزرگ، همه اتاق خواب ها دارای حمام خصوصی بودند. صاحبان این هتل ها با افتخار در تبلیغات اعلام کردند: اتاقی با حمام یک و نیم دلار.

از دیگر نوآوری های موجود در هتل Statlier می توان به حمام پشتی و طراحی توالت به دلیل مسائل اقتصادی، امکاناتی از جمله گردش آب در هر اتاق ، آینه های تمام طول، کلیدهای برقی در ورودی و بالای تختخواب و تلفن، ساخته شده- در رادیوها و موارد دیگر به نام Servidors، آخرین چیزی که تأثیر بزرگی بر روی مشتری گذاشت، کم عمق و کم حجم بودن کمد مهمان بود که در داخل اتاق خواب برای تحویل لباس های کثیف و گرفتن لباس های شسته شده یا اتو شده مهمان، آسان و بدون دردسر ساخته شده است انجام شود.


موضوعات: هتل,
برچسب ها: آشنایی با صنعت هتلداری , صنعت هتلداری , هتل داری ,
[ بازدید : 294 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ پنجشنبه 29 خرداد 1399 ] [ 23:58 ] [ lonely boy ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]